1. Posílám na záčátku to nejujetější, aby si mysleli, že mám nějaký nápad a invenci
2. Všechny otázky na "funkčnost" házim na "módu"
3. Všechny křivky jsou směrem nahoru jako "rozvoj", "růst", "expanze" atd.
4. Pokud se nelíbí, sou blbý Ti co nevybrali můj návrh
Z vlastni zkusenosti vim, ze at clovek uela sembelepsi navrhy, tak pri vyberu se vybiratel ridi nasledujicimi pravidly:
1. Nejnepovedenejsi beru
2. Ale jeste je naprosto nutne aby to togo melo todle
3. podivejte se ja potrebuju, aby takove a pritom makove
4. Jeste to udelejte takove hranatejsi
A co z toho vznike to nikdo predem nevi, ale je jasny jak to bude vypadat ... hrozne.
Proto me osobne napda, co si ten clovek, kterej delal nejaky odporny logo musel vytret a kolik sebezapreni musel unest, kdyz neco takvyho plodil. Nadruhou stanu vim, ze marketingovi typsi si radsi vyberou nejakyho patlal, kterej dela jenom to co nekde vidi a okoukava ty nejosklivejsi loga a nabizi jim to jako super vec ... takovy NE!
BTW: sam pouzivam Corel a mam ho rad pro jeho (pro me rychle a prehledne) ovladani, protoze kdyz mam nejakej napad, tak ho chci mit co nejdriv ulozenej, nez ho zapomenu :-)
To bohužel dobře znám. Klienti si spolehlivě vybírají ta nejhorší řešení. Ale je na těch, kdo návrhy předkládají, aby i to nejhorší řešení bylo dostatečně dobré. A ruku na srdce: Mnohdy žádné dobré řešení nepřinesou.
Tahle glosa je vážně výborná. Znám kvanta lidí, kteří se naučili zacházet s grafickými programy, a tím pádem jsou to grafici. Bohužel. Skutečně by bylo lepší, kdyby se z nich napřed stali grafici a teprve pak se naučili pracovat s těmi programy. Tady pixyho naprosto chápu a ztotožňuju se.
Co vyvolalo driobný úsměv je to studium klienta, zaměstnanců, zákazníků a promítnutí toho všeho do loga. To vždycky říkají accounti a ředitelé grafických studií. Pak řeknou grafikovi: Udělej logo to a to. On něco udělá a textyř pak musí sepsat omáčku, kde vysvě,tlí, co která křivka a barva znamená. A pak už jen napsat fakturu. ;-)
Uprimne souhlasim, ale chci se jen zastat grafika, ktery ve vetsine pripadu o tom co zakaznik schvali nerozhoduje. Vetsinou to byva tak, ze grafik navrhne nekolik log a zakaznik si s prehledem vybere to nejodpornejsi, do kterho si jeste preje zapracovat pripominky celeho tymu, ktery logo vybira.
Tiha takovehohle loga - pruseru pak pada pouze a jenom na zodpovedne pracovniky (vetsinou marketing), kteri vybiraji logo aniz by meli alespon povedomi o soucasnem grafickem designu. Ceskemu marketingu zdar!