Jenze osobni odber nemusi byt objektivne nejlevnejsi zpusob dopravy ;D.
Mimochodem, kolik zakazniku v CR uplatnuje svoje pravo na uhradu nakladu spojenych s reklamaci = napr dopravu zbozi na pobocku vlastnim autem (judikat soudu)? To by teprve prodejci rvali, kdyby zakaznici skutecne dusledne trvali na svych pravech.
A pokud sme u vraceni zbozi, kolik prodejcu je (v souladu se zakonem) vybaveno na predvadeni zbozi (pri tom osobnim odberu trebas)? Proto i ty markety (tedy kamenici) berou zbozi zpet - neni to sice podle zakona, ale aspon si nikdo nestezuje a kde neni zalobce ...
> ale bavime se obecne o dorucovani do vzdalene lokality => zakaznik si nemuze pro zbozi dojit osobne
Kdepak. Bavime se o smlouve uzavirane na dalku. Uzivatel muze nakoupit v e-shopu, zaplatit prevodem a nasledne si zbozi vyzvednout na pobocce a na tuto situaci se zminovany zakon take vztahuje (smlouva byla uzavrena na dalku).
Nevim jak presne je to v tom zakone formulovano, ale bavime se obecne o dorucovani do vzdalene lokality => zakaznik si nemuze pro zbozi dojit osobne (respektive, by jej takovy vylet vysel draz, nez postovny). Proto se to osobniho odberu netyce. Jde spis o to, ze by si zakaznik mohl vybrat nejake expresni dorucovani - za odpovidajici priplatek.
Stejne kolem toho budou tak maximale spory. IMO vyhraje nazor ten, ze odstoupenim od smlouvy se smlouva rusi - tedy cela, a je treba vratit veskera plneni.
"jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží"
Té větě rozumím, ale nechápu proč je v článku dále uvedeno že s tím nijak nesouvisí možnost odběru na prodejně. Protože "nejlevnější způsob dodání" je osobní odběr zboží a v uvedených citacích není uvedeno nic, co by tento způsob vylučovalo. Klient za něj neplatí nic, případně u některých obchodníků jen manipulační poplatek.
Je na zákazníkovi zda si vybere tento nejlevnější způsob dodání zboží nebo si zvolí dražší doručení přímo na svou adresu. Proto nechápu proč v případě kdy prodejce nabízí poslání i osobní odběr není jako nejlevnější varianta právě ten osobní odběr.
Navíc ještě prosím o vysvětlení vrácení peněz v případě dobírky. Doběrečné většinou zvětšuje cenu poštovného, takže teoreticky by zákazník měl dostat vráceno poštovné jako v případě pokud by zboží platil předem (tedy měl levnější poštovné).