Jako všichni ostatní neříkáte o MOSS to podstatné - že i kvůli pár tisícům za prodeje online v EU musí KAŽDÝ povinně být identifikovaná osoba k DPH či plátce. Musí čtvrtletně doplácet DPH za zákazníky v EU a podávat hlášení k DPH i MOSS. Zejména to druhé je problém, protože jsou požadavky na sledování zákazníků buď zcela nesplnitelné, nebo natolik technicky komplikované (a tudíž drahé!), že jsou pro většinu malých a středních firem ekonomicky neřešitelné!
Všichni báječně žvaní, jak došlo ke "sjednocení" a "zjednodušení". Opak je pravdou! MOSS je extrémně komplikovaný, drahý a pro tisíce podnikatelů prakticky neřešitelný problém!
Dále se úplně ignoruje "drobnost", že firmy prodávající online podle zákonů v USA NEpodléhají nějakým směrnicím EU. To je jakoby Zimbabwe nařídilo firmě z ČR podávat daňové přiznání v Zimbabwe pokud tam prodá online licenci. Nad podobnou logikou zůstává vyloženě rozum stát...
PS: Podnikatel.cz žádný "návod" neposkytuje, pouze konstatuje obvyklé žvásty kdo je povinen. Ale už nepíšo CO se má vyplnit a hlavně JAK to udělat.
Celkem by mne zajimalo, jak u prodeje elektronickych statku (tedy napriklad muzika, video, hry) poznate, kdo a odkud si kupuje. Pri podobnych nakupech je zcela bezne, ze kupujici nakupuje "ze zeme" a v mene, jaka je pro nej nejvyhodnejsi.
V dobe nedavno minule bylo napriklad extremne vyhodne nakupovat v rublech. Tedy pochopitelne nez stihli doticni prodejci precenit/zavrit.
Predpokladam, ze si prodejce tak maximalne na web vyvesi ceduli, ze prodava "vyhradne" v domovskem state, ale realitu resit nebude, protoze ani nema jak.