Celý ten velký barák plný euroúředníků přece musí nějak zdůvodnit svoji existenci, ne? Třeba tou známou normou o tom, v jakém úhlu smí být ohnutý banán... :-)
Mě nejvíc fascinuje ta myšlenka "narovnání s internetovými službami" nebo jak se to tam píše. Největší "platformy pro sdílení videonahrávek" pocházejí ze Států. Tam mají ve verzi s reklamou obvykle nastaveno 5-6 minut do hodiny (a ještě klient dostane slevu na předplatné). A když použijí řečené služby tzv. brand block, reklama v jednom běžném dílu seriálu nepřesáhne minutu.
A spokojený jsou všichni. Divák, služba i zadavatel. Oni všichni totiž (na rozdíl od nejmenovaných místních společností) dobře vědí, že reklama v nadměrném množství diváka obtěžuje a může být pro podnikání kontraproduktivní...
Proto zákon rozšiřující čas pro televize jde ve skutečnosti proti "narovnání podmínek" ...
Centralne planovanie reklam si zabezpecuju komercne stanice samy, ked sa vedia dohodnut na spolocnom planovani casu reklamnych blokov.. na to naozaj nepotrebuju regulatora, aby si vytvorili kartel.
Mne osobne je to naozaj jedno :-) ale chapem tych, ktori "su odkazani" na TV, kde naozaj maju realne 35% reklamy (vratane tych sponzoringovych reklam a selfproma) pricom regulator sa na jednej strane prsi, ako tvrdo reguluje a na druhej strane uvolnuje podmienky.
To je ale problem vysilatele, on sve divaky take potrebuje udrzet. Kdyz to s reklamou prezenou, divaci se jim na to vykaslou a najdou si jine zdroje zabavy, ze... :-) A to se samozrejme jako bumerang vrati v nizsich prijmech, kdyz sledovanost pujde dolu... ono to pak nebude zajimave medium ani pro inzerenty.
Aneb jsou veci, ktere staci ponechat na volne trzni samoregulaci. Neni potreba mit nejake socialisticke centralni planovani, kde se "moudre" rozhodne, kolik procent vysilaciho casu v reklamach je uz moc a kolik jeste ne.