80mega ? ... i kdyby v tom byl SUN (1M at nezeru, ale to uz je neco) Metrocluster od netappu (nic lepsiho neni) 1-2M s 3 rocnim supportem na miste do 4 hod ... a co vic ?
SUN ma zony, takze v nem udelam vice serveru, kdyz chchi bezpecnost, rozhozeni specialistou, co bere 30.000/hod se vejde do 100.000 ... ale neni problem si zaplatit nekoho, jako jsem ja a firme bude stacit 200e/hod, kdyz z toho bude smlouva.
Deli jsme smlouvy na opravdu velke firmy a nad 3M/rok jsme se moc casto nedostali a to jsme pro ne drzeli nahradni zelezo, nebo jsme z toho zaplatili support do 4 hod u vyrobce HW.
Programovani ? ... no myslim, ze tolik za hod uz dnes nebere ani SAP konzultatnt ;-))
Takze ano, jako opravdu znaly clovek, co krom SAN infrastruktury zna i LAN. servery, na solaris ma certifikaci, rozjizdel HW+OS pro opravdu velke DB s 60 instancemi na RISC, ktery ma prehled i v cenach za hosting (ale tohle jede urcite v serverovnach Prazskeho magistratu, ktere jsou jiz hotove a zaplacene) a i v tom zalohovani se vyznam, protoze jsme jej taktez instaloval v mnoha firmach ... takze za sebe rikam, ze 80M je opravdu slusny vyvar, mel bych malem problem jich utratit vic nez 10 a to bych tam nasadil opravdovou spicku a programatora zaplatil kralovsky, mohl bych si vybirat z programatoru z celeho sveta toho nejlepsiho a te nejkvalitnejsi firmy.
Nynější podobu OR vidím, pouze jako nedodělané "demo" aplikace s novým layoutem.
1) PDFka jdou stahovat jen u některých subjektů
2) PDFka nejsou elektronicky podepsaná, tudíž jsou naprosto k ničemu, takové PDFko vytvoří kde kdo :-)
3) Současné formuláře vytvořené ve Form Filleru 602 nemají nic společného s interaktivitou (kdyby byly lépe udělané, tak by mít mohly) a už vůbec nic společného s kontrolou (mimo logické kontroly dat) interaktivní
4) Do nabídek firmy většinou dodávají papírové dokumenty, tudíž el. podoba výpisu moc použitelná není. Opačně by se muselo vše konvertovat do el. podoby a to by bylo pro podnikatele velice drahé 30 Kč/ strana
5) Bude nutno vyčkat do 31.3.2012 resp. 1.4.2012 kdy má být spuštěn ostrý provoz nové verze. Do té doby bych žádné závěry, že nová podoba portálu OR pomůže podnikatelům vůbec NEDĚLAL, ale změní se do té doby něco???? Kdo ví?
80 miliónů, to je zakázka snů. Pár miliónů za hw a licence (řekněme 10 mega), zbytek by při běžné komerční sazbě za manday znamená, že na projektu bylo odpracováno plus mínus 70 tisíc pracovních dnů. Tedy tým o dvou stech lidech na něm pracoval rok. Nebo to bylo jinak, cena byla 20 miliónů a 60 miliónů se odklonilo.
Dobrý den, připojím něco pro Vás i další rozhorlené odsuzovače čehokoli - víte, v tomto případě asi více než obvykle platí, že to s čím jste se letmo seznámil, je jen vrcholkem ledovce který plave na hladině a 9/10 z něj pro své znalosti a zkušenosti nevidíte. To, že z obchodního rejstříku lze získat nějaké údaje ve formě výpisu nebo náhledu je něco podobného, jako že z firemního ekonomického systému lze vytisknout fakturu. A ta by šla ostatně taky tisknout třeba z excelu. A bylo by to lacinější. Zkuste to někde navrhnout (a nezapoměňte dodat, že jste to viděl v kresleném filmu).
http://www.risy.cz/cs/vyhledavace/projekty-eu/detail?id=60094 - jak financování probíhá nevím, ale podle tohodle stát zaplatil 12 míčů
Celý projekt úpravy obch. rejstříku byl spolufinancován z prostředků EU
Může mi někdo vysvětlit, co tahle věta vlastně znamená? Chápu, že se objevuje na oficiálních materiálech, kde musí být uvedeno, kdo to financoval. Ale ona se velice často objevuje i v jiném kontextu, a to s nepřiznaným významem „takže vás vlastně nemusí zajímat, k čemu je výsledek a zda to nejsou vyhozené peníze, protože to nejsou vaše peníze“. Jenže ony to naše peníze jsou.
Jóóó, tak Rádio Jerevan? Aplikujte svůj příspěvek na IZIP. Cože? Nejde to? Ale dyk je to ten samý šmejd, jenom v bleděmodrém. 1,1 mld Káčé je v zádeli, a nikdo to nepoužívá. A t.zv. autoři si hoví v europarlamentu a jsou na další léta qůli nevypověditelný smlouvě (jak jinak v Česku) ve vatě. Lze jen polemizovat, jestli jsou tak chytří, nebo naši predstavítělja tak naopak. V každé jiné (ale normální) společnosti by nosili pruhované outfity. Tak pa pa v dalším tunelu.
Taky mě fascinuje, jak se někdo dokáže zasvěceně vyjadřovat k věcem, o kterých skoro nic neví.
A nejde jen o diskutující - tam to zas tolik nepřekvapí. U Lupy jsem tak trochu (evidentně naivně) čekal, že si zjistí alespoň základní fakta. Například ty "interaktivní formuláře" pro filler602 jsou tam už několik let, takže se evidentně nejedná o ty, o kterých byla řeč. Tak se nechme překvapit.
Zdravím Vás. Prosím než začnete o něčem psát nebo něco komentovat zjistěte si fakta. Nová aplikace obchodního rejstříku se tvořila hlavně kvůli náběhu megalomanského projektu MV ČR tzv. základních registrů a Obchodní rejstřík je zdrojovým systémem pro registr osob. Celý projekt úpravy obch. rejstříku byl spolufinancován z prostředků EU - můžete dohledat na Internetu pod "Úprava Obchodního rejstříku v návaznosti na základní registry veřejné správy" a o nějaký faceliftovaný formulář pro veřejné vyhledávání nad databází rejstříku zcela jistě nešlo na prvním místě, jak by se mohlo z článku zdát. A ještě jedna překvapivá informace pro autora článku : ředitel odboru informatiky Ministerstva spravedlnosti je úplně někdo jiný než pan doktor Martaus....
Ale o tom v tomhle Kurvistáně vůbec nejde. Provedení agend je lepší mít primitivní a klidně dražší a méně funkční než původní "manuální" řešení, protože jinak by se to zbytečně furt ladilo a ladilo a třeba by někdo osvícený (spíše parta z opačné strany ulice) to mezitím stopl. A ne vždycky se podařilo udělat smlouvy tak "kvalitní" aby se to sice stoplo, ale nakonec zacálovalo. A to je asi veškerá filosofie zakázek IT ve veřejném a státním sektoru. Dokonce je lepší implementovat řešení, které nikdo raději nepoužije nebo skončí formulář v černé díře. Protože málokdo je osvícený a na padělek-nedodělek si umí stěžoavat.
To neni jen tohle...
Podobne to chodi, kdyz si zakladate zivnostak. Muzete "vsechno" vyridit na jednom miste (socialku i zdravotni), vsechno prinesete na zivnostensky urad. mno a oni, misto aby jednou opsali nacionale a zaskrti tam dve zaskrtitka (pripadne vybrali prislusnou pojistovnu) tak to pekne 3x okopirujou (ty papiry) a pekne postou poslou na prislusny adresy ...
To me taky dostalo do kolen.
Pocitam ze onen novy "uzasny" system vyplat socialnich davek funguje velmi podobne.
Fašistama z Británie bych radši neargumentoval.
http://diit.cz/clanek/britanie-schvalila-vydani-studenta-provozujiciho-stranku-s-odkazy-americkemu-soudu
Co je jim platnej webovej formulář, když politika smrdí jako půl roku jetý spoďáry.
Obavam se, ze informace na webu nejsou pravne zavazne, to by to muselo byt uvedeno v nejakem zakone. Ostatne, pokud potrebujete vypis kvuli uradu, tak si jej (ze zakona) musi opatrit onen urad. Pokud jej potrebujete kvuli nejakymu kseftu, tak vam nejaky PDFko stejne vetsinou kazdy hodi na hlavu, protoze neni nad papir s razitkem.
Dovyvoje se vzdy plati extra, nevidel sem vzivote smlouvu, kde by to bylo zaplaceno predem (chtel bych videt dodavatele, ktery se zavaze ze za nejake $$$ udela neco, o cem nic nevi). A ze neni nekde napsano za co konkretne tech 80M je neni chyba clanku ale chyba uradu, ktery nezverejnuje smlouvy.
Vycházel jsem z těchto informací uvedených na webu ministerstva spravedlnosti:
- Výpisy publikované v nové aplikaci obchodního rejstříku budou k dispozici ke stažení také přímo ve formátu PDF; elektronický originál výpisu bude ke stažení zdarma.
- Po spuštění rutinního provozu a migraci všech údajů budou mít data obsažená v databázi nejen pouze informativní, ale závazný charakter. Podnikatelé tak budou moci prokazovat své údaje zapsané v obchodním rejstříku i v elektronické podobě (nebudou muset žádat o výpis na kontaktním místě CzechPointu).
EPO z pohledu uživatele je skutečně kvalitní, možná bylo bývalo lepší jít touto cestou místo datových schránek.
Nicméně musím říct, že jsem šel do vrtule, když mi moje úřednice na finančním úřadu prozradila, že strukturovaný elektronický formulář, který já pracně vyplním v online turbo hyper aplikaci, on se mi pěkně zkontroluje a já ho podepíšu online elektronickým podpisem je doručen online rozhraním na jakési ústřední pracoviště české pošty, kde jej vytisknout, opatří razítkem české pošty, vloží do papírové obálky a milé paní úřednici jí asi za týden přinese pošťák s čapkou v ruce :)))))))))))))))))))
Tomu se říká kvalitní implementace první míle.
"Kvalita" softwaru ve státní správě není problémem zdaleka jen u nás: http://www.linuxexpres.cz/statni-sprava-produkuje-nejhorsi-software
Velmi, velmi jednoduše.
Identifikační čísla jsou vydávána v jednotné řadě za sebou, napříč celou republikou (není to tak, že by jednotlivá města či okresy měl každý svou řadu).
Takže pokud ví, že včera je poslední vydané IČO XXXXXXXXXX, tak ví, že se dneska mají postupně dotazovat na čísla XXXXXXXXX+YY s ohledem na platnost čísla (dělitnost, modulo, či co tam mají) a mám nádherný přehled dnes založených živností za ... no, řekněme půl hodiny práce :)
EPO (o kterých asi předřečník mluví) fungují primárně s kvalifikovaným elektronickým podpisem. S datovou schránkou to jde použít taky, ale je tam jen trpěna z povinnosti.
A jsou agendy, kde to bez el. podpisu nejde, ale nevím, zda se některá z nich týká FOO.
Ale i bez všech podpisů a schránek je to slušně fungující aplikace - vyplněné daňové přiznání je rovnou zkontrolováno stejně, jako to FÚ udělá po jeho podání (sedící součty, %, odpočtené částky...) - takže je jednoduší a bezpečnější to naťukat do EPO než to psát rukou, i když to pak stejně člověk pošle poštou.
Aha, tak me tedy vysvetlete jak ziskam seznam novych zivnostniku, napriklad zalozenych vcera z rzp.cz. Tj minimalne seznam jejich IC. Protoze toto zmineny neoficialni rejstrik ma, ale tato data nelze nikde ciste ziskat. A neni mozne kazdy den projet vsechny kombinace ICa ktera mohou nastat.
To mi asi něco uniklo. Jako fyzická osoba, pokud nechci mít ten, promiňte ale paskvil - datovou schránku, tak tak musím stejně s papírem na poštu.
Dokud tu nebude pro přístup normální portál, jako používají banky nebo státní správy ve vyspělých zemích (např. Rakousko), kde se přihlásím, vyplním a odkliknu, tak vážně nevidím nic dobře zvládnuté.
Vykládáš nesmysly. A nebo jsme každý z jiné planety.
Online aktuální data jsou na www.rzp.cz . Ten je aktualizován defakto v reálném čase. Kdyz jsem podal na urade ohlaseni zivnosti, nez jsem za ctvrt hodiny dojel domu, informace zde jiz byla obsazena.
kdyz jsem o rok pozdeji zivnostak prerusoval, tak inforace na rzp.cz byla opet behem nekolika minut.
Copak je v tom článku napsáno, za co konktérně je ta suma 80 mega?
To nebude za jednorázové dodání díla. Ale tipuji že za provoz po dobu X let, včetně supportu, dovývoje dle požadavků, ...
Bude v tom hafo dalších věcí.
Tyhle zkratkovité závěry jsou dobrý rádio Jerevan. Hlavně to hned šířit dál. :-)
Občas mne zaráží, že se lidi víc nezamýšlí nad tím co čtou, než začnou dělat rychlé závěru.
Státní správa přece tradičně nakupuje (čest výjimkám) pouze uživatelsky katastrofální aplikace běžící na zastaralých technologiích za zcela absurdně předražené peníze. Většinou ty firmy co tyto zmetky dodávají nic moc jiného neumí, zato se o provize umí dělit, na rozdíl od schopných firem, které pracují pro soukromý sektor, který si většinou nenechá kydat hnůj do firmy nebo nechce vyhazovat peníze oknem.
Mě dostává existence projektu http://zivnostensky-rejstrik.cz/ který má data do 24 hodin od změny. Tato data není možno nikde získat, takže je získává přes nějakého známeho z MPO hezky bokem.
Rozumějte, pokud vznikně nový živnostenský list, není možno mít o něm informaci do 24 hodin. Tato informace proste získat nejde. Ale tady
http://obchodnirejstrik.cz/tpl/or/graph/hp_graph_2_0.png
To maji hezky zatepla.
btw. i přesto že se jedná o veřejně dostupná data od veřejných institucí je jakékoli spojování databází sporné a dost možná napadnutelné
Za toto bych nedal ani 80 tisíc natož 80 miliónů... "Nový" obchodní rejstřík má kromě "nové" tváře i spoustu chyb. Výpisy obsahují duplicitní data (2x nebo 3x jednu a tu samou firmu ), některé detaily mají vedle dat sloupec s informací, kdy bylo zapsáno, jiné detaily pak tuto informaci mají pod samotnou položkou (chybné formátování textu). V úplném výpisu jsou data označená jako vymazaná nepochopitelně zvýrazněna podtržením..... To jsou jenom chyby co jsem objevil po pár minutách...
Z médií jsem pochopil, že by mělo být možné upravovat interaktivně data, ale nenašel jsem (oproti autorům článků) ani odkaz směřující k oněm formulářům. Předpokládal bych odkaz, který bude na první pohled zřejmý...
Dál už se těch fekáliích přehrabovat nehodlám. "Nový" obchodní rejstřík je czech-šmejd a jednom další finanční tunel.
Bohužel ti borci zjistili, že z IT služeb se odklání úplně nejlíp.
Když udělám výtah za 80 milionů a trvá mi to tři měsíce (jako nedávno v DP Praha), tak je z toho pozdvižení, protože každý ví, za kolik se dělal nový výtah v jejich třináctipatrovém paneláku.
Když udělám IT službu za 200 milionů, tak stačí říct "velké zatížení, bezpečnost" a každý sklapne, protože o tom nic netuší. A ještě si můžu započítat nějakou pravidelnou platbu za "licence" nebo za každé hledání.
Předpokládám, že tam něco takového taky mají :) Stát zaplatí 5 Kč za jedno vyhledání třeba :)
Je tu jeden drobný problém. Otevřená data by znamenala, že by kamarádíčkům vyschnul penězovod.
Mohlo by se dokonce stát, že by si nějaká soukromá firma dovolila takovou drzost, že by udělala vlastní mnohem lepší rozhraní a ještě by na tom nezávisle vydělala!
Podobný problém jsem dlouho řešil s daty jízdních řádů a situace opravdu nemá řešení. Stávající dodavatelé jsou moc dobře zaháčkovaní a udělat do penězovodu byť jen malinkou dírku nejde. Systém dokonce ani nejde obejít - na tom si vylámou zuby i mnohem větší firmy - viz naprostá nechuť DPP dát data o jízdních řádech Googlu.
Provize z nuly je totiž nula. A to je ten hlavní problém.
Mimochodem službu "elektronicky podepsaného výpisu" už od roku 2008 umí web Živnostenského rejstříku - www.rzp.cz. Stačí si najít nějaký subjekt, dát třeba "údaje bez historie" a úplně dole je k dispozici jak elektronicky podepsaný výpis, tak údaje ve formátu XML...
Marně se na tom webu snažím najít něco nového. To je opravdu těch 80 milionu pouze za nové css a volání exportu do pdf? A to pdf není ani digitálně podepsané?
Teď koukám, že v adresách stále nejsou odděleny jednotlivé části adresy (ulice, město) do samosatných tagů.
To se opravdu dodavatelé moc nevytáhli... :-(
Když jsem to viděl prvně strašně mě pobavilo že to beží na SUNu a Oracle DB pokud se nepletu tak tam snad byl i limit pro hledání (asi aby se to nepřetížilo) :-)
Prostě zase tunel jako dycky, taková primitivní aplikace kterou každej slepí během pár hodin.
Myslím že nemá větší hodnotu než 200tisíc (+ možná nějaký to železo k tomu). Co čekat v naší rozvojové zemi.
Companies House je příšerně udělané webové sídlo. Češi zde najdou svého rodáka VK, kterého Companies House používá na semináře.
http://www.companieshouse.gov.uk/images/indexPromos/newsSlider_seminar.jpg
Nevim kdy tohle mrhani prachama ve statni sfere nekdo zatrhne, zajimalo by me kolik penez rocne stoji programatorske teamy seznamu a treba aukra...
Dat 80 mega za redesign a vytahovat se exportem dat do PDF prece neni normalni :-( jeste ke vsemu kdyz na to existuje spousta nastroju zdarma.
Smutne je, ze se firmam, podnikatelum a zamestnancum stale vice slape na krk a pak banda zlodejskych smejdu pred nama za bileho dne udela takovou prasarnu a jeste se tim chlubi.
Rekl bych, ze bysme se meli poucit v historii a vratit do hry tema defenestrace. A nebo okamzite podavat trestni oznameni at ty smejdi alespon videj ze nam to neni jedno :-(