Názory k článku Odkazy za provizi

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 5. 2003 8:50

    Yenya (neregistrovaný)
    To mi pripomnelo clanek, ktery jsem pred nejakou dobou cetl na K5. Je tam popsano, jak provize za ziskani klienta funguji v oblasti obsahu pro dospele.

    -Yenya

  • 13. 5. 2003 9:14

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Nejprve díky Martinovi za prima článek. :-)

    * "Redakčním doporučením" není možno bohužel moc věřit. :-( A podle informací z oboru nemůžete dnes věřit ani prodavačům (ať už v internetových nebo kamenných obchodech). Prodají vám to, na čem mají nejvyšší rabat, je toho nejvíce na skladě nebo je nízké procento reklamací.

    * Vytvořit affiliate program není žádná sranda. Což o to, naprogramujete to, ale ta veškerá agenda kolem toho... A nejrůznější zabezpečení.

    * Desítky procent z webhostingu získáte jen pokud dohazujete opravdu hodně projektů. :-)
  • 13. 5. 2003 11:37

    Vojtech Semecky (neregistrovaný)
    Musím říct, že s affiliate programy mám celkem dobré zkušenosti. Škoda, že jich u nás není víc. Jediný, kdo je v ČR zatím nabízí skutečně funkční, jsou webhostingové firmy. Pomalu se to rozšiřuje i na HW prodejny (PCMegaStore apod.), ale s těmi mám zkušenosti spíš negativní - nikdo si nic nekoupil, i když lidí jsem jim poslal mraky. U těch webhostingů je konverzní poměr kolem 1% a v celku se na to dá spolehnout.

    Jinak jsem měl kdysi sharewarový web - mezinárodní v angličtině - využíval jsem zahraniční affiliate programy. V zahraničí se přes affiliate vyplatí prodávat software/shareware. Výborné zkušenosti mám s firmou Xara - má několik zajímavých programů na webovou grafiku a taky obchod s fontama. Dále jsem využíval rozsáhlejší obchody typu Beyond nebo DownloadStore - rovněž celkem spolehlivé. Naopak téměř nic nevyděláte přes Amazon.

    Jeden z problémů spočívá v tom, že obchod si pamatuje, kdo uživatele poslal nějakou dobu (třeba měsíc). Co když ale do té doby uživatel klikne ještě u někoho jiného? Jsou dvě možnosti - buď se počítá ten první nebo ten poslední. Každopádně u hodně zprofanovaných obchodů typu Amazon je velká pravděpodobnost, že i když uživatele pošlete vy, peníze dostane nakonec někdo jiný :-(
  • 13. 5. 2003 12:51

    xy (neregistrovaný)
    Dělat affiliate program pro nějaký internetový obchod je pěkný nesmysl - je to pro ně jenom taková levná imageovka.

    Je to přece logický, dovedete si představit že byste si koupili pračku jenom proto, že ji vidíte na tickeru? Krom toho i kdybyste na ní klikli, tak si akorát tak řeknete, jo, to je zajímavý, probere to s manželkou, ale ta má buďto úplně jiný názor anebo to objednáte úplně jindy a z jiného počítače...
  • 13. 5. 2003 13:19

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Což mi připomíná, že affiliate a referaly se někdy kombinují. Od okamžiku, kdy obchodu vygenerují vaši uživatelé určitý obrat, získáváte nárok na peníze i z prokliku.

    Ale souhlasím, že u Amazonů to už nemá smysl a že lidé objednávky provádějí z jiných počítačů, je také vysoce pravděpodobné.
  • 13. 5. 2003 14:21

    uw (neregistrovaný)
    u pracek to rozhodne nema smysl
    dle mych zkusenosti je optimalni vyuzivat affiliate pro prodej sluzeb primo na internetu kde clovek jiz predem vi pro jakou kterou specifickou vec si do toho "shopu" jde
    ale stejne je nejvyssi vykon techto marketingovych technologii u porno prumyslu :)
  • 13. 5. 2003 18:36

    nishkam (neregistrovaný)
    Premyslel jsem o vytvoreni specializovaneho e-obchodu, ve kterem bych zprostredkovaval prodej zbozi z jinych vetsich obchodu. Narazil jsem tady na problem plateb. Pokud navstevnik nahaze do kosiku 2 kusy neceho od meho obchodniho partnera A, 3 kusy od partnera B a pak jeste 1 kus od partnera C, jak potom bude platit? Jsou tady asi 2 moznosti:
    - provede 3 platby na 3 ruzne ucty, anebo
    - vse zaplati mi, a ja pak predavam objednavku a penize dal

    Prvni pripad asi neprichazi v uvahu. Ten druhy zase je pro mne hodne drahy a narocny, obzvlast pokud se plati kreditkou a ja pak posilam penize do zahranici. Jak to resi Interval, nebo jiny preprodejce?

    Z teto uvahy mi vychazi, ze pokud nebudu mit pomerne slusny obrat nema smysl se zatezovat podobnymi programy.

    Muze nekdo napsat nejake realne cisla kdy uz to prichazi v uvahu? Myslim, pri jake navstevnosti se o tom da rozumne uvazovat a kolik vlastne na techto affiliate programu da vydelat alespon radove.

    Moje osbni zkusenost je asi tato: pri navstevnosti asi 50 lidi denne za 2 roky provozu pres odkaz na mych strankach na Amazon.com si 2 lidi koupilo nejakych par knizek. Ja z toho mam provizi asi 5 USD, ale dokud nemam nejake minimalni mnozstvi je stejne nedostanu. Navic jsem zjistil, ze banka potrebuje nekolik tydnu! pro vyplatu seku ze ahranici. CSOB myslim 5 tydnu, ebanka - 3. :-/

    Ma nekdo jine zkusenosti s podnikanim na internetu pomoci affiliate programu? :-)
  • 14. 5. 2003 10:04

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Předně: pokud k vám chodí jen 50 lidí denně, pak je asi zbytečné obtěžovat se s affiliate programy.

    Vraťme se ale k té první otázce. Myslím, že poud máte partnery ABC a ti vám nechají na prodeji provizi, pak klient může platit za dobírku s tím, že ho upozorníte, že přijdou tři samostatné zásilky. Platit pak bude Poště, která peníze převede na účet vašich partnerů, a ti vám poukážou provizi.

    K otázce návštěvnosti: důležitý je vliv na nákupní zvyklosti vašich návštěvníků. Pokud se třeba Marek Prokop na svém blogu s návštěvností přes 400 UV/d rozhodne tu a tam doporučit knihu o webdesignu, pak myslím, že mnoho (třeba 10 procent) uživatelů si ji koupí. Pokud tam doporučí Cold Fusion, pak je velká pravděpodobnost, že si 3 procenta návštěvníků najdou na síti crack. Když doporučí webhosting, pak se třeba 15 procent rozhodne právě pro něj. Otázkou je, jestli Marek do něčeho takového půjde, protože se obávám, že těch peněz by asi bylo stále ještě málo na to, aby se tím zabýval.

    My jsme tenhle problém řešili na Sexusu a ve většině případů jsme se rozhodli, že do affiliate a referals nepůjdeme kvůli nedostatečnému přesvědčení, že by služby zájemců byly zajímavé pro naše uživatele.
  • 14. 5. 2003 20:02

    nishkam (neregistrovaný)
    Obdrzet 3 dobirky na 1 objednavku mi prave pride dost nestastne.

    Co se tyce affiliate programu, tak jsem si myslel, ze se prave bavime o vyuziti potencialu velkeho mnozstvi situ s malou navstevnosti. Ale zatim jak rikate, nema smysl o tom premyslet pokud navstevnost neni alespon tech 500 UV/d.

    těch peněz by asi bylo stále ještě málo na to, aby se tím zabýval

    ... o to prave jde. Kolik asi je uz dost, aby se tim clovek zabyval? Dejme tomu alespon 2000,- mesicne. Pokud mate dobrou provizi 15% pak zakaznici musi udelat objednavky na 133.000,- mesicne, kdyz odectu naklady na bankovni prevody penez, pak to bude zhruba tech 150.000,-

    V pripade, ze prumerna cena objednavky je 1000,-, pak chceme mit 150 objednavek mesicne. Kolik lidi z navstevniku udela objednavku? Asi zalezi na webu, na navstevnicich, na zbozi a na vyhodnosti nabidky. Dejme tomu v tom lepsim pripade objedna 1 z 200 lidi (0,5%). Pak chci mit 150x200=30000 navstevniku mesicne. Pocitam to dobre? Muze me nekdo s praxi pripadne opravit?

    Zajimave pak je, ze pokud prodavam knizky za 200,- potrebuji mit 5x vyssi navstevnost.

    Tech 0,5% jsem placnul, obavam se, ze v praxi to bude mnohem horsi. 0,05% nebo 0,005% ??? To bych docela rad vedel.

  • 17. 5. 2003 12:56

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    V zásadě počítáte dobře, i když já bych počítal počítal trochu jinak. Domnívám se totiž, že bych dosáhl mnohem vyššího konverzního poměru, v určitém časovém horizontu až mezi 10 a 20 procenty. Jenže by to bylo vykoupeno tím, že bych doporučoval pouze knižky, které mohu čtenářům Sovy doporučit s naprosto klidným svědomím a takových je na současném českém trhu sotva pět. Až by si je všichni koupili, co potom?

    Aby to tedy fungovalo, musela by buď Sova mít mnohem větší počet čtenářů, nebo bych musel dosáhnout vyšší marže a současně mít zajištěn přísun čerstvého "zboží". To první je asi nereálné, neboť je to v rozporu s velmi úzkým zacílením, které podmiňuje vysoký konverzní poměr. To druhé a třetí (vysoká marže a pravidelné novinky) lze IMHO realizovat tím, že ty knížky budu psát sám a vydávat vlastním nákladem. To je také cesta, o které poslední dobou dost vážně uvažuju.

    Shrnuto, affiliate programy mají (nebo spíš měly) šanci na obrovském anglojazyčném internetu, ale na malých narodních trzích se uplatní asi jen v dosti speciálních případech. Přesto si myslím, že "výkonové" metody popisované v tomto článku jsou výrazně perspektivnější než prodej vzdušných zámků v podobě protočených bannerů, jejichž efekt je přinejlepším neměřitelný, v horším případě prokazatelně neadekvátní vynaloženým nákladům.
  • 14. 5. 2003 18:48

    skeptik (neregistrovaný)
    >> Premyslel jsem o vytvoreni specializovaneho e-obchodu, ve kterem bych zprostredkovaval prodej zbozi z jinych vetsich obchodu.

    Zajimavy podnikatelsky zamer.

    Co kdyz nekdo bude chtit zaplatit na dobirku? (Tusim, ze je to stale velmi oblibeny platebni nastroj.)

    Jak presvedcite jine, "vetsi obchody", ze si jen nebudujete znacku?
  • 14. 5. 2003 20:24

    nishkam (neregistrovaný)
    s dobirkou to je prave spatne. Protoze to zbozi nechci preposilat ale pouze zprostredkovat obchod, pak ten chudak zakaznik dostane na 1 objednavku 3 dobirky a za kazdou zaplati poste tech 60,- kc nebo kolik to je vlastne.

    >>Jak presvedcite jine, "vetsi obchody", ze si jen nebudujete znacku?

    To moc nechapu. Jako ze by byly proti tomu, abych prodaval jejich zbozi? To mi pride divne. Vzdyt prodavam *jejich* zbozi, oni z toho maji hlavni zisk a vetsi obrat...
  • 16. 5. 2003 11:27

    @ (neregistrovaný)
    .. casy banner clickeru a podobnych programu, klikacich grup a 100$ seku kazdej mesic...
  • 31. 12. 2006 17:27

    Jerry (neregistrovaný)
    Našel sem web na adrese http://zkr.cz kde jde schovat referal pomoci jejich zkratky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).