Ano, tohle je cesta, jakou se školství mělo vydat už hned při cenové dostupnosti knihtisku a zpracování textu...
Dosavadní STŘEDOVĚKÝ vzor, kdy vyučující něco vykládá a píší se "zápisy do sešitů" je neúnosný. Mnohem lepší je studentům rozdat už připravené materiály (texty, videa, audionahrávky). A student pak může jen probrat až aplikaci toho, co se naučil nebo zkoušky.
Sám jsem se spoustu věcí naučil z audionahrávek, které jsem poslouchal při jízdě na kole přírodou a pak jen složil zkoušku (samozřejmě se nejednalo o českou školu). Navíc tohle si člověk může pustit jednou, dvakrát, desetkrát... Při jízdě v MHD, při sportu... Jde to do hlavy mnohem lépe než někde v zabedněné aule nebo učebně!
Samozřejmě notoričtí flákači se na to vykašlou úplně a budou dutí jako bambus, ale i to je dobře, protože alespoň vypadnou hned v prvních měsících a nebudou otravovat příliš dlouho... A po dalším přijetí si třeba přístup rozmyslí a dojde jim, že ke kvalitnímu vzdělání se nedá prochlastat!
No je potřeba rozlišovat psaní a psaní.
Pokud dneska nějaký učitel jenom diktuje a to tak rychle, že si žáci sotva stačí psát, tak to je hloupost. Nebyla to hloupost v době, kdy učebnice byly cenově nedostupné a jiné učební pomůcky neexistovaly ani ve fantazii.
Něco jiného je normální výklad slovem, obrazem, videem, počítačem. Ke kterému mají žáci učebnice (nebo jiné pomůcky) - a k tomu si dělají vlastní poznámky.
No já jsem to bral tak, že JKL psal o "vykládá a píší se "zápisy do sešitů" je neúnosný" a to podle mě nejsou jen poznámky.
Ono obecně musím říct, že stejně nejlépe jsem se naučil učit se, až jako samouk kdy jsem začal studovat do hloubky C++, je fakt, že ze začátku jsem dělal i poznámky, ale nakonec je zavrhl, jako zbytečnou věc, nicméně myslím, že dneska už bych se dokázal naučit mnohem více, když konečně vím jak na to a to jak na to dělá obrovský rozdíl.