Honzo, a nebylo by vůbec lepší se nejprve zamyslet nad tím, co znamená to slovo "funguje"? Protože právě definice toho, co znamená "ta a ta reklama (ne)funguje", je přece určující pro to, jestli ten či onen má ve svém úsudku pravdu. A bez toho, aniž by se to určilo, jsou potom všechny výkřiky typu: "tahle reklama funguje" nebo "tahle reklama nefunguje" nebo to tvoje "nikdo nemůže vědět, jestli tahle reklama funguje" naprosto zmatečné.
Takže, pokud třeba vnímáme situaci, kdy reklama funguje, jako stav, kdy se nám vynaložené inzertní náklady více než vracejí ve zvýšených prodejích (tj. klasické schéma výkonnostního marketingu), pak je samozřejmě možné o nějaké konkrétní internetové reklamě prohlásit, zda-li funguje, nebo nikoliv.
Pokud to nadefinuji ale jinak, situace se dramaticky změní. Proto se domnívám, že bez úvodní definice toho, co považuji za ten prubířský kámen, není možné prohlašovat nic.