Vlákno názorů k článku Nový Seznam - údiv tam vzbuzuje nejeden záznam od Martin Rozhoň - Také jsem od pondělí na Seznam volal -...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 6. 2003 10:58

    Martin Rozhoň (neregistrovaný)
    Také jsem od pondělí na Seznam volal - na příslušnou osobu se mi podařilo nechat se přepojit až po několika dnech a asi 20 marných pokusech.
    Dotyčný pán mi sdělil to samé co Vám - "přidejte odkazy znova". Na můj dotaz zda-li již funguje dříve pozastavené vkládání odkazů do seznamu mi odpověděl, že stop stav již není a že jde normálně vkládat - pozná se to podle příchozího potvrzení na mail. Bohužel již několik dní se snažím odkazy vložit STOP STAV EVIDENTNĚ TRVÁ - takže my internetoví obchodníci máme smůlu...
    O závislosti na seznamu svědčí to, že obrat našich e-shopů www.e-pneumatiky.cz a www.forliving.cz, poklesl řádově na 1/3 původního obratu před "akcí Seznam"... :-(

    Také mě zaráží, že obsah db seznamu se denně někdy i několikrát změní - naše odkazy se v průběhu dne vysytují na různých pozicích, některé zcela mizí, některé, které tam dříve nefiguorovali se naopak objevují a tak to jde dokolečka...

    SEZNAME, SEZNAME...
  • 8. 6. 2003 17:01

    MedvídekPů (neregistrovaný)
    Na 1/3 původního obratu? Dvě možnost

    a) jste chybně založili svůj marketing a obchodování na něčem, co není jisté a na čem to zakládat nemůžete (jinými slovy, nic neděláte pro to aby se prodávalo, jenom pasivně čekáte)

    b) máte tak malý obrat, že se to projeví

    Zajímavé...
  • 8. 6. 2003 22:01

    Vita (neregistrovaný)
    Ale na tom se prece STAVI obchodovani. Hadejte proc tolik lidi sbira 'moudrosti' od googleguye na webmasterworld - a proc si tam v casti 'business' rvou manageri vlasy kdyz se na googlu propadnou o tri pozice dozadu :)

    Faktem je ze rozdil mezi tim na ktere pozici se zobrazite je citelny - zvlast v pripade ze vypadnete z prvni strany.
  • 8. 6. 2003 22:14

    MedvídekPů (neregistrovaný)
    To je moc hezké, že se na tom staví obchodování :) Poněkud to ale odporuje zdravému rozumu
  • 8. 6. 2003 22:53

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Myslím, že odborně se tomu říká: nevyvážený marketingový mix. :-)
  • 9. 6. 2003 0:25

    Vita (neregistrovaný)
    Myslim ze nikoli. Je evidentni ze klicem k uspechu internetoveho obchodu je to zda se o vas lidi dozvedi. Vzhledem k tomu jak se zvysuje pocet prichodu lidi z vyhledavacu, je jasne ze se lidi budou snazit zajistit si jeste vetsi mnozstvi techhle potencialnich zakazniku.

    Jiste, dalsi moznosti jsou reklama (at uz bannery, nejaka ta tlacitka - ci treba neinternetove reklamy) - ale ona vas stranka kterou vam google hodi v prvni desitce stoji min nez reklama. Propad prijmu pokud jste ci nejste v prvni desitce (tedy na prvni strane) u googlu je dost evidentni takze se neni moc cemu divit.
  • 9. 6. 2003 9:42

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Dobyvate se do otevrenych dveri. S tim nikdo nepolemizoval. Klicem pochopitelne je "ze se lide dozvedi". Pokud ale svuj obchod postavite na "dozvedi se z jednoho zdroje" pak proste jste na tomto zdroji plne zavisly a musite pocitat se skodami vziklymi v souvislosti s jeho vypadkem a/nebo zanikem. To, jestli se pres riziko techto skod rozhodnete, ze TAHLE je to pro vas pres vsechno vyhodnejsi (protoze, napriklad, jak pisete reklama jinde je PRILIS draha), nebo jestli se rozhodnete, ze riziko je PRILIS vysoke a ona drazsi reklama jinde a tim mensi zavislost na jednom zdroji se vam preci jen vyplati - to uz je bezne obchodni rozhodnuti, jeho soucasti je i prijeti prislusneho rizika. No, a pak byste nemel byt prekvapen, jako onen pan co sem psal, ze kdyz situace, kterou jste predvidal, ale rozhodl jste se ji z jakehokoliv duvodu neresit, preci jen nastane.

    Ledaze jste nic takoveho nepredvidal ...

  • 9. 6. 2003 16:45

    Vita (neregistrovaný)
    Myslim ze si nerozumime. Je jasne ze nema smysl si rict 'zajima me jen a pouze seznam a zbytek je mi u paty' - ale fakt je ze se na kazdem e-shopu pomerne citelne odrazi jak na tom kde jste. Pokud nejste 'dodelal jsem to a cert to vem' ale je to vase a snazite se z toho neco vytriskat - a neco umite (protoze je evidentni ze krome toho umet delat statistiky, cist logy pripadne je vyrabet je vam to k ...) pak si dokazete zjistit napr. pomoci refereru odkad k vam kdo chodi.

    V obchudku ktery jsem delal jsem vedel ze nejakych 13% lidi chodi pres google. Jestlize uvazite ze 70% lidi na googlu nikdy nejde na druhou stranu vyhledavani (a postavite se k tomu tak jak to je) pak lze rict ze rozdil mezi tim byt 10. a byt 11. je dost velky. To same je potreba vzit si i u nasich portalu - k cemu vam je vymakany obchod kdyz o nem nikdo nevi. Tvrdit tady po vzoru nekterych 'koho to zajima' je imho velmi odvazne tvrzeni. A jde tady o to ze dokazete-li udelat stranku tak aby ji vyhledavac slusne zaindexoval (pochopitelne v ramci reguli) pak mate prakticky reklamu zadarmo.

    Jiste, jsou tu jine portaly a jine moznosti propagace ale na vyhledavac nepotrebujete financni investice (i kdyz optimalizace jsou zase utopene naklady). Chapu ze nekomu to nic nerekne ale ono i ztrata takovych 10 % lidi je dost citelna.
  • 11. 6. 2003 16:00

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Naopak. Rozumime si perfektne. Samozrejme, ze je prijemne, kdyz jste v pouzivanem vyhledavaci vracen na celnich mistech. Samozrejme, ze zamrzi, pokud na nich nahle nejste. Prave proto, ze vam na vasem podnikani zalezi, jiste chapete, ze i jinym na jejich podnikani zalezi - a to vic na tom svem, nez na tom vasem. Takze musite pocitat s tim, ze Google, Seznam a janevimkdodalsijeste proste v souladu se svymi zajmy nahle zmeni sve chovani a vase pekna pozice bude bud' docasne nebo navzdy ztracena. Muzete se sice pokusit dosahnout napravy, musite ale pocitat s tim, ze se to nepovede vubec, nebo, prinejmensim, nepovede hned - proste proto, ze vase a jejich zajmy se, zrejme, nekryji tak dokonale jak by bylo prijemne.

    Abych to neprotahoval - muzete byt z vypadku sveho odkazu odnekud rozmrzely pripadne i nastvany (i kdyz neni uplne jasne na koho a proc), nemuzete byt ale zaskoceny, prekvapeny ci ukrivdeny. Pokud jste to se svym podnikanim myslel vazne, pak jste s takovou eventualitou pocital dopredu, protoze jste dobre vedel, ze k teto situaci muze dojit - a mate uz davno alespon ramcove rozmysleny plany jak se k teto skutecnosti postavit a jak se s ni co nejlepe vyrovnat. To, co jsem chtel rict je, ze pokud vas zmena prekvapila a neprijemne zaskocila nepripraveneho, pokud vam vznikaji rozsahle skody, se kterymi jste nepocital, nelze to spravedlive vycitat Seznamu - nastvanej by clovek mel byt predevsim na sebe, protoze evidentne nebyl dost ostrazity a pripraveny.

    Ale mam dojem, ze v tom si rozumime ...

  • 9. 6. 2003 12:59

    JuniorDictator (neregistrovaný)
    Puuu..Kolik jsi mel obchodu? Myslim, ze vim.. ale zkus mi to potvrdit ju?
  • 9. 6. 2003 18:42

    JuniorDictator (neregistrovaný)
    Vy ne :-))).. Ale pooooh..toho jsem se ptal

    anebo jste jedna a ta sama osoba :-) Stava se, ze si clovek pritakava a pak si nezmeni osobnost :-))))
  • 9. 6. 2003 18:42

    JuniorDictator (neregistrovaný)
    Vy ne :-))).. Ale pooooh..toho jsem se ptal

    anebo jste jedna a ta sama osoba :-) Stava se, ze si clovek pritakava a pak si nezmeni osobnost :-))))
  • 9. 6. 2003 18:50

    Vita (neregistrovaný)
    Jo sakra. Ne nejsme jedna osoba, jen mi nedoslo to 'puu' na zacatku - a mel jsem pocit ze je to reakce na muj prispevek.
  • 10. 6. 2003 8:04

    MedvídekPů (neregistrovaný)
    Ani jeden, otázka tak jako tak nemá nic společného s tématem a problémem.
  • 10. 6. 2003 10:07

    JuniorDictator (neregistrovaný)
    Myslim, ze ti na to lidi neskoci :-). Samozrejme, ze ma, spousta lidi neumi vest ani domaci rozpocet a presto se tu vyjadruji o cizich business planech.... Neboli, priste kdyz se mluvi o necem, o cem nic nevis, tak prosim psssst :-)
  • 10. 6. 2003 4:10

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Pak by chybný marketing museli mít všichni drobní živnostníci, kteří těží z polohy své provozovny v kamenném světě. Opravna obuvi ve vestibulu kamenného obchodního domu zabalí živnost s krachem a zavřením jediného obchoďáku ve městě stejně jako majitel stánku s buřty a pivem u přístaviště má 100% smůlu, když přijde povodeň a stánek mu odnese o 50km dále. Náskok Google mezi fulltexty a Seznamu mezi katalogy před jejich konkurencí je tak obrovský, tak jak to řešit? Každý e-shop na českém Internetu nemůže mít obrat 100.000.000,-, malí e-obchodníci těžko utáhnou placenou propagaci v e-prostředí, kde placený návštěvník (z kterého ještě není kupující) přijde na desítky korun. Je opravdu tolik zajímavé, že existují i e-shopy s malým obratem?
  • 11. 6. 2003 10:52

    Michal Illich (neregistrovaný)
    těžko utáhnou placenou propagaci v e-prostředí, kde placený návštěvník (z kterého ještě není kupující) přijde na desítky korun.

    Neni to zas tak spatne, tak treba pomoci etargetu, je prijde navstevnik na 5 Kc. A to jeste presne zacileny...

  • 11. 6. 2003 23:05

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Jenže kolik uživatelů je schopen dohodit e-target, který je přítomen jen na menších portálech? Samozřejme, že chytrý obchod si může zařídit i provizní systém a pak platí pouze za lidi, na kterých opravdu vydělal (nebo alespoň utržil), ale s tím to také není nejrůžovější.
  • 10. 6. 2003 23:10

    Michal Malý (neregistrovaný)
    Pane Rozhoni a který internetový obchod chcete vložit na seznam? Ten, ve kterém jako vysokoškolský student skupujete nesmyslné domény složené ze dvou a více slov pomocí specielních žádostí a pak je nabízíte komu se dá, nebo jeho specializovanou službu, ve které nabízíte i domény, které nejsou vaše a při projevení zájmu druhé strany je koupíte a následně prodáte s příslušným ziskem za tvůrčí práci? Jak vidno, specregů je čím dále, tím méně, že by paní matce došly finance? Seznamu se to zcela nepovedlo, pravda, ale vám ještě méně.........
  • 11. 6. 2003 10:50

    Petr Valeš - Hledat.CZ (neregistrovaný)
    Pane Malý, Vy máte o někom co povídat. Od Vaší společnosti nám chodí několikrát do měsíce nabídky na prodej různých domén. Na Vašem místěm bych zalez do kouta a mlčel, ještě nám všem zní v uších Vaše superkauza Karlín :-)))
  • 11. 6. 2003 17:06

    Michal Malý (neregistrovaný)
    Vážený pane Rozhoni, kterou firmu máte na mysli? Nadační fond není firma a tehdy nešlo o nabídku, ale o žádost o pomoc a zejména o podporu nehmotného charakteru, rozeslanou prostřednictvím internetu. Tehdy se zde vyvášnilo několik internetových moralistů a jeden z nich dokonce sliboval, že přispěchá pomoci s lopatou. Nedorazil, zřejmě nesehnal lopatu. A tak, zatímco většina národa sledovala, jak v Karlíně stojí 3 metry vody, snažil jsem se pomoci jak jsem uměl. Na rozdíl s těmi moralisty se mnou komunikovala podstatná část senátorů a poslanců a pomohli. Komunikovali a svým dílem pomohli i lidé, jako Václav Klaus, Pavel Rychetský a mnozí další. Oni pomohli, ostatní moralizovali nebo jim to bylo prostě jedno. Pokud toto považujete za superkauzu Karlín, vaše věc.
    Pokud zde chcete něco tvrdit, tedy například že od mé společnosti chodí několikrát do měsíce různé nabídky domén, byl bych na vašem místě opatrnější v takovýchto prohlášeních, protože jsou dalším porušením zákona ve vašem případě. Vypište si laskavě na www.justice.cz "mé firmy" a doložte vaše tvrzení. Na rozdíl od vás jsem totiž již před třemi roky pochopil díky lidem, jako je D.Lukeš nebo M.Peterka, že hromadné registrace domén nebo jejich držení nemá smysl a této činnosti se na rozdíl od vás nevěnuji. Je mi srdečně jedno, že rozesíláte specielní žádosti na nesmyslná a neprodejná doménová jména typu
    ceskesklo.cz
    prodejpozemku.cz
    pujcovnaprivesu.cz
    akciovytrh.cz
    nabyteknamiru.cz
    vystavbabytu.cz
    autanaprodej.cz
    elmonta.cz
    velkoobchodobuvi.cz
    pujcovnakol.cz a desítky dalších stejné "kvality"


    nebo doménová jména totožná se zněním ochranných známek - např.: givenchy.cz

    To že z komerčního hlediska pácháte ekonomickou sebevraždu je váš problém. To, že systém specielních žádostí, spuštěný zejména proto, aby firmám umožnil zaregistrovat tu jejich JEDNU doménu používáte ke spekulacím je opět vaše věs a svědčí o vašem charakteru, morálce a vyspělosti.

    Co ale pane Rozhoni není vaše věc, je to, když nabízíte lidem hlava nehlava domény které nejsou vaše. Když jsem vás požádal o vysvětlení, sdělil jste mi, že je to v pořádku, protože ten jiný vlastník nemá doménu zaregistrovanou, ale PŘEDregistrovanou, že má "jen" podánu žádost a tudíž, že doména není dotyčné osoby a proto ji nabízíte. Pokud doména není dotyčné osoby, koho tedy je? CZ-NIC? Máte od CZ-NIC oprávnění k prodeji a nabídce domén? Nebo od dotyčné osoby, která má doménu předregistrovánu? Pokud nemáte, dopouštíte se ze zákona podvodu a tudíž trestné činnosti.

    Proto vám tedy pane Rozhoni dobře v klidu a míru radím lidově - SKLAPNĚTE. Protože pokud tak neučiníte a pokud mně, nebo komukoli jinému budete ještě jednou nabízet něco podvodem, ujišťuji vás, že se věcí začne zabývat můj právník a nejen on. A jak jej znám, vezme to "hezky od podlahy".

    A závěrem k tematu článku: Ano, seznamu se to příliš nepovedlo, nicméně to, že něco zejména na internetu nefunguje ihned po spuštění stoprocentně je přirozené. Proto bych seznamu popřál čas do konce roku, aby systém doladil. A až vy pane Rozhoni dokážete vyprodukovat desetinu poctivé práce, co lidé v seznam.cz, pak máte morální právo něco kritizovat. Zatím jediný váš produkt, který jsem zaregistroval byl pokud o podvod na mou osobu. Být vámi byl bych ve vašem konání a i vyjadřování zde vůči mé osobě opatrnější a věřte, že je to dobře míněná rada. Ujišťuji vás, že poslední.
  • 11. 6. 2003 18:35

    Martin Rozhoň (neregistrovaný)
    To jste si spletl - já jsem tento příspěvek nepsal!!!
    Takže od Vás očekávám omluvu pane Malý!!!
  • 11. 6. 2003 18:42

    Michal Malý (neregistrovaný)
    Omluvu za co pane Rozhoni? Nemám se vám za co omlouvat. Vy se dle mého názoru dopouštíte trestné činnosti, takže být vámi, byl bych zticha a dal si věci do pořádku, opakuji podruhé a již opravdu naposledy dobře míněnou radu. Pokud se vám mám omlouvat za mé prohlášení, že se dle mého názoru dopouštíte nemorální činnosti tím, že zneužíváte specielní žádosti ke skupování domén a k následné spekulaci s nimi, nebo pokud chcete, abych se vám omluvil za konstatování, že se dle mého názoru dopouštíte trestné činnosti, za to se vám omlouvat nehodlám, protože jsem uvedl pravdivé skutečnosti. Zač tedy chcete abych se vám omluvil? Je mi srdečně jedno, že dle mého pácháte ekonomickou sebevraždu, ale není mi jedno, pokud jste se mne pokusil podvést. A pokud se vám to nelíbí, udělám si čas a to trestní oznámení na vás podám, uvidíme, zda vyšetřovatel přijme vaší argumentaci. Chcete to zkusit? Pokud ano, čas si mile rád udělám.
  • 12. 6. 2003 8:59

    Petr Valeš - Hledat.CZ (neregistrovaný)
    Pane jo, to sou kecy. Stále se oháníte lopatou, ale podle mě ani nevíte jak vypadá. Je vidět pane Malý, že jste bývalý poslanec - kecat dlouho a o ničem.

    Ovšem obdivuji Vaší odhodlanost stále vystupovat v těchto konferencích, kde jste již až přespříliš profláklý Vašimi veleprojekty typu NFK apod.

  • 13. 6. 2003 4:55

    Michal Malý (neregistrovaný)
    Mno nevím, co je víc profláklejší, jestli nadační fond který pomohl, nebo www.hledat.cz, kde toho člověk mnoho nevyhledá :-). Já se lopatou vážený pane neoháním. Nicméně je vidět, že u vás vloni nepršelo :-).
    Vyjádřil jsem zde jen názor, že by bylo dobré seznamu dopřát běžný čas na odstranění chyb a pak kritizovat. Ale my jsme prostě národ kritiků, tož vzhůru do EU, byť nás před ním ekonomové varují, alespon budeme mít pak o čem diskutovat......
    Mno, jen kecat, možná jsem toho řekl víc a mělo to víc hlavu a patu, než toho najdete na některím "vyhledavači".
  • 13. 6. 2003 9:28

    nas*any adresat SPAMU (neregistrovaný)
    Drahy pane MALY, pokud jste to byl vy, kdo vcera/dnes rozeslal ty svoje blaboly na firemni adresy jako SPAM, ze nemame hlasovat v refendu ANO, a vnucoval nam svoje NE, STRCTE SI TO DO ****!
    Jste horsi nez ten Vladimir Iljic Spidla!
    Nikdo o vase SPAMY nestoji. Ano, je to SPAM, i kdyz to neni reklama, a my nepodrebujeme dalsi manipulatory, kteri nam budou rikat, co si mame myslet a jaky mame mit nazor.
  • 13. 6. 2003 18:39

    ZD (neregistrovaný)
    To by mě zajímalo, kdo tu pořád používá adresu webu, se kterou nemá nic společného...
    Ale jinak-nám to přišlo taky, z adresy m_maly@email.cz!
  • 11. 6. 2003 6:21

    čtenář (neregistrovaný)
    Mno, pane Rozhoni, co vím, podnikání vaší paní matky v oboru zdravotnictví se blíží spíše pseudoléčitelství a šmelině s lidskou blbostí na základě tzv. přírodních produktů. Sice se zřejmě vaše rodina ve vašem malém městečku považuje za honoraci, ale jak vidno, ve šmelině pokračujete i vy. Není to sice trestné, ale internet naštěstí nerozeznává mezi maloměstem a velkoměstem. Tedy na internetu jste lidově řečeno odkecán. Mnoho lidí disponuje s lepší databází adres než vy - co kdyby někdo upozornil všechny firmy v ČR na vaše aktivity? Myslíte že prodáte jednu doménu? Zatím jste neprodal ani jednu z těch, co nabízíte. Ne že bych chtěl radit, ale já bych bud studoval na VŠ, kdyby mi to rodiče financovali, nebo bych poctivě pracoval. Ale kdyby mi můj syn zlikvidoval morálně rodné jméno jako jste to udělal vy vaší rodině, asi bych mu naplácal a přestal mu nejen platit domény, ale i kapesné. Vy a internetový obchod? K smíchu.......... Děláte dobré jméno rodině...............Rozhoň, Šimon.......nejste bratři????????? Šimon chce 8 - 12 tisíc, kolik vy?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).