Diskutované problémy nejsou přeci specificky české nebo Pražské. Nechápu proč před rozhodnutím o výběru systému nebyla provedena rešerže. Na základě technických a ekonomických parametrů se dalo předejít sporům a nevyhazovat zbrkle finance. Nebo jsme opravdu zkorumpovana zem?
No to je sice pravda, ale kdyby projektu předcházela rešerše, tak by byly diskuze zase plné toho, jak někdo vyhazuje peníze a přihrává veřejné peníze svým kamarádům přes nějaké rešerše a konzultace. :-)
Samozřejmě, že projektu předcházela studie a byla firmě, ketrá ji provedla, řádně a včas zaplacena. Tak přímočaře cesta nevede. Navíc u IT projektů a jim podobným, se těžko (nebo naopak lehko) zdůvodňují náklady i použité postupy či technologie, protože projekty jsou velmi často unikátní.
Protože svět daleko před ČR a používá tedy výrazně starší technologie.
Např. systémy karet hromadné dopravy amerických a zápaevropských měst jsou založeny na kartách Mifare Classic, které není problém klonovat (zejména, pokud se použije pouze identifikace číslem čipu).
Pravděpodobně nejmodernější systém pracuje proto překvapivě v Moskvě založený na bezkontaktních kartách JCOP a Mifare Ultralight-C, který pokrývá jak časové tak jednotlivé jízdenky. Podobné systémy jsou budovány v Číně.
To bych chtel videt jak byste si nakopiroval kartu, od ktere neznate pristupove klice.
Na rozkodovani takove karty budete potrebovat neco kolem 1000 ctecich zarizeni + samozrejme 1 000 karet.
Bude vam to pri trose stesti trvat neco prez par let.
A to se bavime o beznych vecech jako jsou "Mifare Classic" nechtejte znat tyto hodnoty u karet s DES kodovanim.
No zkuste trochu prohrabat google:
a) klíče ke kartám classic létaji po drátech nebo
b) jsou uloženy ve čtečkách (stačí ji tedy ukrást),
c) klíč crypto1 má jen 6B a
d) agoritmus má algoritmus crypto1 a karta Classic má postranní kanál
.... a tak už to není až zas tak težké.
Úsměvné je, že čtečky Čínské výroby pro karty Calssic už nemají čipy od NXP, ale sw emulaci crypto1.