Vlákno názorů k článku Obchodní zástupci českých portálů pod lupou od astoy@seznam.cz - Je hezké, jak se Seznam snaží mediálně prezentovat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2007 9:04

    astoy@seznam.cz (neregistrovaný)
    Je hezké, jak se Seznam snaží mediálně prezentovat efektivnější obchodní síť jako krok k větší spokojenosti klientů blábláblá a vycházet vstříc jejich potřebám blábláá.. :)

    Pravým důvodem změny je jen jedno - změna legislativy, kdy se ZAKÁZAL tzv. "švarc systém", který ještě donedávna Seznam využíval. Teď už nemůže. Takže vyházel ty MPíky, které by se mu nevyplácelo platit fixním platem a zůstali jen Ti nejprodejci. Klient se nemá na co těšit, žádné jiné novinky se nekonají.

    Platí, že musíte mít štěstí na dobrého "poradce", který dokáže naplánovat kampaň tak, aby cena za proklik se pohybovala max. 2 Kč za proklik. Ale pokud narazíte na nějakou paní v nejlepších letech, která se řídí jediným pravidlem - dražší musí být lepší a v podstatě nebere ohledy na cíle klienta... máte smůlu.

    Na druhou stranu, klient nemůže svádět vinu na Seznam. Pokud si za něco platí, měl by sám umět vyhodnotit přínos. Sám by měl říct - ano, to se mi vyplácí a budu v tom pokračovat, nebo říct - ne, takto to dál nepůjde!

    Můj názor na produkty Seznamu:
    1. zápis do katalogu - ano, ale jen v případě, že s ním dosáhnete zajímavé pozice! Koupit si jenom zápis do hyperkonkurenčních kategorií, např. Prodejci mobilů, Prodejci počítačů a Prodejců GPS je neefektivní, protože nad Vámi budou - díky tzv. bonitě - všichni, co utrácejí víc. Platí pravidlo, že když nejste v první desítce, jak kdyby jste tam nebyli..

    2. Sponzorovaný odkaz (donedávna Seznam doporučuje)
    a) na klíčové slovo v záložce Internet (= nad fulltextem) - většinou nebrat! poměr cena výkon vyjde při přepočtu ceny za proklik v drtivé většině hůř než Sklik - cena za proklik 4 Kč a víc
    b) v kategoriích - ano, pokud je v kategorii ještě místo (nejlepší jsou dlouhodobě vyprodané) a zajímavá návštěvnost - platí, že čím vyšší návštěvnosti, tím lepší. I když za hodně navštěvovanou kategorii si připlatíte, v propočtu na proklik je efektivní a lze dosáhnout výsledku např. - 5000 prokliků / měsíc při ceně 2 Kč za proklik..
    c) na klíčové slovo v záložce Firmy (= v žlutém rámečku) - nebrat, pokud jste e-shop! Na některá hodně navštěvovaná slova může fungovat pokud je Váš business2B, kdy se jedná o statisícové obchody, pak můžete za proklik zaplatit i 10 Kč - nemusíte hlídat marže jako v e-shopu. Výhodné může být koupit si hodně hledané slovo jen do Vašeho regionu, pokud jste pouze regionální firma.
    d) Sklik - vhodné pro všechny, protože Sklik je levný - v případě, že si to umíte nastavit! Pokud by jste měli platit externistu.. to jsou tisíce navíc.. pak si to musíte umět spočítat..
    e) Mapy.cz - propadák roku 2006, nebrat!
  • 14. 3. 2007 21:59

    anonymní
    Nemylte se. Nej obchodníci na Seznamu určitě nezůstali. Jen z Prahy jich odešlo přes 100. Odešli proto, že si jinde vydělají více. Seznam nebude mít minimálně rok dostatečný počet zkušených a kvalitních lidí. Nejde vyškolit a vycvičit desítky lidí, za tak krátkou dobu, kdy nám končí výpovědní doba. Proto bude servis klientům na nějakou dobu nekvalitnější. Už teď se děje to, že ke klientům, kteří na Seznamu utrácí i 150.000,- za rok, chodí úplní nováčci. Nejhorší to bude na začátku června a dále, kdy končí MPíkům výpovědní doby. Firmy se budou znovu rozdělovat a dostanete někoho přiděleno. Třeba budete mít štěstí a nedostanete úplného nováčka.
  • 24. 5. 2007 12:09

    vlkodlak (neregistrovaný)
    pozor na konkretni pojmenovani firem, mohlo by to byt povazovano za pomluvu
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).