> Tím došlo k přetížení jednoho z našich emailových SMTP
> serverů a vytvořila se dlouhá fronta čekajících emailů
> některých zákazníků. Ihned po identifikaci útoku naši
> technici začali tuto situaci řešit. Následně došlo k
> jeho zastavení a řešení důsledků vzniklého stavu.
> V současné době je situace stabilizována, zákazníci
> mohou nyní přijímají elektronickou poštu standardně.
IMHO jasná snaha zmást lidi a přesvědčit je o tom, že je všechno v pořádku. Příchozí pošta nerovná se odchozí, a zákazníkům O2 ADSL jde zejména o odchozí (SMTP). Na O2 podpoře se všichni vykrucují a melou cosi o údržbě a zvyšování o 30 % a březnové údržbě...
Nikdy by mě nenapadlo, že tak obrcompany, jako O2 položí něco podobného, jako vyřízený HW, nebo s čím se to potýkají. To by jim snad musela vyhořet celá serverovna, abych to pochopil...
Hm... s tímhle mám taky zkušenost, několik klientů si myslelo, že budou za borce, pustí-li si na domácím počítači vlastní SMTP, používající naše SMTP jako nadřazené a vůbec jim nepřišlo divné, že jim stoupá traffic, zpomaluje se počítač a že mají ve frontě zprávy, které neodesílali. :-) Jeden z nich nám dokonce tvrdil, že již frontu zpráv vyčistil a až při dalším hovoru se nám přiznal, že se do fronty zpráv k odeslání ani nedostal, že je jich tam tolik, že mu 602 Lan Suite havaruje. :-) Ačkoliv nejsem příznivcem restrikcí, jedna věc tu zabírá naprosto spolehlivě, kdo pošle více, než x zpráv za 24 hodin má automaticky smtp lock, oni pak ti borci rychle vychladnou, když volají celí říční na helpline, když jim odpovíme, že smtp lock je kvůli tomu, že šíří spam..... Jednoduché, efektivní a účinné.
Prave proto, ze nemaji pul milionu drobnych zakazniku a zivi je vyhradne Internet. Proto se musi zatracene snazit POUZE v teto oblasti. O2 zivi mobily a velke statni zakazky. Podivejte se do struktury nakladu a prijmu, mam pocit, ze i tenhle kus byl verejny. ADSL drat je vcelku zajimavy, ale nejake sluzby nad nim jsou zcela na okraji zajmu. Na jednu stranu me to pekne ... stve, na druhou stranu to vcelku chapu. Navic jsou tam pokud vim interni problemy mezi tymem lidi, kteri delaji vnitrni IT (uctovaci systemy, zakaznice databaze) a Internetove sluzby. Prvni parta je zvykla fungovat za stamiliony a v radu mesicu (testovani, releasy - coz je pro jejich oblast nasazeni OK), druha funguje sice levne a rychle, ale zato z pohledu te prvni party chaoticky. A cele to vede typicky Dilbertovsky manazer historicky z prvni party.
Přesně tak.. Proč s tímto nemají problémy i ostatní? Proč i Onebitu, kde jsme, nechodí semtam e-maily pozdě? Měli by na to právo, když je to malé s.r.o. a nestojí za nimi žádná nadnárodní korporace s příjmem čítající miliardy korun. Je to opravdu směšné...
Ne. Zato ovsem mame celou hromadu zakazniku, kteri nevahaji a na svem ADSL si nainstaluji 5 let stare Kerio nebo neco podobneho a uspesne vyrobi Open Relay. Nebo usilovne lezou po pornu tak dlouho, az chytnou cerva/bota. Kdyz se potom cinsky master probudi a rozhodne se, ze svoji boti sit pekne protahne a zacne rozesilat tuny spamu, nahrne se to vsechno na smtp a antivirove servery, ktere jsou diky dlouhodobe strategii 'email neni priorita' v takovem stavu, v jakem jsou.
Kristova noho, copak kyslík je jedinej poskytovatel spojení???? Pokud by to bylo zvýšeným množstvím spamu tak se musí zahltit všichni poskytovatelé. Sami tvrdí něco o náhodných adresách, takže náhodně by se muselo statisticky dostat na všechny v průměru stejně. Já od kyslíku už zaplať bůh nic nemám, a používám WI-FI, ale naopak bych řekl že od překopnutí těch kabelů ve Středozemním moři počet spamů klesl tak na 10% původního množství (mám i vlastní webovky se schránkou). Takže kyslík lže jak když tiskne!!!
Není problém s odesláním mailu. Máme ADSL od GTS, ale problém byl u příchozích e-mailů, že přicházely s brutálním zpožděním, což je zvláště u firmy docela velký problém. Druhý webhosting jsme u IOLu zrušili až teď po těchto problémech. Ten první na firmu, kde byly tyto problémy u IOLu již před rokem, jsme přešli k Onebitu a ani jednou se nám za rok nestalo, aby mail přišel pozdě nebo byly nedostupné webové stránky. A za poloviční cenu s nabídkou služeb, které jsme si mohli u IOLu jen přát...
8 hodin? Nám chodily maily zpožděné i 3 dny. Nejhorší bylo, že jeden mail nám byl odeslán, po něm druhý, ten druhý došel hned a ten první až za 3 dny. V současné době jsme u konkurence (právě z tohoto důvodu).
Tento problém se u O2 objevil již v minulém roce někdy od října. Proto jsme u nich reklamovali webhosting, za což nám vrátili peníze. Službu jsme následně zrušili. Nechápu, proč to neumí O2, když to dokáží ostatní, mnohem menší webhostéři. Jinak maily měly zpoždění třeba i osm hodin...
no, to je ale blbost...
docela by mne zajímalo, jak jim fungují dns servery.
v úterý jsem uděla změnu mx záznamů na doméně, abych obešel jejich "zahlcené" servery a ve čtvrtek tam byly staré záznamy.
Pokud se nepletu, O2 standardne u svych pripojeni reverzni DNS zaznamy ma, stejne jako napriklad UPC. Tento zaznam tvori shluk cisel a pismen, v pripade O2 je z nej navic primo patrna geograficka oblast, kde je IP adresa pridelena. V teto souvislosti je mnohem zajimavejsi moznost vlastniho reverzniho zaznamu a staticka verejna IP adresa, coz uz u vetsich operatoru muze byt trochu problem.
Odesilani posty z domaciho SMTP serveru muze byt zkomplikovano i tim, ze v nekterych popularnich sadach pravidel pro antispamove filtry lze najit retezce spolehlive filtrujici ruzne ADSL a kabelove providery.
Jasně že mají, alespoň u nás jsem to u ISP zařizoval. Jednak je potřeba aby vůbec pošta pro konkrétní doménu chodila na konkrétní (náš) stroj (teda IP). A druhak je potřeba aby existovaly i ty reverzní DNS záznamy, protože jinak skutečně ta pošta nedojde vždy. Zpětné ověřování domény příchozí zprávy máme rovněž aktivováno.
Diky za info. Zajimalo by me, zda firmy, ktere si provozuji vlastni domenu e-mailove adresy, tyto dns zaznamy zaregistrovane maji.
Napriklad antispamem na Centrum.cz maily z meho SMTP serveru projdou, aniz by byly oznaceny za SPAM, a lidem maily, ktere jsem zatim poslal, dorazily take v poradku. Eventuelne bych mohl vlastni SMTP server provozovat pouze v pripade dalsiho vypadku IOL, ktery prijde bezpochyby hned, jak se Kyslik rozhodne "zlepsit" sve sluzby :-)
on tu zpravu psal zrejme nekdo z marketingu, kdo to "SMTP" nekde slysel a prislo mu to jako cizi slovo, ktery jeho tiskovce doda na duveryhodnosti :) Jinak kdyby vynechali toto slovo, davala by celkem smysl..
smtp na vlastnim pc je hezka vec, ale k jeho plne funkcnosti musite sveho ISP donutit aby an Vasi IP udelal tzv "reverzni dns zaznamy", jinak bude posta od Vas rade lidi chodit jako spam. jsem zvedavej jak k tomu o2 donutite :)
Po tomhle problému jsem se rozhodl situaci vyřešit jednoduše. Na svůj počítač jsem nainstaloval program, kterej simuluje SMTP server a pošta se odesílá daleko rychleji a spolehlivěji než kdykoliv předtím přes smtp.iol.cz. Takže žádnej výpadek SMTP na straně Kyslíku už mě nemůže nijak ovlivnit. Situaci s POP3 serverem sice takto vyřešit nelze, ale zjistil jsem, že když vypnu antivir (v nastavení pošty na serveru), tak i příchozí maily choděj o poznání dříve.
S technickou linkou jsem už mluvila 27.1.2008 a bylo mi řečeno, že mám schránku zaplněnou "spam", přitom schránku jsem měla vymazanou a tedy prázdnou.Po nějaké době to sice začalo fungovat, ale jen do druhého dne. Od té doby jsem si zřídila jinou e-adresu gmail.com a vše funguje OK. Jinak bych asi přišla o zákazníky potřebuji e-mail ke své práci.
S technickou linkou jsem už mluvila 27.1.2008 a bylo mi řečeno, že mám schránku zaplněnou "spam", přitom schránku jsem měla vymazanou a tedy prázdnou.Po nějaké době to sice začalo fungovat, ale jen do druhého dne. Od té doby jsem si zřídila jinou e-adresu gmail.com a vše funguje OK.
Tvrdí, že jsou zahlceni spamem a to prý tedy vysvětluje jejich téměř nefunkční SMTP (tedy v tomto případě odesílací) server? Přece nepřijímaj poštu na tom samym stroji, kde maj odchozí SMTP server, ne? Osobně moc tomu jejich tvrzení nevěřim...