To mám svátek :)! Před měsícem jsem nadával, že i na Seichelech je 3G pokrytí a teď najednou je v Třinci Edge (je to pár týdnů) a nyní i 3G.
No to je super, příští notebook kupuji s 3G modemem a budu si užívat mobility, konečně budu moci plnohodnotně makat nejen doma ale i venku. Jsem si všiml, že je pokrytí i v mé klidné oblíbené lokalitě za jedním kopcem, no super :).
Tak to buďte ještě rád. U nás (obec na Plzeňsku, 2500 obyvatel) se zavadením EDGE u O2 klesla rychlost na nějakých 20kbps download a 2kbps upload (!!!), kolem této rychlosti se to pohybuje ve dne i v noci. S GPRS byly rychlosti sdandardní a ve vedlejší obci s 3G to také jede fajn, takže FUPem to není...
Svým způsobem má pravdu, co jsem se o O2 všemožně dočet, dokonce i zažil u nás doma, v životě bych k týhle firmě dobrovolně nešel..
Jediný o co týhle firmě jde jsou prachy a ani to nijak neskrývaj, stačí si přečíst např. zkušenosti lidí ze sdružení obrany spotřebitelů.
A zkušenost z mého okolí. V domě máme připojení od O2. Otec si od nich objednal internet do mobilu spojený s domácí linkou, aby měl internet i na chatě. Když ale zjistil, že tam signál není a zřejme ani jen tak nebude, chtěl nechat tuto službu zrušit. Přeci nebude platit za něco, co nevyužije.
A co na to O2? Místo, aby zrušili jen ten mobilní internet, zrušili rovnou celé číslo i s pevnou a internetem v domě.
Bomba ne? Hlavně, když naši provozujou internetový obchod. A náprava? Ta trvala přes dva týdny a ještě se ani neomluvili..
Kdyby si lidi nenechali s.r.á.t na hlavu a nekupovali tyhle předražený a ještě k tomu nekvalitní služby, myšleno vše kolem mobilů, bylo by to dneska úplně o něčem jiném.. Stačí se podívat na ceny v zahraničí..
"...díky zapojení do rodiny nadnárodního operátora mohli využít zkušeností své matky a problému účinně čelit"
Ano, asi se dozvedeli, ze kdyz se neinvestuje do rozvoje site (treba kvuli vylepseni ucetnictvi pred prodejem firmy), jde technicka stranka i kvalita sluzeb do kopru. A s nimi i zajem zakazniku. Jestli na tohle potrebovali velke a neobvykle myslitele ze Spanelska, musi to s nimi byt hodne spatne. :o)))
To schválně při nejbližší příležitosti vyzkouším. Nic takového jsem zatím nepozoroval. A to aktivně data používám u O2 i VF. Takže by mělo být srovnání. :)
Studentům Vodafone nabízí aktivaci tohoto balíčku zároveň s nabitým tarifem. I když se o tom operátor nikde nezmiňuje, studenti tak můžou i dnes získat nabitý tarif.
Ohledně těch automatů naprostý souhlas.
Už několikrát jsem se dostal do nekonečné smyčky ze které byla cesta ven jen přes živého operátora, který byl papírově určený na úplně jiný problém.
Nevim no, ale o2 již nevěřím ani slovo... Již rok integrujeme jejich produkty a služby(objednávkový, portační, fakturační a atd.. systém) pro jednoho z našich klientů a nic z dohod a plánů není ani 60procentní pravdou. Myslím si, že tahle firma jen s obtížemi stojí na obou pomyslných nohách, natož aby dokázala koordinovat svojí levou ruku s pravou. Bohužel je to stále komouškej podnik s celkem dobrými kontakty na jejich zájmovou sféru. Ať žije Qvéčko, pointy a feedback... Pokud to čtete pané feedback(šéfe corporátní klientely), pozdravujte pana M.......
Podle mých zkušeností už to funguje. Sice nějak záhadně, protože někdy se dostanu do okna kdy bych mohl během určitého úseku stáhnout několikanásobně než bych měl, ale funguje. Je to možná paradox, ale to že parametry jejich síťe jsou nepředvídatelné mi spíše vadí...
Drobný problém je v tom, že na desítkách až stovkách km čtverečních sice u O2 modré pokrytí utěšeně tmavne, jak tam Telefónica zavádí EDGE, ale když přijedete do některé takové čerstvě 2,5G pokryté oblasti, tak s hrůzou zjistíte, že sice downstream přes EDGE z původních 48 kbit/s poposkočil celkem příjemně nahoru často ke dvěma stovkám, ale upstream, potřebný k odesílání mailů a pod., naopak KLESL z cca 24 kbit/s na 20 - 22 kbit/s. Při takovém zvěrském nepoměru downstream/upstream je pak velkým problémem i běžné surfování přes Operu mini v mobilu, pokud náhodou uděláte takovou nepředloženost, že třeba odešlete mailem někomu fotku :-). To pak máte utrum i na pár minut, protože síť současně s tím "žvejkáním" mailu už nemá dostatečnou kapacitu na přenesení požadavku pro http.... Prostě O2 EDGE je zatím leckdes mimořádně nekvalitní, a (na rozdíl od konkurence) je velký problém s ním rozumně a plynule pracovat...
Tak dokud o2 nepocita data, tak se to da... Jak zacnou, tak holt se znovu vratim k automatickemu pripojovani na WiFi - to je dnes vsude, ovsem casto v mnohem horsi kvalite nez mobilni pripojeni.
Celkově souhlas, jenom s tím EDGE u O2 úplně nesouhlasím. :) Bída to sice byla, ale 2,5G síť se usilovně upgraduje a pokud jsou všechny sliby pravda, tak nejpozději do konce roku by měl být EDGE všude tam, kde je dnes GPRS.
T-Mobile navic u tarifu Internet Standard krome mirneho snizeni ceny snizil i FUP limit z 5 GB na 2 GB. Bohuzel tedy stale plati, ze mobilni pripojeni je malo muziky za moc penez. K tomu samozrejme nesmime zapomenout, ze T-Mobile poskytuje neplnohodnotne pripojeni (a neni v tom sam).
Ještě jedna zajímavost, týkající se "4G" (3G-TDD). ESET neustále vyhodnocuje "ustnovení připojení do Internetu" jako pokus o falšování DNS záznamů (DNS Cache Poisoning).
Telefonica:
- Nejvyšší pokrytí ČR signálem 3G.
- Nejvyšší datová propustnost 3G sítě.
- Otřesný stav EDGE, mnohdy odpovídá GPRS.
- Při aplikaci FUP se stává Internet nepoužitelným.
T-Mobile:
Nejhorší (nejdražší) cena i nejhorší služba. Vyjjímkou je technologie "4G", 3G-TDD. Ta může být pro někoho zajímavá kvůli "výhodnému" poměru cena/výkon (FUP). Jde ale o omezené, prakticky stacionární, připojení do Internetu s omezenou rychlostí. Výhody oproti jiným připojení do Internetu dosáhnete jen za "specifických" podmínek, které nebudu popisovat, ale rychlost zůstane stále taková jaká je.
Nevím jak u 3G sítí, ale u 3G-TDD máte i při aplikaci FUP stále dostatečnou rychlost. Navíc si můžete přikoupit data navíc, ale jsou značně předražená. Spravovat účet přes Internet můžete jen jste-li do Internetu připojení skrze ně.
Vodafone:
- Pominu-li čistě cenu (bez ohledu na užitnou hodnotu) současných tarifů T-Mobile, má Vodafone nejdražší Internet.
- Internet od Vodafone je, při aplikaci FUP, výce použitelný než Internet od Telefoniky a většinou i když pomalu vše funguje. U Telefoniky se většina služeb stane nepoužitelná.
- Kvalitní EDGE, akde je tak i 3G/UMTS (rychlost je ale nižší než u Telefoniky, pravděpodobně je uměle omezována).
- Vodafone má Samoobsluhu. Bohužel občas nefunguje a máte po nějaké změně vzkaz, že máte volat operátora. To je při používání datových zařízení nepříjemné a Vodafone by to měl vyřešit.
ZÁVĚR:
Všichni tři mobilní operátoři stojí za starou belu. Nabízejí předražené, nekvalitní služby. Neexistuje nic jako garance minimální kvality, rozuměj propustnosti sítě. Při aplikaci FUP vám nabídnou rychlost okolo 16 kbps, při té máte problém navštívit i Samoobsluhu Vodafone.
Už nějakou dobu nikomu z nich prakticky nefungují telefonní automaty (pro nastavení služeb) na zákaznických linkách. Protože místo rozumného menu tam mají samé nesmysly a reklamu. Je tedy potřeba mluvit s živým člověkem, čehož dosáhnout (zvláště voláte-li jednou za rok) bývá celkem dobrodružsví.