Nabídku identického zboží k nákupu on-line asi těžko: jak už řekli předřečníci, hypermarkety vydělávají na tom, že rafinovaným uspořádáním zboží motivují některé méně inteligentní nakupující k tomu, že nakoupí více věcí než měli původně v úymslu. Hypermarkety také vydělávají na efektivní logistice - nakupují velké objemy zboží a vozí to po vlacích za velmi efektivní dopravní náklady. Takže nabízet na webu totéž za tytéž ceny, je pro hypermarkety nevýhodné.
Rozvážková služba už vůbec ne - jednak ze stejných důvodů, jednak tím by se setřel rozdíl mezi jakoukoliv garážovkou typu táta&syn, protože ani jeden z nich nedrží pro on-line nákupy sklad, ale zajede do nějakého většího jen pro to co potřebuje.
V rozvážkové službě je i riziko, že tam lidi budou objednávat jen levné a objemné věci, které jsou líní tahat. Znám vychcánka, co u zásilkové služby objednává padesát litrů mlíka, sto litrů balené vody, čtyřicet litrů džusů, půl metráku psích konzerv - nákup za tisíc korun, dodavateli to zaplní celýho pikapa, a ještě to musí ručně vytahat do čtvrtýho patra bez výtahu - takže i kdyby na tom měl marži deset procent, musí na tom prodělat. A vychcánek si pak zajde s rukama v kapsách do hypermarketu dokoupit za další dva tisíce pochutiny a čerstvou zeleninu. Takže to taky asi nebude ono.
V tomto aspektu mi skutečně připadá jediné logické, když řetězce mají na webu jen seznam prodejen a kopii aktuálního letáku - nic víc inzerovat nepotřebují a snad to ni neni v jejich zájmu.
Mimochodem uveřejnit na www leták není vůbec blbé - jednak se mohu kouknout co je aktuální, a provnat si nabídku více obchodů, ještě než vyrazím na nákup - a to i když jsem leták už vyhodil nebo na něm oloupal brambory. Jednak se mohu podívat i na nabídku obchodu, od kterého mi leták nechodí (třeba v Praze chodí 3-4 nabídky z dvaceti), nebo třeba když jsem někde na dovolené a potřebuji doplnit zásoby.
Co by tam autor chtěl jiného? Vždyť řetězce objektivně nic jiného inzerovat nepotřebují.
Autor nechtěl asi řetězcům radit, ale ukázat, jaké nám poskytují informace.
Pokud odbočím - pro lepší znázornění příkladu - od vybraného segmentu:
podívaj se na www.kikanabytek.cz a napr. na www.ikea.cz.
Nemam rad ikea, ale... ta kika, to je vostuda, co ?
A vo tom to je !