Převzatý sportovní pořad může sice v době reklamní přestávky komentátor využít k povídání o čemkoliv, ale samotná reklama tím nezmizí.
Také neznám žádného diváka, který by měl rád reklamu, ale komerční stanice moc jiných zdrojů pro své financování nemají. Nebo by se mělo sledování televize, či držení televizoru, zatížit poplatky v řádech mnoha stokorun a takto posbírané miliardy potom rozdělit podle koláče sledovanosti mezi všechny komerční stanice?
Co je na tom, jak jsou financovány TV stanice, tak nepochopitelného?
Pokud Vám televize nenabízí nic skutečně hodnotného, proč tedy na ní řešíte reklamu? Ano, byly doby, kdy se rodina scházela u radiopřijímače a společně poslouchala zajímavé pořady a už tehdy třeba četbu na pokračování, protože TV ještě u nás nevysílala. Ani dnes vám ale nic nebrání v tom si sednout a společně se bavit bez televize. Určitě to jde, jen chtít.
Od druhé věty to jsou strašné nesmysly... On vás snad nutí někdo dělat v textilce od rána do noci v úkole za hrst rýže? Musí, druhá varianta je umřít hlady. To je otrok...
Problémy s tímhle rčením jsou dva:
1) dá se aplikovat tak leda na maloobchod v kamenných krámech
2) povaha "běžného českého zákazníka", oni si to vykládají "logicky" tak, že když je na jedný straně "pán", tak na druhý straně nutně musí být "sluha" a podle toho se i chovají...
To totiž znamená "jsem tu pro vás, udělám, co můžu, ale nejsem ani váš hromosvod ani hadr na podlahu."
Šprajcnout se pohrozit poskytovatelům placených služeb, že pokud ty reklamní nechutnosti velmi podstatně neomezí, ukončíme s nimi smlouvy a nebudou mít peníze ani za obsah, ani za reklamu. Od RRTV pomoc nečekejme, ti žijí z toho, že tento nechutný byznys podporují. A že poskytovatelé zchudnou? Ať zeštíhlí přebujelé managementy, přestanou utrácet za zbytečný luxus, zjednoduší pracovní postupy a přejdou na nízkonákladová řešení. A pokud to neumějí, nebo umět nechtějí, ať zkrachují.
Na vlastní pohled samozřejmě máte nárok. Sdělovací prostředky utrží jen u nás za reklamy desítky miliard ročně. Jistě se dá dohledat, která platforma, potažmo, která společnost, nebo její stanice, kolik sama miliard vydělá. Kolik utrží placené stanice od svých zákazníků, to se už zjišťuje hůře. Předpokládám, že bez reklam by tyto společnosti zkrachovaly, nebo by se musely platby diváků podstatně zvýšit. Nyní jim do rozpočtů tečou miliardy z reklam, které vlastně financují všichni výrobci, distributoři, prodejci i kupující, bez nich by jistě klesl i počet poctivě platících diváků konkrétní stanice a ta by zkrátka skončila.
Pokud by měly komerční stanice rozpočet tvořený jen platícími diváky, jaká by asi byla úroveň jejich tvorby a rozsah pokrytí? Zkuste si na to odpovědět, případně si spočítejte, kolik byste si musel připlatit, aby to bez reklam nadále fungovalo.
Zpět ještě k ČT. Vámi uvedená RTTV, či správněji RRTV, tady není od toho, aby tvořila zákony a něco svévolně zakazovala. Od toho jsou tady demokraticky volení zástupci lidu/poslanci a ti zkrátka na toto téma mají jiné názory než Vy.
Je mi Vás líto, protože téma se týká právě reklam v komerčních TV a zde zákon, v souladu s pravidly EU, naopak možnosti umísťování reklam uvolňuje a nechává na skladbu programu, množství a umístění reklam stanicím volnější ruce. Nesvádějte ale své problémy na EU, ta jen upravuje a sjednocuje podmínky pro podnikatele, kteří vydělávají na TV. Ano, vydělávají, protože to nejsou charitativní organizace, ani jim nepřispívají ochotní mecenáši.
Na závěr tedy jen konstatování, že ani Váš názor reklamy v TV neomezí a zbyde jen na Vás, jak se s tím vypořádáte. Asi přestanete sledovat televizi.....
Já to vidím asi takto. Na placených kanálech, bez ohledu na druh platby, nemá z principu žádná reklama co dělat!!! Takže pokud platím koncesionářské poplatky, měla by RTTV jakékoli reklamy, nebo upoutávky na sponzory na ČT striktně a bez výjimky zakázat a šmytec! Totéž by se mělo týkat u placeného vysílání komerčních TV stanic; platím za užitečný obsah, ne za reklamy! Pokud komerční TV distribuuje něco bez poplatku, ať si tam nějakou reklamu, v rozumné míře dá, ale pokud chce za distribuci čehokoli peníze, nemá v obsahu jakákoli reklama co pohledávat! A pokud jde o reklamy obecně: Měl by platit absolutní zákaz vkládání reklam do pořadů a omezení délky reklamních okének na max. hodinu a půl za 24 hodin.
Sice chápu, že může někdo nechápat pravidla v TV reklamě a vysílacích právech, ale to je asi tak všechno, co se pro něj dá udělat.
Třeba, např. v TV přenosech zápasů v NHL, se kvůli reklamě zpožďuje buly. Co by v té době měla vysílat sportovní TV stanice bez reklam? Záběr na hrající si kočičky?
Každý divák, který sleduje nějakou formu TV, přijímá určitá pravidla. Pokud se mu nelíbí, může tuto formu přestat sledovat. Má ale smůlu, pokud se mu nelíbí pravidla provozování ČT, již samo držení televizoru mu ukládá platit koncesionářské poplatky. Požadovat po ČT, aby nevyužívala možnosti finančního příjmu, které jí umožňuje zákon a ten je nastaven tak, aby ČT nějak vystačila se svým rozpočtem bez zvyšování poplatků, je nepochopitelné.
V čem je tedy ten "chudák" divák PODVEDEN? Zatím se žádné zásadní pochybení v obcházení zákonů o reklamách na ČT i komerčních stanicích nezjistilo.
Česká televize výnosy z reklamy na ČT2 odvádí podle zákona do Státního fondu kultury. • https://www.youtube.com/watch?v=gjTDANIcfUg
To je právě část problému. Zákon je jedna věc, ale je třeba chápat, že divákovi je úplně jedno, jestli jde oficiálně o reklamu, "reklamu navázanou na získání vysílacích práv", "sponzorský vzkaz", "upoutávku" nebo třeba teleshopping, takže když televize omezení reklamy začne obcházet tím, že vysílá ve větší míře něco, co je sice v podstatě pořád reklama, ale úředně to spadá do jiné škatulky, cítí se - právem - podveden.
Reklamu na ČT sport zákon výslovně dovoluje v limitu 0,5 % denního vysílacího času, od 19 do 22 hodin v maximální délce 6 minut za hodinu. Dovoleny jsou také reklamy navázané na získání vysílacích práv k významným sportovním událostem (což se týká třeba olympijských her a jejich generálních partnerů). Takže ani tam se Kavčí hory nedostávají do křížku s platným právem.