Vlákno názorů k článku OCW -- jedinečný internetový projekt MIT od Stanislav Kozina - Jestli jste se vasim prispevkem nekoho dotkl, ja...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 2. 2003 19:37

    Stanislav Kozina (neregistrovaný)
    Jestli jste se vasim prispevkem nekoho dotkl, ja jsem to nebyl. Nemam problemy s vyhledavanim a zpracovanim informaci (a stredoskolsky pristup ke studiu snad take ne :-))

    Clanek, ke kteremu se tato diskuse vaze, byl o tom, ze MIT zverejnila na webu urcite studijni materialy. Ctenar PaJaSoft napsal, ze vetsinu prednasek ziskaval z "ofocenych slajdu" (pred nekolika lety), nacoz jsem reagoval, ze toto bohuzel na ceskych VS stale pretrvava (myslim, ze by to potvrdilo vetsina vysokoskolaku, ale nechci tady vyvolavat nejaky flame).

    A po zbeznem prohlednuti odkazu na MIT, musim bohuzel trvat na tom, ze "ceske prednasky na webu" maji jeste co dohanet (to neni vyzva k priblizeni ceskeho skolstvi americkemu, uroven rady ceskych VS muze byt lepsi nez v USA).

    Nepochybuji o tom, ze se student VS musi orientovat v informacich. Opisovani prednasek ze zdi vsak nelze povazovat za nejakou tvurci cinnost (hodnou studenta VS). A fenomen opisovani a kopirovani prednasek tezko zmizi, pokud nebudou k dispozici skutecne kvalitni studijni materialy. A zatim jsou k dispozici zcela vyjimecne, coz jsem se (mozna ne uplne uspesne) pokousel naznacit i ve svem predchozim prispevku...
  • 3. 2. 2003 9:01

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Ja s Vami souhlasim, ale pokud se bavime o Computer Science a kupni silou posluchacu VS (nemluvim o zajistenych majitelich firem, kteri si chteji zvysit odbornou prestiz => mluvim o lidech ve veku 18-25 roku) - a nedelam si iluze, ze v mnoha jinych vednich oborech je tomu jinak - pak nemate sanci - kvalitni vedecke poznatky (ktere jsou podminkou nutnou, nikoli dostacujici, k absolvovani dotycneho predmetu) v cestine temer nenaleznete, casto nejsou ani ve verejne pristupnych zdrojich (jmenuji napriklad Gopher, WWW, elektronicke publikace, elektronicke konference, 'kamene' knihovny), ale pouze a jen v nakladatelstvich jako Prentice Hall apod. jejich cena byva treba i 100-300 USD... samozejme k mani kdekoli, od dovozcu v CR, pres WebShopy az po aukce, odpovezte si sam, kolik 'bokovek' by musel absolvovat posluchac, aby se radne pripravil rekneme na 5 zkousek/semestr (coz je minimum, co 'musi' - 5. rocnik nepocitam...). Mam-li byt konkretni co treba Teoreticka informatika a trendy, co treba prekladace, co treba Advanced procesor architectures... - kde se dneska neco dozvite o vektorovych procesorech, o VLIW architekture?

    Nakonec to vede ne ke kvalitnejsim absolventum, ale studiu stylem mam/nemam (mysleno zkousku) a o nejakem kvalitativnim meritku nemuze byt ani rec... "Podle sebe hodnotim Tebe" - ano, mluvim o sobe, ale nebojim se rici, ze takto postupuje 90% studentu, 2% jsou 'zadobre' s asistentama, doc.,prof. apod. a ty maji jaksi jiny pristup jak k poznatkum, tak k prostredkum, ktere fakulta 'nabizi', lepe receno sysli... - pokud neverite, divejte se kolem sebe...

  • 31. 1. 2003 21:59

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Nerad bych se někoho dotkl, ale osobně mám pocit, že to je právě jeden z hlavních rozdílů mezi střední a vysokou školou. Vysokoškolské studium podle mne spočívá v tom, že musíte informace aktivně vyhledávat a zpracovávat je. Předpoklad, že si seženete jedny skripta, z nich se naučíte vše potřebné, na zkoušce to vysypete a je vymalováno, bych označil za typicky středoškolský. Pokud by takhle mělo vypadat vysokoškolské studium, pak bych naprosto souhlasil s jistým VK, který v sousední diskusi tvrdil, že vysokoškolské studium je k ničemu. Naštěstí to tak (alespoň na některých školách) nevypadá.
  • 31. 1. 2003 16:48

    Stanislav Kozina (neregistrovaný)
    Obavam se, ze podobna situace panuje na rade ceskych vysokych skol dodnes.

    Skripta: neexistuji
    Ofocene "slajdy": drtive prevazuji
    Kvalitni prednasky na webu: cca 1 predmet z 5
    Nejake informace na webu: pomerne caste, ale mizerna uroven, proto se tim asi pedagogove prilis nechlubi.

    Typicke ceske prednasky na webu:
    Obsah: velke mnozstvi chyb, ktere pedagog zasadne neopravuje, ale pouze nekolik let opakuje na svych prednaskach, ze je "neco" na webu, ale spatne => takze "spravne" to stejne muzou mit pouze ti, kteri si to opravi pri osobni pritomnosti na prednasce a pri opisovani z tabule tam zanesou dalsi chyby ;-)
    Forma: mix souboru PS, DOC, PPT, obcas PDF ci HTML (export z .DOC ;-)) a z toho tak 50% jsou veci, ktere k absolvovani predmetu vubec nepotrebujete, zatimco nektere "zasadne dulezite" veci (bez jejichz znalosti zapomente na zapocet/zkousku) tam nenajdete, protoze prof./doc./asistent proste "nema cas" to tam dat...

    Netvrdim, ze neexistuji svetle vyjimky, ale zatim je jich malo :-(
  • 31. 1. 2003 12:20

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    No tam kde jsem studoval ja to snad nebude problem...:-) - minimalne posledni dva rocniky byl jediny primy studijni material (vyjma vlastniho badani a zahranicnich knih (vetsinu literatury neobsahovala ani akademicka knihovna, pripadne to bylo beznadejne rozpujcovane)) ofocene slajdy prednasek profesora/docenta/asistenta - a duvodem rozhodne nebylo, ze by se nevyplatilo to aspon trosku usporadat s ohledem na moralni zastaralost (ci rychle zastaravani)... (na vyuzivanych metodikach, postupech a algoritmech z Computer Science z 50. a 60. let se veru jiz nic nezmeni!)

    Verim, ze staci chvile casu a chuti - scaner je na kazdem ustavu... I kdyz chapu, ze nebude vule, protoze by to bylo krasne meritko urovne skoly/pedagoga a jeho vlastni prinos posluchacum (a ze jsem zaznamenal vyrazne rozdily). At to klidne pociti i financne... Jinak nez pres zname se totiz jinak zajemce nedozvi, kdo se opravdu venuje studentum (protoze 'pedagogika' neni jen povolani, ale predevsim sluzba (kdyz to nechapou absolventi ped. skol je to o to smutnejsi a dle toho skolstvi rovnez vypada a poskytuje obrazek)) a kdo dela jen 'za penize'.

    PS: Mluvim o dnesni VUT FIT, v te dobe VUT FEE VTI...

  • 31. 1. 2003 10:14

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Asi jste měl smůlu, že jste si zvolil špatnou školu. Na té, kde jsem studoval já, to vypadalo poněkud jinak. Co se týká veřejně přístupných studijních materiálů na webu, existují, ale je to spíš výsledek soukromé iniciativy jednotlivých vyučujících.
  • 31. 1. 2003 10:00

    anonymous xxx (neregistrovaný)
    Autor asi zije v jine realite, u nas prece neni cilem aby se nekdo neco dozvedel naucil, ale aby existovala masa navzdelanych ovci, ktera do niceho nekafra presne dle hesla z jednoho jirankova vtipu
    Knizky, neprodam uz jsem rekl, Vy potom moc ctete, vsemu rozumite a do vseho kecate.

    vzdyt se podivejte u nas nelze informatika studovat distancne, kolik je vsech distancnich oboru ?? na dvou rukach je spocitate

    opravdu krasna sci-fi
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).