Brněnští kominíci mi vložkovali komín a dokončovacích pracech jeden umazával maltou zakončení komínu na střeše a druhý , že musí něco dokončit v garáži mi vykradl nářadí a príci žádnou neprovedl. Nářadí naskládal do pracovních beden a vynesl bez mého vědomí z garáže, což jsem zjistil až po určité době a na upozornění. Je tosrosťárna, drzost a neetické přistupování k řemeslu a ke svým kolegům.
No nekdy mi prijde, ze planovani na netu se povazuje za jendoduche a kazdy vi jak na to.
Stejne snadno se planuje i v televizi, ale ne kazdy vi, kde muze byt zakopany pes.
Napriklad Vam nekdo nabidne desne vyhodnou kampan pred prvnim vecernim poradem na Prime (v prime time, cca 19:55). Ale ouha, vy zjistite, ze ucinnost byla velmi nizka ac Vas spot bezel v primetime za pekny peniz.
Je to jednoduche. Seknul jste se v planovani. Kazdy dobry televizak vi, ze na Primu se prepina az z Novy po skonceni zpravodajstvi a to cca v 20:00 kdy je na Prime uz prvni vecerni reklamni blok minulosti...
hovnologie je preci o celem nasem zivote, kdyz budeme zbytecnost vseho okolo nas nazirat jako vy, tak se nikam nedostaneme. Nebo myslite, ze hranate spicky u bot (soucasna moda) maji nejaky vyssi smysl/vyznam nezli spicky zaoblene (minula moda) ? Proste at se prasi za kocarem, divadlo pokracuje, pred chvili to byla "NOVA EKONOMIKA" a kazdy nad 25 let byl odepsan, ted je to "DELKA DOBY STRAVENE NA WEBU" a zitra to bude treba implantovany cip hned pri narozeni. A smysl toho vseho ?
"JESTE KREMOVEJSI ..." "NEVAZ SE, ODVAZ SE ..." atp. atd.
Technologie typu iDot (tj. bod 1x1), tím méně analýza logů, nemohou změřit průměrnou délku návštěvy. iDot například měří délku návštěvy jako interval mezi prvním a posledním načtením bodu 1x1 návštěvníkem - zjednodušeně řečeno, nikdy se nezapočítá doba strávená na poslední načtené stránce.
Měřit efektivitu kampaně (tedy spíše věrnost uživatelů, podle autora je zde zřejmě pozitivní korelace) průměrnou délkou návštěvy je úplně stejně pošetilé jako měřit obsah obdélníka délkou jedné z jeho stran (navíc pokřiveným metrem, viz výše) - vůbec se totiž nezohledňuje počet návštěv jednoho uživatele v období (Kdo je pro nás cennější - ten, kdo vykoná měsíčně třicet minutových návštěv, nebo ten, kdo vykoná jednu třicetiminutovou?).
Když už tu byla řeč o iDotu, tak tam by se pro tento účel daleko více než AVL (average visit length) hodila iPersistency (tj. celková délka všech návštěv / počet uživatelů), což je AVL * iLoyalty (počet návštěv / počet uživatelů).
Posledním problémem je, jestli skutečně na serverech s vyšší iPersistency jsou efektivnější kampaně. Není nejspíš pochyb o tom, že je zde obecně ostřeji definovaná cílová skupina (i když i to nemusí být pravda, vzhledem k tomu, že přinejmenším u iDotu nejsou k dispozici hodnoty alespoň směrodatných odchylek u všech parametrů). Zádrhel však nastane, pokud je platební model odvozen od počtu zhlédnutí a reklama není na počet zhlédnutí omezená (což je např. u zmíněného PR článku dost pravděpodobné), platíte totiž za oslovení jednoho člověka podstatně více, než kdybyste měli tutéž propagaci na serveru, kde je iPersistency mnohem nižší.
Na dlouhe myslenky p.Jiraska je "kratka" odpoved: iDOT. Dava prumerne doby navstevnosti. Stacilo se koukat kolem sebe:-)
Jeste jedna otazka: jak dlouho Vam trva precist radek textu, videt obrazek, popr.jeste k tomu kliknout? vice nez 1 minutu? Pokud ano, tak jste jednoduse retardovany clovek...
Ne, to vskutku nechystáme. :-) A pokud jde o Mytrix, neřekl bych, že se jednalo o hanu, spíše o prozíravost - aktuální situace to myslím dokazuje více než jasně.
mam rad takovehle teorie - spousta lidi se tim dokonce zivi.
ja tvrdim, ze pokud nahodou ziskate nejaka realna data, stejne jsou prekryta sumem, ktery tezko pretezko pujde odstranit. Leda ze byste na stranku umistil "tlacitko pozornosti", na ktere by navstevnik musel kazde dve sekundy kliknout. Protoze jak jinak neco zjistit? Zvlast v dobe modemaru - kteri se pripoji, otevrou milion oken, odpoji a pak vse do noci ctou.
Takze si uzivejte svych barevnych grafu s cisly, ktera vlastne nic neznamenaji :)
-----
Mimochodem - premira clanku na Lupe, ktere jednak hani Mytrix a jednak tlaci nutnost zjisteni stravene doby na webu, mi pripada podezrela. Pravdepodobne chystate nejaky zajimavy projekt, ne? :)