 
A bude ve vysílání komerčních TV, kromě reklam vůbec ještě něco jiného? (Ono kde brát, když archivy už jsou vyluxované a na natáčení nových věcí nejsou peníze,že?) Je otázka, zda bude mít smysl pořizovat si nějaké placené zdroje TV signálu, na druhé straně aspoň já osobně budu moci svůj čas věnovat bez výčitek svědomí užitečnějším činnostem, než čučení na debilbednu. Takže hurá, ještě ukončit terestrické vysílání a TV může jít do pryč.
 
Reklamu na ČT sport zákon výslovně dovoluje v limitu 0,5 % denního vysílacího času, od 19 do 22 hodin v maximální délce 6 minut za hodinu. Dovoleny jsou také reklamy navázané na získání vysílacích práv k významným sportovním událostem (což se týká třeba olympijských her a jejich generálních partnerů). Takže ani tam se Kavčí hory nedostávají do křížku s platným právem.
 
To je právě část problému. Zákon je jedna věc, ale je třeba chápat, že divákovi je úplně jedno, jestli jde oficiálně o reklamu, "reklamu navázanou na získání vysílacích práv", "sponzorský vzkaz", "upoutávku" nebo třeba teleshopping, takže když televize omezení reklamy začne obcházet tím, že vysílá ve větší míře něco, co je sice v podstatě pořád reklama, ale úředně to spadá do jiné škatulky, cítí se - právem - podveden.
 
Sice chápu, že může někdo nechápat pravidla v TV reklamě a vysílacích právech, ale to je asi tak všechno, co se pro něj dá udělat.
Třeba, např. v TV přenosech zápasů v NHL, se kvůli reklamě zpožďuje buly. Co by v té době měla vysílat sportovní TV stanice bez reklam? Záběr na hrající si kočičky?
Každý divák, který sleduje nějakou formu TV, přijímá určitá pravidla. Pokud se mu nelíbí, může tuto formu přestat sledovat. Má ale smůlu, pokud se mu nelíbí pravidla provozování ČT, již samo držení televizoru mu ukládá platit koncesionářské poplatky. Požadovat po ČT, aby nevyužívala možnosti finančního příjmu, které jí umožňuje zákon a ten je nastaven tak, aby ČT nějak vystačila se svým rozpočtem bez zvyšování poplatků, je nepochopitelné.
V čem je tedy ten "chudák" divák PODVEDEN? Zatím se žádné zásadní pochybení v obcházení zákonů o reklamách na ČT i komerčních stanicích nezjistilo.
 
Převzatý sportovní pořad může sice v době reklamní přestávky komentátor využít k povídání o čemkoliv, ale samotná reklama tím nezmizí.
Také neznám žádného diváka, který by měl rád reklamu, ale komerční stanice moc jiných zdrojů pro své financování nemají. Nebo by se mělo sledování televize, či držení televizoru, zatížit poplatky v řádech mnoha stokorun a takto posbírané miliardy potom rozdělit podle koláče sledovanosti mezi všechny komerční stanice?
Co je na tom, jak jsou financovány TV stanice, tak nepochopitelného?
 
Šprajcnout se pohrozit poskytovatelům placených služeb, že pokud ty reklamní nechutnosti velmi podstatně neomezí, ukončíme s nimi smlouvy a nebudou mít peníze ani za obsah, ani za reklamu. Od RRTV pomoc nečekejme, ti žijí z toho, že tento nechutný byznys podporují. A že poskytovatelé zchudnou? Ať zeštíhlí přebujelé managementy, přestanou utrácet za zbytečný luxus, zjednoduší pracovní postupy a přejdou na nízkonákladová řešení. A pokud to neumějí, nebo umět nechtějí, ať zkrachují.
 
Od druhé věty to jsou strašné nesmysly... On vás snad nutí někdo dělat v textilce od rána do noci v úkole za hrst rýže? Musí, druhá varianta je umřít hlady. To je otrok...
Problémy s tímhle rčením jsou dva:
1) dá se aplikovat tak leda na maloobchod v kamenných krámech
2) povaha "běžného českého zákazníka", oni si to vykládají "logicky" tak, že když je na jedný straně "pán", tak na druhý straně nutně musí být "sluha" a podle toho se i chovají...
To totiž znamená "jsem tu pro vás, udělám, co můžu, ale nejsem ani váš hromosvod ani hadr na podlahu."
 
Já to vidím asi takto. Na placených kanálech, bez ohledu na druh platby, nemá z principu žádná reklama co dělat!!! Takže pokud platím koncesionářské poplatky, měla by RTTV jakékoli reklamy, nebo upoutávky na sponzory na ČT striktně a bez výjimky zakázat a šmytec! Totéž by se mělo týkat u placeného vysílání komerčních TV stanic; platím za užitečný obsah, ne za reklamy! Pokud komerční TV distribuuje něco bez poplatku, ať si tam nějakou reklamu, v rozumné míře dá, ale pokud chce za distribuci čehokoli peníze, nemá v obsahu jakákoli reklama co pohledávat! A pokud jde o reklamy obecně: Měl by platit absolutní zákaz vkládání reklam do pořadů a omezení délky reklamních okének na max. hodinu a půl za 24 hodin.
 
Na vlastní pohled samozřejmě máte nárok. Sdělovací prostředky utrží jen u nás za reklamy desítky miliard ročně. Jistě se dá dohledat, která platforma, potažmo, která společnost, nebo její stanice, kolik sama miliard vydělá. Kolik utrží placené stanice od svých zákazníků, to se už zjišťuje hůře. Předpokládám, že bez reklam by tyto společnosti zkrachovaly, nebo by se musely platby diváků podstatně zvýšit. Nyní jim do rozpočtů tečou miliardy z reklam, které vlastně financují všichni výrobci, distributoři, prodejci i kupující, bez nich by jistě klesl i počet poctivě platících diváků konkrétní stanice a ta by zkrátka skončila.
Pokud by měly komerční stanice rozpočet tvořený jen platícími diváky, jaká by asi byla úroveň jejich tvorby a rozsah pokrytí? Zkuste si na to odpovědět, případně si spočítejte, kolik byste si musel připlatit, aby to bez reklam nadále fungovalo.
Zpět ještě k ČT. Vámi uvedená RTTV, či správněji RRTV, tady není od toho, aby tvořila zákony a něco svévolně zakazovala. Od toho jsou tady demokraticky volení zástupci lidu/poslanci a ti zkrátka na toto téma mají jiné názory než Vy.
Je mi Vás líto, protože téma se týká právě reklam v komerčních TV a zde zákon, v souladu s pravidly EU, naopak možnosti umísťování reklam uvolňuje a nechává na skladbu programu, množství a umístění reklam stanicím volnější ruce. Nesvádějte ale své problémy na EU, ta jen upravuje a sjednocuje podmínky pro podnikatele, kteří vydělávají na TV. Ano, vydělávají, protože to nejsou charitativní organizace, ani jim nepřispívají ochotní mecenáši.
Na závěr tedy jen konstatování, že ani Váš názor reklamy v TV neomezí a zbyde jen na Vás, jak se s tím vypořádáte. Asi přestanete sledovat televizi.....
 
Pokud Vám televize nenabízí nic skutečně hodnotného, proč tedy na ní řešíte reklamu? Ano, byly doby, kdy se rodina scházela u radiopřijímače a společně poslouchala zajímavé pořady a už tehdy třeba četbu na pokračování, protože TV ještě u nás nevysílala. Ani dnes vám ale nic nebrání v tom si sednout a společně se bavit bez televize. Určitě to jde, jen chtít.
 
Česká televize výnosy z reklamy na ČT2 odvádí podle zákona do Státního fondu kultury. • https://www.youtube.com/watch?v=gjTDANIcfUg
 
To je ale problem vysilatele, on sve divaky take potrebuje udrzet. Kdyz to s reklamou prezenou, divaci se jim na to vykaslou a najdou si jine zdroje zabavy, ze... :-) A to se samozrejme jako bumerang vrati v nizsich prijmech, kdyz sledovanost pujde dolu... ono to pak nebude zajimave medium ani pro inzerenty.
Aneb jsou veci, ktere staci ponechat na volne trzni samoregulaci. Neni potreba mit nejake socialisticke centralni planovani, kde se "moudre" rozhodne, kolik procent vysilaciho casu v reklamach je uz moc a kolik jeste ne.
 
Centralne planovanie reklam si zabezpecuju komercne stanice samy, ked sa vedia dohodnut na spolocnom planovani casu reklamnych blokov.. na to naozaj nepotrebuju regulatora, aby si vytvorili kartel.
Mne osobne je to naozaj jedno :-) ale chapem tych, ktori "su odkazani" na TV, kde naozaj maju realne 35% reklamy (vratane tych sponzoringovych reklam a selfproma) pricom regulator sa na jednej strane prsi, ako tvrdo reguluje a na druhej strane uvolnuje podmienky.
 
Celý ten velký barák plný euroúředníků přece musí nějak zdůvodnit svoji existenci, ne? Třeba tou známou normou o tom, v jakém úhlu smí být ohnutý banán... :-)
Mě nejvíc fascinuje ta myšlenka "narovnání s internetovými službami" nebo jak se to tam píše. Největší "platformy pro sdílení videonahrávek" pocházejí ze Států. Tam mají ve verzi s reklamou obvykle nastaveno 5-6 minut do hodiny (a ještě klient dostane slevu na předplatné). A když použijí řečené služby tzv. brand block, reklama v jednom běžném dílu seriálu nepřesáhne minutu.
A spokojený jsou všichni. Divák, služba i zadavatel. Oni všichni totiž (na rozdíl od nejmenovaných místních společností) dobře vědí, že reklama v nadměrném množství diváka obtěžuje a může být pro podnikání kontraproduktivní...
Proto zákon rozšiřující čas pro televize jde ve skutečnosti proti "narovnání podmínek" ...
 
Máte snad nějaký lepší nápad? Jestli ano, tak sem s ním. Nebo také patříte k těm, kteří se vytvářením těch reklamních debilit živí? Ze spolehlivých zdrojů vím, že reklamy na netu blokuje, různými způsoby, minimálně 85% uživatelů. Co by asi dělali poskytovatelé placených TV kanálů, kdyby se na ně 85% plátců prostě vykašlalo, pořídili si pokojové antény a přešli na DVB-T2 terestrial?
 
Nezpůsobí. Youtube už je zavalen reklamou obdobným způsobem a ne každý je ochoten platit za streamování, zvlášť když jiné placené soukromé TV projekty cpou reklamy taky všude. Takže lze spíš čekat rozšíření reklamy i tam, kde dříve nebyla (kdo pamatuje YT před 10 lety?) než to, že by divák od ní dokázal utéct.
 
Čekat netřeba. Už je to na světě, používají některé streamovací služby ve Státech. Říká se tomu AAS. Nejde o to kolik (jak se za tím honí zde), ale jak, kde a kam.
Oni samozřejmě už vědí, že nejdůležitější je nalézt hranici, kdy už reklama diváka obtěžuje. Proto se s ní líp pracuje, třeba vám ji přistrčí třeba i do pauzy (když máte zapauzovaný stream ve službě).
A jde se na to taky přes peněženku způsobem "dáme ti lacinější službu a k tomu 5 minut reklamy".
Ne, že jako u nás nejmenovaná tv natáhne pracku k tobě i k operátorovi stylem "Nechceš reklamu? Zaplať!"
 
Já to vidím tak, že skutečně kvalitní pořady, seriály a filmy, pokud se ještě navíc zkrouhne jejich dostupnost na internetu, se budou nahrávat z ubastlených televizorů a kracknutými softwary dopředu a při sledování se tak budou nahrané reklamy snadno přeskakovat. A ty méně kvalitní, které se v televizi nebo počítači sledovaly jako příjemná vycpávka jiné činnosti, se prostě sledovat nebudou. Sledování televizí se omezí maximálně jenom na uzprávy a možná na některé publicistické pořady a ostatní se bude sledovat minimálně. Ztratí na tom televize, ztratí na tom herci, co se hraním ve všelijakých seriálech v televizích i na streamovacích službách živí. A my běžní diváci získáme čas na smysluplnou činnost, místo sledování nablblých reklam pořád dokola.