No tohle podle me neni zadne prekvapeni...
E-shop v FB asi nikdy nedosahne kvality normalniho E-shopu, tak proc v nem nakupovat?
Jeste par takovych clanku (ten na Bloombergu, ne tenhle na Lupa.cz :-) ) a analyz, a chudak Cukerberg bude po IPO mit misto miliard oci pro plac...
Navic to dokazuje nesmyslnost nazoru, ze FB sam o sobe nahradi internet... To je totiz tak, kdyz je prani otcem myslenky.
Na webtrhu jsem shodou okolností včera založil na toto vlákno http://webtrh.cz/171406-commerce . Zajímaly by mě úspěchy či neúspěchy na našem trhu v jednotlivých oborech (služby, zboží). Zda se investice vyplatila, zda přivedla nové zákazníky, fanoušky, případně s jakou návratností investice počítáte a jaká je cca investice do samotné aplikace.
Uživatelé internetu v ČR jsou jiní než v USA a proto mohou být i výsledky zcela odlišné.
Nic jiného netvrdím. :-) Uživatelé FB jsou hraví, pokud vidí na FB stránce katalog, zvědavost jim nedá a kliknou na něj. Prohlížení katalogu by mělo ještě probíhat v rámci FB aplikace, kliknutí na konkrétní položku v katalogu ale už uživatele přivede na klasické webovky. FB je dobrá reklama na klasické webovky, ale e-shop bych na něm také nepustil.
Jeden menší katalog máme integrovaný přímo do fanoškovské stránky na FB a musím konstatovat, že to není špatné. Reklamní kampaň na FB stojí pár korun a ačkoliv málokterý oslovený se stane fanouškem skupiny (přeci jenom skupina nabízející ubytování není tak atraktivní, jako třeba "miluju pivo"), je to celkem funkční a na hlavní stránky to lidi rozhodně přivádí.
Já miluju tyhle internety, kam naivní člověk o sobě napíše první poslední, čísla karet nevyjímaje a pak si jen přečte zprávu v novinách o statisících ukradených číslech karet, emailů, identit ... (doplňte si co chcete). Skončí to někde u ruský nebo čínský mafie a pak to jede jak po másle.
Kurňa lidi. Kdy už konečně dostanete rozum. Jak někdo vysloví slovo Facebook, tak se mi otvírá nůž v kapse.
Nezapomínejte, že Facebook je marketingový nástroj, nikoliv zdroj :-)
Dá se to dobře využít, ale firmy u toho musejí přemýšlet.
Na FB se dá zjistit například výborná zpětná vazba. Povídat si se zákazníky. FB je brand.
Je to jako s každou věcí nebo službou. I přesto, že článek je napsán tak, jak je, se dají na Facebooku najít i pozitiva. Není úplně správně to zatracovat všechno :)
Copak někdo nakupuje v eshopu, když se mu někde vnutí přes reklamu? Obvykle, když člověk něco shání, tak si otevře třeba 5-10 eshopů, a vybere si tu nejlepší nabídku, jak z hlediska ceny, tak ale i dalších podmínek jako je dodání, podpora a podobně.
Představa že někam do facebookové skupiny narvou určitý eshop a lidi tam budou nakupovat jako diví, byla skutečně hodně naivní
Sami jsme tvůrci jednoho z česko-slovenských řešení eshopů na FB a již od začátku jsme to prezentovali zejména jako marketingový nástroj ne jako čistě prodejní nástroj. A jde vidět, že to tak pochopili i naši klienti. Oni dobře ví, že jim nevzrostou objednávky, je to tak hlavně katalog jejich zboží naservírovaný na FB.
I proto jsme nedělali kompletní objednávkový proces na FB, ale vše ve finále vede na eshop, protože jen tam jsou lidé schopni nakupujícím nabídnout maximum ze své nabídky (včetně plateb, dopravy atd.).
Každopádně f-commerce byl jen další buzzword. U nás však objednávky na FB eshop/katalog zatím stále rostou.
Já myslím, že hlavní problém je v tom, že obchodníci nepochopili specifikum Facebooku a jeho možný přínos a prostě si mysleli, že to bude fungovat jako kopie jejich internetových stránek. Ale tak to prostě nikdy nemohlo fungovat. Mám přitom několik klientů na Facebooku, kteří zde prodávají velmi úspěšně a dělá jim to klidně i půlku obratu, ale chápou toto médium prostě jinak a mají konkrétní specifické skupiny uživatelů (ne pro všechny je to vhodné).
Teď zrovna budeme připravovat jedno řešení v ceně několika set tisíc Kč pro jednu firmu, kde FB je důležitou (byť ne nutnou) součástí, a vsadím se, že se v průběhu roku investice vrátí v řádových násobcích.