Odpovídáte na názor k článku Od Googlu miliardu, od Seznamu či Facebooku stovky milionů. Vydavatelé řekli, kolik chtějí za úryvky svého obsahu. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
tohle mi připadá také dost šílené, protože nevěřím, že v SERP je obsah z médií v celkově přes 5 % a přitom si média nárokují 20 % (či kolik) z celkových výnosů na trhu. Ty čísla, která prezentují vůbec nesedí, míchají nejspíš hrušky s jablky.
Já si myslím, že odpověď na tenhle sazebník může být prostě nezobrazování obsah z daných médií, nedokážu si představit, že by Google nebo i český Seznam přistoupil na tak vysoké částky za obsah z médií. Paradoxní to je i v rámci situace, kdy Seznam je členem SLPV jako vydavatel.
Před třemi lety Google ukončil program Rozšířené náhledy zpráv, ve kterém ročně největším médiím zaplatil asi 150 mio (tiskovka z té doby uvádí platby za více let), teď chtějí 8x více (ano, bude jich víc, ale ti největší tam už byli před tím).
Když se podívám na google trends, tak nevypadá, že by převažovaly zprávy, aby dávalo opodstatnění počítat % z celkového obratu na trhu. Za chvilku si vzpomenou eshopaři, cestovky atd.