Vlákno názorů k článku Ohlédnutí za létem s Mytrixem od Jiri Dvorak - Techncka: Existuji sytemy, ktere umoznuji zpracovavat logy primo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 8. 2001 10:29

    Jiri Dvorak (neregistrovaný)
    Techncka: Existuji sytemy, ktere umoznuji zpracovavat logy primo za behu. A (viz. nasledujici prispevek Michala Kary) Apache je mozno nakonfigurovat tak, aby zaznamenaval prakticky vsechno a zminene systemy toto vsechno take dokazou zpracovat.

    Mmch. jsou uvedene "verejne zname" metodiky pristupne nekde na webu k nahlednuti?

    Jiri Dvorak
  • 28. 8. 2001 15:09

    Michal Kara (neregistrovaný)
    Technicka: Apache lze nakonfigurovat tak, ze bude do logu ukladat hodnotu zvolene cookiny. Takze ne ze nejsou schonpny pracovat s cookinami. Jen to pravedpodobne neumi :-)
  • 28. 8. 2001 15:09

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Online a offline nesmíte brát ve smyslu při připojení na Internet a bez něho. Online je vpodstatě výraz pro bezprostředně navazující činnost.

    Například výroba tištěných novin funguje online. Od chvíle, kdy spustíte tiskovou rotačku, až do naložení do náklaďáku, včetně oříznutí, poskládání, vložení příloh, a nalepení štítku s adresou předplatitele nebo navinutí do bubnu pro trafikanta, to všechno proběhne v rámci jedné výrobní linky (online). Naproti tomu při výrobě knih se nejdříve tiskne, pak se archy přenesou k falcaparátu, pak se snáší, pak oříznou, pak vloží do desek ... ovšem všechno probíhá na samostatných strojích, které nejsou vzájemně propojeny automatickými dopravníky (offline).

    Statistiky Monitoru, Navrcholu, Toplistu, Billboardu, Linxe i Mytrixu probíhají online, v případě vyhodnocování log souborů se nejdříve vyrobí log, a teprve pak se samostatně zpracovává (někdy i odesílá na jiný server), takže jde o offline zpracování.
  • 28. 8. 2001 14:59

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Pan Urbánek na to nahlíží z úhlu, do kterého se dostane jen několik serverů. Vězte však, že nezávislé vyhodnocení statistiky může využít i menší firma. Počet UIP a PV je většinou k ničemu, ale právě typ služeb, který tvrdí, že nabízí Mytrix, pomůže při vyhodnocení kvality provedení webu.

    Informace o stráneném čase, o cestách průchodu stránkami, o frekvenci návratů, o reloadech a pod. můžete využít k tomu, abyste některou část webu rozšířili, jinou omezili, případně změnili uspořádání tak, aby návštěvník nemusel při putování za informacemi překonávat příliš mnoho překážek (CZ.NIC by třeba zjistil, že je vhodné dát headline novinek a vyhledávání v registru domén už na titulní stranu).

    Velmi zajímavé mohou být takové výsledky třeba i pro sponzora webu nebo pro grantovou agenturu. Analýzy si v zahraničí často objednávají i malé firmy a neziskové organizace; je pravda, že některé stojí jen o jednorázovou analýzu, kterou třeba po půl roce opakují. Ovšem při pravidelném provádění analýzy můžete sledovat i změny v chování návštěvníků (třeba přes prázdniny nebo v adventu).

    Nějaký čas podobné služby poskytuje i Monitor.cz, a při jejich testech například vyšlo najevo, že záleží i na umístění počítadla. U delších stránek se velmi často rozcházely údaje mezi horní a dolní pozicí -- dobrý signál o tom, že návštěvníci stránku zastavili/opustili ještě před načtením.
  • 28. 8. 2001 14:54

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Termíny "online" a "offline" jsou v tomto případě opravdu poněkud zavádějící (i když se běžně používají). Přesnější by bylo hovořit jednak o systémemch sledujících i klientská data vs. systémy čistě serverové a jednak o systémech externích a vlastních.

    Klasické, čistě serverové logy neobsahují informace dostupné pouze na klientovi, tj. např. rozlišení a barevná hloubka monitoru, dostupná verze JS, atd. Navíc nejsou schopny pracovat s cookies. Zde je tedy určité plus systémů typu Mytrix, které toto umí. Na druhou stranu, musí např. referrery zjišťovat přes JavaScript, což server zvládne přímo.

    Druhé členění na vlastní a externí služby je možná ještě podstatnější. Většina webů hostuje na cizím serveru, ke kterému jejich majitel (těch webů) nemá plný přístup, někdy ani k syrovým logům ne. Pak nezbývá, než použít externí službu. Někdy se to navíc z důvodů úspory investic a nákladů vyplatí i na vlastním serveru.
  • 28. 8. 2001 13:40

    Tomas Urbanek (neregistrovaný)
    Proto, ze pokud si kazdy nainstaluje Webalizer tak ho muze jinak nakonfigurovat a tim budou vysledky jednotlivych serveru nesrovnatelne. Dale se napriklad pri provadeni TNS iAuditu nezapocitavaji neplatne strany, vnitrni provoz a roboticky provoz (viz. metodika). K ziskani srovnatelnych udaju prave slouzi ruzne nezavisle mereni ci audity provadene dle verejne zname a shodne metodiky. Tyto udaje ale jiz samozrejme nejsou primarne urceny pro administratory, ale slouzi hlavne pro marketingove ucely.
  • 28. 8. 2001 13:11

    Freeman (neregistrovaný)
    Prosim Vas, muze mi tu nekdo vysvetlit, k cemu jsou vubec dobre "online" (asi ne uplne presna formulace) zpracovavace logu, kdyz si muzu nainstalovat "offline" statistiky primo na svem webu, ve sve firme - napriklad skvely Webalizer?
    Nikomu nemusim poskytovat sva data, pri prohlizeni mych stranek se uzivatelum netahaji data z dalsich serveru ...
    V cem je takova vyhoda Mytrixu apod?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).