Pro zákazníky bude mít systém minimální vypovídající hodnotu, ale výdělečný bude určitě. Firmy si budou sobě posílat kladné reference a konkurenci budou špinit.
Takže SMSek by do systému mohlo proudit poměrně dost.
Ted jste uhodil hrebicek na hlavicku. Smyslem celeho projektu totiz neni ochrana spotrebitelu, jak jest prezentovano, ale aby se provozovatel portalu najedl a podvodny obchodnik zustal cely. Kdyz na kazdy negativni ohlas bude muset obchodnich poslat treba 3-5 samochvalnych premiovych sms, to by bylo, aby se portal brzy nedostal z cervenych cisel.
Správný odkaz je http://www.znamylekar.cz. Mimochodem, když už jsme u těch referencí, tak tento web jsem již jednou ke své spokojenosti použil. Zatím mi ale nejvíce vyhovuje systém uživatelských recenzí firem, který používá Google na http://maps.google.cz.
Největší legrace je to, že si můžete aktivovat firemní přístup třeba i pro konkurenci stačí znát IČO (pravda si to chce použít dobrý anonymizér nebo koupit go kartu s kreditem - připojit se anonymně k netu - založit si freemail a aktivovat si firemní přístup). Dokud na to firma nepřijde budete na portále vesele vystupovat jejím jménem :)
To je fakt hustýýýýý
No ještě tak, pokud by to bylo propojeno s telefonními operátory a ke každíé SMS by se připojil záznam z telefonní datbáze, pak by to jakž takž získalo na důvěryhodnosti, ale na druhou stranu by to moc nevydělávalo - firmy by nic neposílaly a ne všichni občané by dali souhlas s odkrytím soukromí. Snad jen ti s předplacenkou.
Podle mne mrtvej projekt.
To existuje nějaký legální zdroj komplet všech firem se všemi adresami? Je tam i má živnost, kterou nikde neprezentuji a kontakty na ni může mít jen státní správa a mí obchodní partneři, ale pak už vůbec nikdo.
ARES a obchodní rejstřík - jasně, že mě tam můžou najít. Ale ne hromadně - to ty servery neumožňují, aby se na ně nasadil nějaký robot a vše vysál. A pochybuju, že vyzobávali jednu firmu po druhé ručně za pomocí mnoha brigádníků.
Moje otázka přesněji zněla: "to jde legálně někam přijít (ať už na úřad nebo na nějaký web) a hromadně tam získat najednou komplet adresář všech firem?"
Upozornění pro firmy: zákazník může udělit kdykoliv referenci jakékoliv firmě, tedy i vaší. Aktivujte si přístup k vaší kartě a budete e-mailem informováni o tom, že jste referenci obdrželi. Budete mít možnost na reference reagovat nebo vložit infromace propagující vaše služby. Vše je pro firmy ZDARMA.
Takže firmy si budou moct reagovat a vkládat reklamu zadara a lidi budou platit? Není to nějak naruby? :)
IMHO zbytečný projekt
Chápu použití SMS pro platbu. Ale proč je to zároveň jediný prostředek pro napsání reference? Vždyť tam každý bude psát krátké texty jen pro to, že psaní sms je otrava, a aby se vlezl do nějakého limitu. Dál určitě nebude používat diakritiku a možná ani interpunkci ne, takže ty reference budou fakt o ničem.
Proč nemůžou SMS udělat jen jako platebním nástrojem? Nebo k současnému stavu ještě přidat možnost skrz SMS jen zaplatit, a poté do formuláře zadat nějaký ten potvrzovací kód. Bylo by to mnohem pohodlnější i kvalitnější.
Existuje spousta databází subjektů, i vytříděných podle oboru působnosti, které lze za pár tisíc koupit. NAbídky mi chodí každou chvíli, takže problém sehnat kontaky určitě nebyl. A určitě není ani větší problém na web typu Ares nebo Firmy na Seznamu nasadit nějakého robota, který ty údaje vydoluje.
Jestliže to má být služba, kterou budou využívat firmy k tomu, aby ukázaly zákazníkům reference, je potřeba k ní mít důvěru. A pokud portál nežije z reklamy nebo poplatků firem, přijde mi platba od zákazníka logická. Pokud totiž firmy chtějí portál použít jako marketingový nástroj a nebojí se referencí, můžou zákazníky nějak motivovat. Narazil jsem na jeden e-shop, kde to používají a dávají za referenci slevu na příští nákup. A pokud někdo naštvaný napíše referenci, je to jenom dobře.
Něco podobného už jsem psal výše. Jak tomu chcete věřit, když to budou platit firmy? Firmy by měly poskytnout např. slevu nebo dárek, takhle mi to přijde logické. Samozřejmě bez požadavku na pozitivní hodnocení.
Vsechny tyhle systemy jsou anonymni, tudiz se jim verit neda, protoze muzou byt zaplevelene balastem. Takze ani google me nepresvedci, abych si na nem neco zjistoval. U tohoto portalu naopak nejaka garance je diky SMS.
Já zase podobné systémy používám při vybírání hotelů, jak nemá aspoň 80 %, tak mě nezajímá. Zatím jsem se nikdy nespálil a vždy hotel recenzím odpovídal.
Pravda, využívám více serverů.
Verit se jim neda. Vlastni zkusenost - na znamylekar.cz byla ma byvala doktorka, ktera uz pul roku neordinuje, s recenzemi 2 dny starymi. Vsechny typu "pred tydnem me nastvala, radsi si dela...". P. doktorka evidentne nekomu slapla na oko :-)
Já mám zase opačnou zkušenost. Dost často se u mé bývalé doktorky objevují pochvalné recenze, napsané z jedné IP.
A jestli doktorka půl roku neordinuje, tak jí ani nikdo nebude vyhledávat.
No tak jsem to zkousel, řeknete mi prosím, kde za vývoj takového systému dávají vývojářům několik miliónů (jak jsem se dočet v článku) a já se hlásím. Spokojím se i s malinkou položkou v řádu párset tísíc, takže lecos ušetříte :-))
Nemohu moc posuzovat web Známý lékař, jelikož jsem jej používal jen jednou. Co se ale týče recenzí na Google maps, tak ty pokud se nemýlím není možné zadávat anonymně. A registrace má Google vyřešeny poměrně dobře.
Moje recenze: http://maps.google.cz/maps/user?uid=102418994319320763844&hl=cs&gl=cz&ptab=1
Na Google si lze zaregistrovat libovolný počet účtů a posílat přes ně hodnocení firem. U SMS to tak jednoduché není, člověk by musel pořád kupovat nové simkarty. Já prostě tomuto způsobu zadávání hodnocení věřím méně. Navíc ne každý má internet, hodnocení z mobilu je velmi jednoduché. A pokud např. eshop nabídne slevu na příští nákup a já jej budu mít někdy v budoucnu v plánu? Pokud se mi to vyplatí, nevidím v tom problém a ještě tím pomůžu ostatním, kteří se rozhodují.
U zkušenosti s firmou není třeba psát romány, důležitý je poměr spokojených a nespokojených. Stejně to funguje na aukčních serverech. Počet znaků je tam také omezený a bohatě to stačí.
Otevřu stránku, ťuknu na první (snad pokus o) odkaz a ... nic. Zkouším další - nic, nic, nic. Funguje jen šipka "Další nápovědy" a tlačítko "ukázka referencí".
Za dvě nefunkční stránky vyhodili tolik peněz??!! To mi hlava nebere ... Bych jim to za hodinu sesmolil taky.
Možná by to něco dělalo, kdybych měl povolené všechny možné voloviny a nainstalováno 50 bůhvíjakých pluginů, ale zkoumat to nehodlám (a sama stránka si neřekla), nestojí mi to za ztrátu času. Kdo neumí stvořit takto primitivní stránku tak, aby byla aspoň v základu funkční, není mne hoden.
Hodnocení z mobilu za až tak jednoduché nepovažuji. Psaní recenze delší než "Je to prima hospoda." přes SMS mi nepřipadá zrovna motivační.
Získávání pozitivních hodnocení výměnou za slevy při nákupu je dle mého velmi neobjektivní a akorát sníží informační kvalitu webu.
Obejít lze vše. Udělat si několik účtů na Google je sice možné, ale:
1. je to námaha navíc, kterou kvůli recenzi navíc bude dělat jen málokdo,
2. pochybné účty i recenze je možné nahlásit a předpokládám, že Google je prověří a případně i vymaže.
S ohledem na daný účel považuji takovouto úroveň zabezpečení za dostatečnou.
Který z modelů je lepší však prokáže praxe. Osobně mi je to celkem jedno. Podobné služby používám jen velmi málo.
Mimochodem, možná by nebylo špatné psaní recenzí ve službách tohoto typu svázat s účty v komunitních sítích typu Facebook, Twitter, Lidé, apod.
Heuréka má důveryhodnost? No nevím, pod tím slovem si představuju něco jiného než web který mi na každé hledání recenze na Google vyskočí na prvních pozicích s hláškou, že bohužel ještě žádná recenze nebyla napsána...
Protože na tiskovce toho shitu bylo Ministerstvo průmyslu a Sdružení obrany spotřebitelů, které na projekt dohlíží. Takže tyto instituce asi mají velkou odvahu, když tenhle shit podporují, že? :)
Heleďte, já jsem tvrdý pragmatik ošlehaný IT praxí, a hodnotím výsledky a ne to, že na prezentaci nějakého webu byl Pepa Lojza z ministerstva. To nic o kvalitě a úspěšnosti projektu nenaznačuje. Já v tom projektu prostě vidím cesty, které, na základě svých dlouholetých zkušeností hodnotím jako slepé uličky, nebo zcela mylné představy. Už jen ty SMSky, tak jak si je představujete - uživatelé se tak nechovají ani se nikdy chovat nebudou. A jestli Vám na to někdo dal dotaci (to by vysvětlovalo proč se veřejně prezentuje, že vývoj stál milióny:-))), tak co k tomu dodat. V našem státě se už ničemu nedivím.
SMS je krátká zpráva a delší hodnocení ani nejsou potřeba. Na eBay k přehledu o prodávajícím bohatě stačí, takže zde také.
Motivace za pozitivní reference je podle informací na webu zakázána, je možné motivovat pouze k hodnocení, ne ke konkrétnímu obsahu.
Ohledně účtů na google:
1. je levnější a jednodušší založit více účtů narozdíl od kupování simek a psaní zpráv.
2. pochybné hodnocení je možné nahlásit i na banref, s čímž se počítá
S ohledem na tyto skutečnosti ochranu proti zneužití na google za dostatečnou nepovažuji a například při vybírání lékaře bych tomu absolutně nevěřil. Stejně tak tomu portálu, který je zaměřen přímo na lékaře.
Dovolim si nesouhlasit. Kdyz platim penize, ocekavam, ze neco z toho mam. Podle toho co pisete, to zrejme ma byt dobry pocit, z toho, ze nekomu pomaham, nebo prispivam na dobrou vec. Takze i to srovnavani s DMS je na miste.
Navic se mi zdalo, ze puvodni komentar byl o tom, ze "Ja Velky" si poslal to hodnoceni sam na sebe :)
Jinak, celkove se mi ten napad docela libi a myslim, ze muze byt i uzitecny, pokud se podari vytvorit a udrzet zajem dostatecne vekeho mnozstvi uzivatelu. Nemyslel jsem to negativne. Reagoval jsem spise na ten komentar.
Ach jo. Ta grafika, k tomu se snad ani nedá vyjádřit. Proč jim to dělal člověk, co právě objevil taje Photoshopu, zejména funkci emboss? Před 7 lety, kdy letěly ještě hranaté weby, jsme jako studenti dělali lepší věci, než je tohle.
Ale třeba to bude funkční, kdo ví co mají v rukávu. :-)
Trochu jsem to zkoumal. Chvilku jsem si myslel, že mám vypnutý javascript, když odkazy nereagovaly, ale pak jsem přišel na to, že to NENÍ klasické menu. Po kliknutí se zobrazí vpravo nahoře dvouřádkový vysvětlující text. Po kliknutí na "více" se zobrazí popup s dalšími dvěma řádky vysvětlujícího textu (bez grafiky a bez stylů :-)
UF.
Tomu rozumim, samozrejme poslani reference sam sobe bude urcite osetreno v obchodnich podminkach, nedival jsem se na to. Timto apeluji na autory projektu, aby to proverili :)
Předpokládám, že záměrem bylo, aby byl dotažen základní mechanismus fungování, tzn. pošleš referenci, objeví se tam a firma se o ní dozví + tobě dojde potvrzení, žes ji poslal.
Pokud jde o design, ten u referencí nikoho zajímat nemusí. Důležitá je funkčnost a přehlednost. Časem bych samozřejmě autorům doporučil design přehodnotit, ale chápu, že peníze chtějí dávat radši na zázemí a další věci.
1. Mohl bych se zeptat v čem spočívala ta podpora ministerstva? Dotace? Grant? Kolik, v jaké výši?
2. Jistěže o uspěchu bude rozhodovat až koncový uživatel, a ne co kdo kde napíše v diskusi na Lupě. Já jen poznamenávám, že v tom projektu je několik začátečnických hrubek, které ho dříve nebo později srazí na zem. Navíc stěžejní myšlenka je postavená na doměnce, že to tak "bude fungovat". Já říkám že nebude - mám proto své důvody, opřené o mnohaletou praxi při realizaci xy projektů, včetně těch, kde se pracuje s placenými SMS.
Kdo z nás má pravdu uvidíme za rok. Tady t téhle diskuse to opravdu nezjistíme:-)
Znám lidi, kteří se na tom podílejí, přímo na tom zainteresován nejsem. Z jejich výkladu znám systém detailněji a proto také reaguji tak, jak reaguji. Mě například udivuje autorem deklarovaná důvěra k internetovým systémům a fórům, které se pro tyto účely vůbec nehodí a firmy samotné je proto nepoužívají. Ono chvíli trvá, než člověk celý systém pochopí a projde si kolečko zodpovězených pochybností. Takže nejste daleko od pravdy, nicméně na projektu se nepodílím.
Kdyby byla SMS jenom platebním nástrojem, stálo by programování při jejich rozpočtu minimálně další dvě mega a to už si opravdu ale opravdu nemohli dovolit :D
Smysl toho prispevku je ten, ze jsem chtel predvest, jak to asi bude fungovat. Zadne kvalitni hodnoceni, vetsina z nich bude jen o tom, ze si budou firmy samy sobe posilat pochvaly a konkurenci budou naopak hanit - aniz by tedy hodnoceni musely byt zalozeny na pravde.
Ostatne - podobny projekt jsem pred casem chtel rozjet sam, ale narazil jsem prave na tento problem - jak zajistit objektivitu? Zpoplatnenim to urcite nebude.
u nas na slovensku mame dobry priklad - www.staznosti.sk - zastresuju ich noviny Sme a server sa uz stal velmi znamym a uspesnym, referencie a vsetko riadi redakcia, ved sa pozrite
Hmmm a do jakého podnikatelského rizika jste šel někdy Vy? Nebo jste zaměstnán? Možná jim to neklapne, ale myšlenka je fakt dobrá!!!
Taky bych chtěl vědět, jestli firma, u které např. kupuji barák, není další HC System. Vy to víte? OK. Nižší level - byli u Vás někdy nějací řemeslníci?? Dopadlo to dobře? Jestli ano (myslím tím, že jste si je objednal AND současně to dopadlo dobře! Tak v tom případě ani nevíte, čemu jste unikl!!! Gratuluji a pošlete mi !!!PROSÍM!!!! kontakt. U mne katastrofa.
Nutnost vyklepávat recenzi jedním prstem na mobilu mě od recenzování odradí ještě spolehlivěji než 30Kč. SMS o délce 160 znaků píšu o 5-10 minut déle, než totéž do počítače, navíc je to bez s diakritiky.
Možná, že jiní píší raději na mobilu, ale já to rozhodně nejsem.
To je jednoduché - viz. rozebírání onoho doktorského portálu výše. Když je to zadarmo, tak negativní referenci napíšete už jenom proto, že jste u krámku v centru města nemohli zaparkovat. Dokonce i autor článku se zabývá především zasíláním negativních reakcí a evidentně mu vadí, že by měl za vyjádření své nespokojenosti zaplatit. Pozitivní reakci Vám zadarmo nikdo nepošle, zato negativní a anonymně, to jde rychle. Vtip je v tom, že pak jsou tyhle *free* portály zanesené dvaceti negativními recenzemi člověka který už ke konci roku nemá dovolenou, a kterému doktor odmítl napsat neschopenku přes vánoce. Takže nehledáte doktora s nejlepšími referencemi, ale s nejmenším počtem negativních, což jak jistě uznáte je postavené na hlavu.
Zatímco v případě třicetikorunového poplatku je přece jenom určitá garance toho, že uspokojení nebo na***nost byly na úrovni odpovídající přibližně třicetikoruně. Tedy větší než malé/á, aby stálo vůbec za tu práci takovou SMS odeslat. Navíc, když jich pošlete deset z jednoho telefonu, tak se tam pravděpodobně dostane jenom jedna a i v tomto případě zacvakáte tři kila - dobře vám tak, nemáte se pokoušet zneužívat systém hodnocení - jednou říci ne stačí...
Pokud byl s firmou spokojen a ohodnotil ji, pomohl tim ostatnim, kteri hledaji dobrou firmu. Srovnavani s DMS je mimo misu, otazka ohledne vydelku take.
Heleďte, o výsledcích úspěchu tohoto webu bude rozhodovat to, zda jej začnou využívat firmy a spotřebitelé. Proto také byla uspořádána tiskovka. Žádné jiné reklamní podpory jsem si nevšiml, takže nepředpokládám, že by projekt byl podporován ještě někým jiným, proto je také logická tiskovka, že. A jestli je na ní někdo z ministerstva a také SOS, asi tam nebudou jen tak pro legraci.
Už jen fakt, že provozovatel tvdí, že vývoj stál několik milionů korun vypovídá o tom, že tohle vážně smrdí :) Už na první pohled je zřejmé, že z oněch několika milionů jim nezbylo ani na grafika, který by webu dal nějakou podobu hodnou 21. století :) Být to státní zakázka, pak to pochopím, s penězi daňových poplatníků se plýtvá snadno, ale která soukromá firma vyhodí miliony za něco takového? Spíš je to jen berlička jak okecat oněch nesmyslných 30 korun. Jak už tu bylo psáno, běžný uživatel to nevyužije, budu si na tom ohřívat polívčičku jen firmy, kdy budou sami sobě mazat med kolem huby. A už vůbec to nevyužije spokojený zákazník, to si radši pozitivní zkušenost nechá pro sebe. Takže na webu se budou vyskytovat 2 typy referencí: 1) Pochvalné "sám sobě" bláboly a 2) pár referencí od opravdu nespokojených zákazníků, kterým to za těch 30 Kč stojí, protože je daná firma opravdu naštvala. Výslednou informační hodnotu takových stránek si jistě každý domyslí ... :)
také si myslím, že díky poplatku budou lidé spíše posílat jen záporné reference...
navíc alespoň u mne trošku důvěryhodnost projektu sráží ne moc profesionálně vyvedená grafika stránek a i orientace na webu není ideální
Dej aktivnímu blbovi sto tisíc a vytvoří ti úžasný web s úžasnou myšlenkou "jak na tom vydělat". Za své IT praxe, jsem se potkal s mnoha takovými "specialisty". Ale tak přeju těm odvážlicům hodně štěstí, i když už teď vím, že tenhle projekt si na sebe nikdy vydělat nemůže. Za ta léta praxe mám celkem dobrý odhad aa málokdy se mýlím.
Nebudou první ani zdaleka poslední co takhle projebali nemalý peníz:-)
Teď de o to, jestli budou firmy tenhle systém brát nějak vážně. Proč by měly? A co uživatelé? Proč by měli oni? Když chci, jako obyč. uživatel, srovnávačku jdu na heureku, ta si důvěryhodnost vybudovala i bez 30 korunových poplatků.
Já autory neznám, ale už jsem viděl spoustu splasklých bublin, které začínaly tiskovkama málem za účasti amerického prezidenta:-) BTW - zajímavé je, že většina úspěšných projektů se vyprofilovala nějak sama od sebe, kdežto pády na dno provázely zpravidla velkolepé uváděčky:-)
Spíš bych podle vaší domény řekl, že jste nějaký studentík z FI MU, kterého si pan Popelka z Pop Consulting najal, aby mu to za 70 Kč/hod. čistá ruka naprogramoval :-)
i kdyby ta podpora z ministerstva byla jen v tom case, pri kterem si tam panackove prijdou postat, zajimalo by me, proc to ku**a mam platit ja - danovy poplatnik
a zajimalo by me to primo od vas, protoze neverim, ze nejste s tvurci nejak zpiznen (vase prispevky jsou totiz tezce zaujate ve prospech celeho toho nesmyslu)
Ano, tak slevu při příštím nákupu dostanete i za negativní referenci, ale pokud s někým nejsem spokojený, tak už u něj asi příště nakupovat nebudu, tedy reálně tam ta motivace moc není.