Důležité je ovšem zdůraznit, že odhadnout výkon aplikace lze už ve stadiu návrhu.
Víme totiž kapacitu linky, dobu zpracování jednoho požadavku, počet současných požadavků, které zvládne server atd. atd.
Byl jsem v komerční sféře u nasazení aplikací, které zvládají násobné počty požadavků a nikdy jsme problém neměli. Vždy bylo řešení předimenzované a především navržené tak, že navýšení výkonu bylo otázkou minut a většinou se dělo plně automaticky.
Proto mi nad výsledky státní správy a jejich aplikací za stovky milionů zůstává rozum stát.
Yep, mel sem tu osobni cest s nekolika sefy IT ve statni sprave, samo vsechno ing ... prevazne nejaka ta hnojarna, ekonomka, ... o IT nemeli z 90% ani paru a schopnostma zraly tak mozna k lopate (a i tu by nejspis zlomili). Jeji podrizeni na tom byli znalostma casto mnohem lip, ale prosmenu nemeli tu spravnou rozhodovaci pravomoc, takze cokoli doporucili, stejne skoncilo na tom, ze tohle kamos sefa dodat neumi, tak koupime tamto.
V soukromem sektoru jde nekomu o penize - dost casto o hodne velke penize, a jelikoz si to dost casto alespon nekdo zodpovedny celkem realne uvedomuje, tak se postara o to, aby bylo bud vsechno zajisteno nebo aby dodavatel zaplatil poradny flastr pokryvajici vypadek (coz si zase dodavatel radsi nedovoli).
Ve statni sprave jde tak maximalne o to, jak s co nejmensimi naklady vydelat co nejvic => na jakekoli zajisteni se kasle, doda se to nejmin nakladny co se dodat da (samo, prezentuje se to jako nej nej nej ...) a pak se ceka, co se kde podela a to se flastruje za chodu.
Teorie ;D, v pripade statni spravy se netestuje vubec, pripadne se testuje, ale na uplne jinych datech a uplne jine aplikaci. On je pak celke rozdil mezi "otestovanou" aplikaci s 1/10 funcionality a 1/10 objemem dat (protoze to "pro testovani staci") a finalnim stadiem, kdy se to tam nahrne vsechno a pak se to (zcela logicky a dle ocekavani kazdeho, kdo aspon tusi) zhrouti.