Nezpůsobí. Youtube už je zavalen reklamou obdobným způsobem a ne každý je ochoten platit za streamování, zvlášť když jiné placené soukromé TV projekty cpou reklamy taky všude. Takže lze spíš čekat rozšíření reklamy i tam, kde dříve nebyla (kdo pamatuje YT před 10 lety?) než to, že by divák od ní dokázal utéct.
Čekat netřeba. Už je to na světě, používají některé streamovací služby ve Státech. Říká se tomu AAS. Nejde o to kolik (jak se za tím honí zde), ale jak, kde a kam.
Oni samozřejmě už vědí, že nejdůležitější je nalézt hranici, kdy už reklama diváka obtěžuje. Proto se s ní líp pracuje, třeba vám ji přistrčí třeba i do pauzy (když máte zapauzovaný stream ve službě).
A jde se na to taky přes peněženku způsobem "dáme ti lacinější službu a k tomu 5 minut reklamy".
Ne, že jako u nás nejmenovaná tv natáhne pracku k tobě i k operátorovi stylem "Nechceš reklamu? Zaplať!"