Jenomže v Americe se moc nevyplácí podvádět. Párkrát ti to možnaá projde a pak tě zašijou, až zčernáš. Na neplatiče a padouchy mají bič v tom, že si kreditní společnosti předávají info, kreditku zablokujou a už ti nikdy nikdo novou nevydá. V Americe jsi bez kreditky poloviční člověk. I nelegálové z Mexika mají kreditku. Když někdo nemá kreditku, tak je poměrně jasné, že někde něco proved a proto mu jí nedali. Když jsem tam loni byl, tak se černoch v Subwayi tvářil divně, proč chci platit hambáč za tři doláče v hotovosti...
E-shop je většinou zprostředkování prodeje. Tím pádem to zboží objednáváte od jinud, tím pádem nemáte možnost uplatnit "smlouvu na dílo." Když třeba prodáváte pneu a můžete objednat atypický rozměr, který se prodává jak šafránu, tak jak na něj uděláte "smlouvu na dílo?" Když to není dílo, jenom je to méně prodávaný sériově prodávaný výrobek?
napsal to blbě. Není to smlouva o dílo, ale zprostředkovatelská smlouva. Dá se to tak udělat a dokonce to tuším předloni pár obchodů zkoušelo, že tak dělali vše (protože pak neřeší záruky atd.), ale to si naběhli u ČOI. Ale kdyby to nějaký obchod zavedl a jasně u některých výrobků napsal, že je nemá skladem, ale že jejich dodání může zprostředkovat a jasně a zřetelně upozornil na dopady takového zprostředkování, tak by to udělat mohl.
Ale v zásadě to moc neřeší problém s nevyzvednutými dobírkami.
Asi tak, je určitý typ lidí, záměrně nepíšu zákazníků, kterým opravdu není třeba se klanět ani v oboru, kde je obrovská konkurence a je lepší je té konkurenci přenechat. Může se stát jednou, že zboží z nějakého důvodů vrátí nebo nepřebere, ale pokud to dělá opakovaně a není z něj žádný zisk, tak o takového zákazníka opravdu nestojím a "náš zákazník náš pán" opravdu neplatí.
A že si někdo stěžuje na pomalé vyřízení objednávky, když to má do 24 hodin na druhém konci republiky doručené, no coment. Přístě ať si jde prudit jinam.
Ono je to tak. Každý slušný obchodník, slušnému zákazníkovi vyhoví a není na to potřeba žádný zákon. Jsem přesvědčen, že právě to, že v té Americe žádnej takovej zákon nemaj, tak proto to tam tak dobře funguje.
Obchodník se totiž může rozhodnout podle svého a věřím tomu, že kdyby z dané transakce bylo evidentní, že zákazník podvádí, tak by to prostě neuznal. Pokud vidí, že to je tím, že zákazníkovi zboží prostě nevyhovělo, tak to bez řečí vymění.
Tvoje "logika" je úžasná... zákazník si něco objedná, druhý max třetí den to má doručené a nepřevezme to. Ale obchod neumí dělat eshop. Tenhle myšlenkový pochod bych teda chtěl vysvětlit.
Jo ještě lepší jsou zákazníci, kteří to nepřevezmou a ještě si nechají prodloužit úložní dobu, takže než se vůbec zboží vrátí zpátky, aby se mohlo znovu prodat, tak to trvá měsíc, měsíc a půl kvůli tomu, že zákazník je idiot.
Dobírka je kapitola sama pro sebe, ceny České pošty jsou nehorázné a riziko neodebrání příliš velké. Pouvažoval bych nad jinou alternativou. Kdysi jsem také posílal na dobírku CD, v několika případech došly zákazníkovi střepy, takže teď to řeším přes Skype chat, CD dorazí jako zašifrovaný soubor do 20 minut, po zaplacení převodem na účet pošlu klíč. Náklady nulové, funkčnost 100%.
Zde nejde o to jestli umím nebo neumím dělat obchod. E-shop vedu nejlépe jak lze a nikdy jsem na nikoho vymahače neposílal a ani nebudu. To je pod mojí úroveň. Jde o to tyto až přehnané zákony tolerovat a zatnout zuby.
Ochrana spotřebitele - maximální
ochrana prodejce - žádná
Vy provozujete e-shop?
Je to docela k nasrání když zákazníkovi objednáte zboží na zakázku za několik tisíc korun a on ho pak prostě nepřevezme a zůstane už navždy na skladě. Nic s tím nejde udělat. Nevím jestli jste to někdy zažil...možná jen ze strany spotřebitele.
Je pro zajímavost. Škoda na nevyzvedlých zásilkách za 2011 je 24 000,- a za 2012 zatím odhad 35 000,- (počítáno pouze zbytečně zaplacené poštovné)
Zase další zákony na ochranu spotřbitele. A kdo bude chránit nás prodejce? Každý kdo provozuje e-shop má problémy s nevyzvednutými dobírkami. Zákazník se pak může jen tlemit do xichtu, že už zboží nechce. Sice mám malý e-shop, ale za rok mě tato mecheche stojí po sečtení zbytečných nákladů tolik jako pěkná dovolená pro dva v Řecku na 14 dnů. Jaký zákon chrání mě? Přicházím kvůli jiným imbecilům o pěníze a nikdo s tím nic nedělá. A dávat na vymáhání někoho kvůli 100 Kč je ztráta času. Hm?
Prodejce netreba chranit, protoze ma obecne lepsi postaveni nez zakaznik. Pokud by to postaveni bylo zjevne rovnocenne, nebylo bny treba chranit ani zakaznika. A to ze si stezujete na zakazniky = v danem oboru je asi malo konkurence. Jinak se totiz odbchodnik pred zakaznikem hluboce ukloni a doufa, ze mu z toho taky neco kapne.
On totiz zakaznik, ktery i neco neprevezme/vrati/... muze byt svym zpusobem spokojeny zakaznik.... a ta dovolena je porad radove min, nez co bezne obchodnik vrazi co nesmyslu jako trebas nejaky blikajici banner.
BTW: Co vim, tak v 90% lidi neprebiraj zbozi, pokud prijde pozde - tedy podvodnik jim tvrdi, ze ma skladem, a pritom to posle az za tejden...
A mimochodem, je to svym zpusobem levnejsi varianta (oboustrane) odstoupeni od smlouvy. Obchodnikovi se vrati nerozbalene zbozi, zakaznik nemusi resit posilani zpet.
Jestli nekoho vytrhnou rocni naklady 25k, asi by mel spis jit hazet lopatou, vydela si vic.