A co chrání e-shopy, aby nefungovaly jako půjčovny???
Protože jestli to chápu správně, tak zákazník si například může koupit drahý foťák, odjede si s ním na dovolenou a napráská tam tisíc fotek, ještě z dovolené pošle e-shopu, že "odstupuje od smlouvy" a celkem tak má 28 dní, kdy může foťák používat a nezaplatí za to ani korunu...
Naopak e-shop má pak zákonem zakázáno tento použitý foťák prodat jako nový, mohou v něm vzniknout různé skryté vady (např. koroze z vodní páry z koupelny, která se projeví až za několik měsíců). A e-shop je tedy okrádán a naopak ještě dělá lidem blbce.
Speciálně sezónní věci jako jsou právě ty foťáky, kamery, plesové šaty a podobné věci dobrým 80% lidem bohatě stačí na těch 28 dnů v roce... I eshop si zaslouží ochranu, aby nedělal půjčovnu!! A speciálně u té elektroniky, kde je marže 1-5%.
Ještě, že jsou alespoň z "vrácení POUŽITÉHO zboží" vyjmuty věci audiovizuálního obsahu (knihy, noviny, CD, DVD, BR a všechen placený obsah on-line). Protože nejspíš i zákonodárcům došlo, že u takového zboží by ho vracelo 99,95% zákazníků a samozřejmě by si hned objednali nový film nebo knihu :-D.
Už se stalo... :-D. Česká republika představuje pro jakýkoli e-shop 0,17% potencionálních zákazníků.
Stačí e-shop spustit na doméně .com a provozovat jej pouze v angličtině a je VYMALOVÁNO. Ovšem pak podnikatel zjistí, že e-shop má zákazníky pouze v zahraničí, bankovní účet, že je pro něj výhodnější taky v zahraničí, nakonec, že i přesunout sídlo podnikání do zahraničí se vyplatilo... Takže si nakonec položí otázku: "Aha a proč tedy JAKO DEBIL stále odesílám z ČR a co tady ještě dělám?"
Nastoupí do nejbližšího letadla a nazdárek...
Já sám podnikám v zahraničí, firmu mám v zahraničí, účty mám v zahraničí a tady dočasně hniju jenom kvůli smrtelné nemoci v rodině.
Tento agresivní názor: "Nelíbí se ti to? Tak běž!" si může dovolit pouze někdo, kdo poskytuje tak výjimečně skvělé podmínky, že ten, komu ho říká nemá jinou možnost než zkousnout agresi a prostě se podřídit.
Ovšem ČR je na chvostu Evropy a rozhodně si to dovolit nemůže :-).
Jenom by mě zajímalo, pane socialisto, co tady pak budete dělat se samými nekvalifikovanými manuály a profesionálními příjemci sociálních dávek, když každému, kdo něco umí nebo dělá řeknete "Pokud se Vám to nelíbí, tak běžtě!" ? :-D
Stát to řekl lékařům a ti šli... Řekl to špičkovým odborníkům z techniky, ekonomiky atd. a ti šli taky (většinou do USA).
Ano, drobní živnostníci jako malinké eshopy, různí kadeřníci, autoopravny atd. hromadně neodchází, ALE jenom díky jazykové bariéře.
Ovšem generace dnešních dětí už jazykovou bariéru mít nebude. Prostě se zvednou a odejdou a kdo z nich tady trvale zůstane, tak jenom proto, že bude tak tupý a neschopný, že by se nikde neuplatnil...
Takže si jenom to "Nelíbí? Běžte!" pár let udržte a bude to v ČR vypadat hůř než v Africe :-D.
Chválim !!! Nevěděl jsem jak regovat na ten hloupý a zbytečný nazor, co vůbec nepatří do této diskuze a Vy jste to napsal moc hezky.
I já jsem už několikrát řešil to, jestli se nepřesunout někam za hranice a nepodnikat tam. Ze zdejšího bytí je mi na blití a nespěje to k lepšímu. Možná tu myšlenku ještě po Vašem příspěvku opět opráším...
My už tady také jen bydlíme a bereme důchod. Ale utrácíme ho v cizině. Na jedovaté sušenky, zelené maso a shnilé brambory nejsme zvědaví. Je zajímavé, že v civilizovaných zemích, ačkoli tam platí, stran zeleniny např. stejná pravidla, jako u nás, jsou potraviny v obchodech levnější, než u nás a přitom kvalitní. Nedovedu si představit, že bych v samoobsluze v Drážďanech našel v regále prošlé, nebo zkažené maso, což je u nás, (naposled Penny), naprosto běžné.
Vidíte to trochu zkresleně. Opravdu superšpičkovému odborníkovi budou dělat pomyšlení všude na světě, ale takových je velmi, velmi málo. Lékaři hrozili ... a nic pár jich odešlo, ale ti by nejspíše odešli i tak. No a těch lehce nadprůměrných nebo průměrných lidí mají všude dost vlastních. Mezi nimi se bude cizinec vždycky prosazovat hůře. Platí to speciálně u oněch lékařů, tam se bez opravdu dobré znalosti jazyka neobejdete a navíc bývají velmi často nastavena pravidla diskriminující cizince, pokud ovšem právě nejsou potřeba. O jazykovém vybavení současných dětí si nedělejte velké iluze, v průměru je to dost hrozné.
presnetak a to nejen ubohych 14 dni, ale vetsinou maji lhutu pro vraceni 2 mesice! A samozrejme ze i v USA si z obchodu delaji lidi pujcovnu jenze tam obchodnici pochopili ze i tak se jimto vyplati protoze spousta zakazniku si to zbozi u nich proste bez obav koupi a tech par co to pak jde vratit jim udela akorat dobrou rekamu protoze neni nic lepsiho pro obchod nez spokojeny zakaznik
Pěkně děkuji za spokojeného zákazníka, který vrátí zboží a ještě to naučí ostatní.
Někdy mi připadá, že si "zákazník" neuvědomuje jaké jsou ostatní náklady spojené s vráceným zboží, které bere obchodník na sklad jen na zakázku, které se neprodává běžně.
Víte jaké by měl obchodník náklady na vrácené zboží do dvou měsíců? Mnohokrát se jedná o sezóní zboží, které se Vám bude po vrácení válet na skladě třeba další půl rok.
A na všechno toto, i na peníze vrácené za dopravu musí někde vydělat, takže kdo umí počítat, tomu dojde, že musí mít vyšší marži.
Takže díky vrtošivým, rozmazleným, vyčůraným - "náročným zákazníkům" jsou ceny v obchodech zbytečně vyšší.
Prosím Vás některé zákazníky, přemýšlejte.
Takže by mne zajímalo, jak to dělají ve zbytku Evropy, kde už dávno platí to, co se tu chystáme, z nechutným zpožděním, teprve zavést. Kdyby na tom vašem fňukání bylo jen 50% pravdy, museli by všichni obchodníci v Evropě už dávno zkrachovat! Jenže ono to bude spíš o tom, že na to doplatí hlavně gauneři, kteří naloží partu důchodců do autobusu,někam je odvezou a pak je pod pohrůžkou: podepiš, nebo půjdeš domů po svých, donutí podepsat nákup předražených šmejdů!
To je běžný folklór v Česku nedat zákazníkům ani zlomeček kvality a dobrého přístupu, který se dává zákazníkům v zahraničí. Ale zato obchodníci budou ječet, jak raději odejdou za kopečky, protože Češi jako zákazníci to a támhleto.
Doporučuji známým, kteří nakupovali pouze v českých e-shopech, aby si jednou zkusili nakoupit třeba na Amazonu. A pak se jim z většiny českých e-shopů a většiny českých e-shopových podnikatelů „co se na Čechy můžou vykašlat a přesunou se proto za kopečky“ udělá šoufl.
Já budu velmi rád, aby všichni stěžující si e.shopisté se přesunuli za kopečky, přesunuli tam své firmy – a to prosím co nejrychleji a co nejdříve.
Obecný přístup obchodníků k zákazníkům je v Česku hrozný. Jak od cizích firem, tak od českých podnikatelů. Jsou samozřejmě také výjimky a není jich málo.
Stačí mnohdy překročit hranice a člověk kouká na kvalitu i služby od obchodníků a zcela jiný, o řády vyšší, přístup k zákazníkům. Ale e-shopisté v Česku budou řvát, co je to za katastrofu chtít od nich nějaký základní přístup, co je v zahraničí běžný.
Znovu říkám, je mnoho dobrých e-shopů a obchodníků. I v Česku. Ti ale takto neřvou.
Na takovýhle ubohý výlevy je jedna odpověď: Bylo by výtečné u nás zavést demokracii švýcarskéhu typu, je to ovšem zcela nemožné, protože nám k tomu chybí ti švýcaři..... a analogicky, bylo by výtečné u nás nabídnout e-shop "západního" typu, ovšem něco tomu jaksi chybí.....a je to kupodivu vyspělý "západní" zíkazník, který nekupuje jen podle ceny ale dokáže ocenit tu kvalitu.........
To si snad děláte srandu.
Četl jste nějaké studie nebo články o E-shopech v nabídce služeb v České Republice a třeba v Evropě. Jsme asi tak o 10 let dál.
Český zákazník je nejnáročnější v Evropě a služby Českých E-shopů jsou nejdál.
V české republice zákazník požaduje třeba.
1)Dobírka (Nikdy na světě neexistuje) já nakupuji pravidelně v USA,Číně,Norsku atd...
2)Ke každé objednávce posílám až 6 mailů+ SMS a stejně zákazníci píší
že nebyli informováni.( Ve světě dostanu tak dva)
3)Dárkové balení zdarma-Berou to jako samozřejmé(Ve světe není)
Češi jenom nadávají .
JardaN5
Ja sem zakaznik => ja sem ten, kdo si vybira sluzbu, ja sem ten, kdo si vybira toho, kdo mi ji poskytne. Pokud se vam nelibi podminky za kterych tu sluzbu vyzaduju, tak se dete zivit k lopate, to bude mozna vyhovovat vic.
Muzete se pokusit zakazniky presvedcit o tom, jak je uzasne zajet si na 100km vylet do vaseho obchodu vykladaneho zlatem, kde dostanou ubytovani na 14 dnu zdarma, aby si mohli v klidu prohlednout 100 hektarovou vystavni plochu, a kde jim ochodni a znali prodavaci budou predvadet cokoli na pozadani.
Pokud se ale rozhodnete, ze to je hovadina a ze je lepsi prodavat po netu, tak holt budete muset chte nechte respektovat pravidla pro prodej na netu.
Mimochodem, zcela cestva zkusenost z ebaye. Cca 15minut po objednavce dorazil od prodejce mail s dotazem na technicke nalezitosti a samo s podekovanim za objednavku (podotykam, ze nikoli automaticky vygenerovany). Po odpovedi obratem (do peti minut) prisla seriova cisla licenci a informace, ze HW bude odeslat nejpozdeji druhy den. Jeste odpoledne pak prislo tracking cislo + dotaz, zda jsou licence OK a funguji. Hw dorazil za neco pres tyden, z toho 3 dny sel z US do CR, zbytek byla cesta z Praglu do Praglu ... Samo postovny bylo v cene (nakup za cca $300, postovny cca dvacka) ... a cena tehoz od ceskeho dodavatele by byla ... ctyrnasobna (a to se nam jeste snazili veset na nos buliky s tim, ze jinde nez u nich to koupit nemuzem ...)
Tudiz nech se cesti prodejci i se svymi eshopy jsou vysrat, rad ozelim prava ceskeho zakona, kdyz mi nekdo nabizi daleko lepsi sluzbu a ... rad, ze mi muze neco prodat.
Nevidím jediný důvod proč obchodník, který nenabízí podmínky které požadujete zrovna vy se má jít živit k lopatě bez možnosti nabízet služby těm, které ty podmínky nepožadují. Pokud se domníváte, že kdokoliv má povinnost nabízet cokoliv tak jak to považujete vy a že byste na to měl mít nějaký nárok, tak to je samozřejmě hovadina. Pokud se vám podmínky nelíbí, máte jít za obchodníkem, který vám je nabídne a ne si je vynucovat. A pokud žádný takový ochodník nebude, tak budete mít prostě smůlu, nebo se přizpůsobíte.
Přesně tak, Tohle zcela iracionáloně zvyšuje náklady e-shopů, které zcela evidentně zaplatí všichni "normální" zákazníci. Že si to utrhne od huby firma, si může myslet jen naivní vohnout.
Já jsem proti takovému hýčkání vohnoutů. Ať mezi sebou spíše bojují jednotlivé e-shopy nabízením různých takovýchle výhod pro zákazníka.
Proč mám takovouhle blbost platit v ceně za pitomý vohnouty, když si umím vybrat a koupit po netu přesně to co chci.
Jojo, souhlas. Loni jsem jsem shanel drobne nahradni dily k motoru k sekacce (Briggs & Stratton). U nas se se mnou nikdo nebavil - budto nemeli, nebo neprodavali nebo jedine kompletni sestavu (treba karburator s nadrzi za cenu neprilis se lisici od ceny nove sekacky, pruzinka s halerovou hodnotou za 350 Kc). Zkusil jsem to v Anglii, a nebyl problem. Seriozni jednani, mail od ziveho cloveka (ovsem mozna proto, ze tam zakaznika z tak exoticke divociny dosun nemeli) a cena oproti nasi ani ne ctvrtinova.
Problém, že si někdo udělá z obchodu půjčovnu, jsem už viděl kdysi v seriálu Beverly Hills 90210. Brenda si půjčila extrémně drahé šatičky na party s tím, že je potom půjde vrátit ....
A víte co? Furt to v USA funguje. Zanesete věc do obchodu, klidně viditelně použitou a oni se vám jen klaní a místo nějakého vymýšlení poplatků za "uvedení do původního stavu" vám prostě vrátí všechny peníze.
Stejně tak funguje reklamace elektroniky přes půl světa, ani poštovné nechtějí.
Tak mi to tedy vysvětlete!
Nakonec u nás to funguje taky. Donesu do Lidlu zpátky viditelně použité průmyslové zboží do 30 dnů a bez keců dostanu zpět plnou cenu.
No, to my vysvetlete spis vy?
Vsechno je tam v podstate temer zadarmo, vsechno muzu "koupit", pouzit a vratit a jeste se mi budou klanet, zaplatit to můžu kartou k uctu na kterem nic neni (overovani plateb prece taky moc neresi) no a presto to vsechno tak skvele funguje? Inu, zeme neomezenych moznosti...
Znám pohled zákona jak v EU, tak v USA.
Jsou to opravdu dva úplně jiné světy. EU je socialismus, kde je dovoleno vše fyzicky proveditelné a k lidem se zde přistupuje jako ke zvířatům, protože za jejich chování vždy nese zodpovědnost někdo druhý (banka, obchodník atd.). Stejně jako u zvířat nenesou zodpovědnost ona samotná, ale jejich chovatel.
USA je obchodní stát, kde každý nese zodpovědnost sám za sebe a své činy.
Proto je v EU taková byrokracie a "ověřování". Protože platba například neaktivní kartou je zde brána jako věc banky, že to dopustila a ten, kdo si na ni koupil věci je "chudáček".
V USA si klidně můžete nakoupit na neaktivní kartu, platit nekrytým šekem, to je pravda... Ovšem platba neaktivní kartou nebo nekrytým šekem JE FEDERALNI ZLOCIN. Takže nakupte si něco na kartu k účtu, kde nic není a okamžitě je na Vás zatykač platný pro celé USA.
Stejné je to i s jinými úkony. Chcete v ČR něco zapsat do Obchodního rejstříku? Tak si připravte tisíc ověřování, notářský zápis... A kdyby se tam dostal nepravdivý údaj, tak za to může úředník a ten, kdo jej tam vložil dostane maximálně nějaké "ty ty ty..."
V USA prostě přijdete, vyplníte na formulář, že jste ředitelem Apple Inc., Google Inc. atd. a klidně to máte za deset minut zaknihované. Dokonce to stačí i poslat faxem... Ovšem opět je to FEDERALNI ZLOCIN a za něco takového už v životě z kriminálu nevylezete!
"Stejné je to i s jinými úkony. Chcete v ČR něco zapsat do Obchodního rejstříku? Tak si připravte tisíc ověřování, notářský zápis... A kdyby se tam dostal nepravdivý údaj, tak za to může úředník a ten, kdo jej tam vložil dostane maximálně nějaké "ty ty ty...""
Tak pokud máte o právu USA stejné znalosti jako o právu ČR, tak potěš koště. Vřele doporučuji si nejdříve o zápisech do OR nejprve něco zjistit.
Vysvětlím Vám to já. Pokud vyrobíte nějakou věc, tak ji dáte do oběhu třeba za 50 Kč.. V té ceně máte započítané náklady na výrobu - takže třeba 25 Kč a 10 korun si dáte do nečekaných nákladů. Tím pádem máte 15 Kč na tom výrobku a těch 10 Kč pokrývá nečekané výdaje. Sice pak třeba opět proděláte 70 Kč, když to někdo bude vracet a poštovné bude dejme tomu 25 Kč.. ale dalších 10 výrobků Vám nikdo nevrátí a ty Vám zaplatí ušlý zisk na tom jednom vráceném.
Je to jednoduchý. Když má zákazník možnost zboží vrátit, nepřemýšlí tolik nad výběrem. Prostě to objedná s tím, že to případně vrátí. Jenže 14 dní není zas tak dlouhá doba, takže to někdy nestihne nebo mu to nestojí za to. Uvědomte si, že zákazníka to vrácení taky něco stojí. Spousta lidí si objedná něco levného (třeba počítačovou myš za 200,-) a když zjistí, že jim nevyhovuje, nebudou jí za 100,- posílat zpátky, ale prostě koupí jinou.
Pro obchodníka to ekonomicky funguje, pokud příjem z navýšení obratu lehkovážnými nákupy vyváží náklady na filuty, co to zneužijou.
Já jsem si takhle ve Wallmartu koupil asi 5 CD a u jednoho jsem až poslechem zjistil, že nejde o originál, ale nějaký revival. Tak jsem ho za pár dní vrátil a bez řečí ho vyměnili - u nás by měli keců, že jsem si to měl pořádně přečíst na bookletu.
Když vidím v obchodě nějakou rádoby praktickou věc, nevezmu ji s tím, že se poradím se ženou, jestli to potřebujeme. Mezitím na to buď zapomenu, nebo je mi vysvětleno, že je to k ničemu. Kdybych to domů dotáhl, třeba by se to ujalo, nebo bych to nestihl vrátit. A obchodník by vydělal.
Takže další vychcánek, co si dělá z obchodu půjčovnu? Vracení zboží má sloužit k tomu, aby člověk mohl vrátit zboží, které mu nevyhovuje funkčností, velikostí nebo prostě chybně koupené třeba někým jiným a ne jako půjčovna pro vychcánky. Ne že si něco koupím a už předem kalkuluju s tím, že to po využití jdu vrátit.