Tak především Facebook vydělává hlavně Facebooku. Jsou to už známá hesla a pravdy jako "Líbí se mi, NEZNAMENÁ koupím si." a podobně.
Firma by se měla především orientovat na svůj obrat a zisk. Ne na to kolik má kliknutí někde na webu. Typickým příkladem je třeba HomeCredit, ten na FB vůbec není a nějakého "fanouška" nemá ani jednoho a přesto vydělává MILIARDY v čistém zisku :).
Firmy by především neměly zapomínat na tradiční způsoby marketingu. Když má firma rozpočet pár tisíc korun na reklamu, tak udělá mnohem lépe, když vyšle D2D prodejce, udělá nějakou akci ve městě, kde působí atd. To jsou věci, z kterých má IHNED OBJEDNÁVKY. A hlavně propagovat musí především VLASTNÍ WEB! Ne, Facebook...
tiez nerozumiem tejto "sprave".. co budu potom robit uzivatelia na FB ? vela z nich tam chodi kvoli obsahu a ten ked zmizne tak zmiznu aj oni - teda aj reklamu uvidi menej ludi = mensi zisk FB... takyto krok je nerealny, neverim tomu... to ako ludia si budu chodit dobrovolne pozerat len "seggested post" ?
Reklamu na FB jsem využil jen dvakrát, ale nekope si Facebook do židle na které sedí. Z hlediska inzerenta je pro mě nejatraktivnější, cílit na lidi kteří jsou fanoušky něčeho, co vyjadřuje jejich zájem, názor, co odkazuje k jejich osobnosti. Na základě ní se rozhoduje o koupí/nekoupí. Pokud stránky typu: Milujeme divadlo (inzerent například: SledujDivadlo.cz), Nenávidím chemické výrobky (inzerent Český grunt), Nejlepší holky jsou z Česka (pánské spodní prádlo),... budou znehodnoceny do té míry, že přestanou být aktivní, přestanou se objevovat nové a z inzertního pohledu přijdu o zajímavý filtr na zákazníky = nebudu inzerovat = odcházím jinam.
Lidé v Ogilvy jsou většinou v obraze, stejně jako v tomto případě. Zároveň je však nutno dodat, že pokud máte FB firemní stránku, je jejím cílem komunikovat se zákazníky. Tedy inzerovat, a inzerce většinou není zadarmo. Takže buď zvýšené náklady přinesou zisk nebo firma FB opustí. Možnost volby stále zůstává...
Myslím, že so stále tvrdším filtrovaním dosahu na základe "zapojenia" fanúšikov sa ukazuje aj skutočná hodnota fanúšikov získaných spôsobom "lajkni čokoľvek a vyhráš iPhone". Tí potom následne tlačený spam ignorujú.
Na stránkach, ktoré spravujem, mám dosah trvalo okolo 15%. Nepostujem často, ale snažím sa, aby každý príspevok bol niečím užitočný/zaujímavý.
Jak moc vás okrádá Facebook ?
Máte tisíce placených fanoušku a 0%engagement.
Pěkné youtube video jak to vypadá v anglicky mluvících zemích...
via Derek Muller (Veritasium - youtube)
http://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag
Všechno beru, chápu....nicméně, pořád se zde neřeší jedna důležitá věc a to možnost přímé komunikace s fanoušky stránky. Když už zaplatím x peněz, tak mi to nevadí, pokud budu moci s fanoušky komunikovat přímo a cíleně nebo skupinově je oslovovat.....sice to může přinést snížení fanoušků stránek, ale zůstanou ti, kteří se opravdu o věc, či produkt zajímají.
Takže asi takto ano Facebook bude a omezí organický dosah na nulu .Ale pro majitelé Fan stránek na Facebooku nebo spamových pokud je tedy nesmazaly umožní Facebook a dělá to už teď propagovat reklamy z hodně nízkou cenou za proklik a to opravdu hodně nízkou :) 4 měsíce jsme to testovaly a funguje to a ceny i konverzní poměr díky těmto stránkám a fanouškům je zajímavý ale tyto možnosti prostě budou mít buď mi majitelé stránek nebo velké korporace co utrácejí obrovské peníze kdokoliv jiný na to nedosáhne .
Jak již zde bylo řečeno - každému médiu jde o návštěvnost, aby mohlo prodávat reklamu. Na FB zveřejňuji své úvahy a příspěvky známé osobnosti - dělají to zdarma a přispívají facebooku ke značné návštěvnosti.Mile rád uvedu konkrétní příklady + i případně seženu jejich vyjádření, že budou to dělat mile rádi zdarma, ale nikoliv tak, že by snad měli za to ještě platit.
Druhá připomínka - je rozdíl jestli se jedná či nejedná o firmu. Ano stránka je stránka a je tedy rozdíl, jestli se uvede stránka nebo firma. FB stránka osobnosti není stránka firmy.
Tohle podle me vznika tupym prekladem slova Company jako Firma, pritom company je Spolecnost ve smyslu spolecenstvi lidi (vice nez jednoho). Kdysi jsem prosedel vecerv baru s jednou anglicankou, ktera mi pak napsala: Thanks for company.
Rozdeleni vidim tak ze profil je pro fyzickou osobu a stranka pro spolecnost, bez rozdilu zda se jedna o Microsoft nebo neorganizovanou particku Linuxaku.
Marku, to video, co jsi sem dal je sračka ;-)
http://www.jonloomer.com/2014/02/11/facebook-fraud-response/
Takže asi takto ano Facebook bude a omezí organický dosah na nulu .Ale pro majitelé Fan stránek na Facebooku nebo spamových pokud je tedy nesmazaly umožní Facebook a dělá to už teď propagovat reklamy z hodně nízkou cenou za proklik a to opravdu hodně nízkou :) 4 měsíce jsme to testovaly a funguje to a ceny i konverzní poměr díky těmto stránkám a fanouškům je zajímavý ale tyto možnosti prostě budou mít buď mi majitelé stránek nebo velké korporace co utrácejí obrovské peníze kdokoliv jiný na to nedosáhne .
A není to třeba tím, že lidi jako Jágr na FB vystupují jako lidi a ne jako Pages? Sleduji za srandy pár "selebrit" (At už jako Friend nebo Follower) a zatím jsem viděl všechny jejich Statusy.
Také u všech Pages, které sleduji, jsem zatím viděl všechny jejich příspěvky. A to některé mají 20 nebo 50 tis. Likes.
Netýká se ten snížený "dosah" jen nějakých extra velkých mega firem?
Rád bych uvedl, v čem je tento článek trochu nepřesný a zmatečný.
V článku a dokonce i v titulku se uvádí pojem "firmy". To aby firmy za dosah příspěvku platili je trochu logické. Nicméně týká se to rovněž zcela nekomerční stránek, které vytvářejí vlastní nekradený obsah? Tohle je zvlášť podstatný dotaz. Dejme tomu charitativní či protikorupční organizace, na jejíž provoz se skládá měsíčně veřejnost, a která rozhodně není firmou v duchu zákona (ale například nadační fond, spolek,, o.p.s. atd.). A jak to bude se stránkami osobností? Dejme tomu nějaký umělec v důchodu, který zdarma na facebook píše pravidelně různé reakce. Tohle se má taky zpoplatnit? Není možné s facebookem v této věci komunikovat a trochu mu to vysvětlit, že z jejich pozice je to dost nelogický krok? Jednak zkrátka tito zvlášť populární pisatelé přestanou zveřejňovat zdarma úvahy, ačkoliv byly houfně likované a komentované zvlášť z toho důvodu, že nemají ani korunu natož firmu, no a dál asi není účelem facebooku jít proti veřejně prospěšným organizacím.
Ano like na fb nezaraba a ide o zisk . Ale like nieje o zisku ale o publiku. Ide o to mat co najvecsie publikum alebo inak povedane legalny newsletter. Ide o to aby sa co najviac ludom dostala na oci reklama. Ked vas ludia vidia zacinaju vas poznat a ked maju pocit ze vas poznaju tak vas kupuju. Homecredit je spolocnost ktora ma prostriedky na to aby si urobila reklamu inak. Facebook je pre startupy ako vyšity. Aj ked spociatku nevynasa tak ako homecredit je to velmi dobre na zaciatok A ak mily JKL mas peniaze na TV reklamu ci na tlac tisicov prospektov nech sa paci. Kludne mozes obist facebook