No zkuste trochu prohrabat google:
a) klíče ke kartám classic létaji po drátech nebo
b) jsou uloženy ve čtečkách (stačí ji tedy ukrást),
c) klíč crypto1 má jen 6B a
d) agoritmus má algoritmus crypto1 a karta Classic má postranní kanál
.... a tak už to není až zas tak težké.
Úsměvné je, že čtečky Čínské výroby pro karty Calssic už nemají čipy od NXP, ale sw emulaci crypto1.
To bych chtel videt jak byste si nakopiroval kartu, od ktere neznate pristupove klice.
Na rozkodovani takove karty budete potrebovat neco kolem 1000 ctecich zarizeni + samozrejme 1 000 karet.
Bude vam to pri trose stesti trvat neco prez par let.
A to se bavime o beznych vecech jako jsou "Mifare Classic" nechtejte znat tyto hodnoty u karet s DES kodovanim.
Protože svět daleko před ČR a používá tedy výrazně starší technologie.
Např. systémy karet hromadné dopravy amerických a zápaevropských měst jsou založeny na kartách Mifare Classic, které není problém klonovat (zejména, pokud se použije pouze identifikace číslem čipu).
Pravděpodobně nejmodernější systém pracuje proto překvapivě v Moskvě založený na bezkontaktních kartách JCOP a Mifare Ultralight-C, který pokrývá jak časové tak jednotlivé jízdenky. Podobné systémy jsou budovány v Číně.
Samozřejmě, že projektu předcházela studie a byla firmě, ketrá ji provedla, řádně a včas zaplacena. Tak přímočaře cesta nevede. Navíc u IT projektů a jim podobným, se těžko (nebo naopak lehko) zdůvodňují náklady i použité postupy či technologie, protože projekty jsou velmi často unikátní.
No to je sice pravda, ale kdyby projektu předcházela rešerše, tak by byly diskuze zase plné toho, jak někdo vyhazuje peníze a přihrává veřejné peníze svým kamarádům přes nějaké rešerše a konzultace. :-)
Diskutované problémy nejsou přeci specificky české nebo Pražské. Nechápu proč před rozhodnutím o výběru systému nebyla provedena rešerže. Na základě technických a ekonomických parametrů se dalo předejít sporům a nevyhazovat zbrkle finance. Nebo jsme opravdu zkorumpovana zem?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).