Já vůbec nechápu, proč si firmy a zvláště pak zavedené, všeobecně známé a prosperující firmy, mění loga. Změna loga je IMHO jako plastika obličeje. Jen nikdo nepoznejte, že já jsem já. Odstřihnutí od dřívějška. Pro mne se tím, asi jen psychologicky, zpochybňuje vazba mezi minulostí a budoucností té firmy. Jistě, u website ještě zůstává URL, u obchodní firmy uzavřené smlouvy, ale ten pocit "Co tím chtějí říct? Že už jsou jiní než dřív? Už ne tak dobří?" zůstává taky.
Změna loga není nic neobvyklého ani u HODNĚ zavedených značek - kupříkladu taková Coca Cola, což je bezpochyby jedna z nejstarších a nejcennějších značek na světě, taky čas od času jemně upravuje křivky svého loga. Vnímání klientů se totiž vyvíjí stejně jako např. ideál ženské krásy :-)
A když se na to podíváte zevnitř (tj. z té firmy): je to jako když vymalujete, pořídíte si nový nábytek, přestěhujete se - prostě pokračujete s uklizeným stolem, s novou energií. Ani bych to nechápal jako zpochybnění vazby na minulost; spíš tím dáváte najevo, že žijete, že na sobě pracujete a že vám není lhostejné, jak vypadáte.
Sám píšete, že: "...taková Coca Cola...čas od času jemně upravuje křivky svého loga". Ano, Coca Cola upravuje jemně, iDnes brutálně (a vošklivě). Cítíte ten rozdíl?
Dík za vysvětlení, při mírné konzumaci to s tím lítáním tak zlé není.
Lekl jsem se, že jsem za totáče propásl ochutnat nějaký speciální druh kofoly (třeba nalévané exkluzivně na palubě letadel čsa) :-)