Správný odkaz je http://www.znamylekar.cz. Mimochodem, když už jsme u těch referencí, tak tento web jsem již jednou ke své spokojenosti použil. Zatím mi ale nejvíce vyhovuje systém uživatelských recenzí firem, který používá Google na http://maps.google.cz.
Vsechny tyhle systemy jsou anonymni, tudiz se jim verit neda, protoze muzou byt zaplevelene balastem. Takze ani google me nepresvedci, abych si na nem neco zjistoval. U tohoto portalu naopak nejaka garance je diky SMS.
Já zase podobné systémy používám při vybírání hotelů, jak nemá aspoň 80 %, tak mě nezajímá. Zatím jsem se nikdy nespálil a vždy hotel recenzím odpovídal.
Pravda, využívám více serverů.
Verit se jim neda. Vlastni zkusenost - na znamylekar.cz byla ma byvala doktorka, ktera uz pul roku neordinuje, s recenzemi 2 dny starymi. Vsechny typu "pred tydnem me nastvala, radsi si dela...". P. doktorka evidentne nekomu slapla na oko :-)
Já mám zase opačnou zkušenost. Dost často se u mé bývalé doktorky objevují pochvalné recenze, napsané z jedné IP.
A jestli doktorka půl roku neordinuje, tak jí ani nikdo nebude vyhledávat.
Nemohu moc posuzovat web Známý lékař, jelikož jsem jej používal jen jednou. Co se ale týče recenzí na Google maps, tak ty pokud se nemýlím není možné zadávat anonymně. A registrace má Google vyřešeny poměrně dobře.
Moje recenze: http://maps.google.cz/maps/user?uid=102418994319320763844&hl=cs&gl=cz&ptab=1
Na Google si lze zaregistrovat libovolný počet účtů a posílat přes ně hodnocení firem. U SMS to tak jednoduché není, člověk by musel pořád kupovat nové simkarty. Já prostě tomuto způsobu zadávání hodnocení věřím méně. Navíc ne každý má internet, hodnocení z mobilu je velmi jednoduché. A pokud např. eshop nabídne slevu na příští nákup a já jej budu mít někdy v budoucnu v plánu? Pokud se mi to vyplatí, nevidím v tom problém a ještě tím pomůžu ostatním, kteří se rozhodují.
Hodnocení z mobilu za až tak jednoduché nepovažuji. Psaní recenze delší než "Je to prima hospoda." přes SMS mi nepřipadá zrovna motivační.
Získávání pozitivních hodnocení výměnou za slevy při nákupu je dle mého velmi neobjektivní a akorát sníží informační kvalitu webu.
Obejít lze vše. Udělat si několik účtů na Google je sice možné, ale:
1. je to námaha navíc, kterou kvůli recenzi navíc bude dělat jen málokdo,
2. pochybné účty i recenze je možné nahlásit a předpokládám, že Google je prověří a případně i vymaže.
S ohledem na daný účel považuji takovouto úroveň zabezpečení za dostatečnou.
Který z modelů je lepší však prokáže praxe. Osobně mi je to celkem jedno. Podobné služby používám jen velmi málo.
Mimochodem, možná by nebylo špatné psaní recenzí ve službách tohoto typu svázat s účty v komunitních sítích typu Facebook, Twitter, Lidé, apod.
SMS je krátká zpráva a delší hodnocení ani nejsou potřeba. Na eBay k přehledu o prodávajícím bohatě stačí, takže zde také.
Motivace za pozitivní reference je podle informací na webu zakázána, je možné motivovat pouze k hodnocení, ne ke konkrétnímu obsahu.
Ohledně účtů na google:
1. je levnější a jednodušší založit více účtů narozdíl od kupování simek a psaní zpráv.
2. pochybné hodnocení je možné nahlásit i na banref, s čímž se počítá
S ohledem na tyto skutečnosti ochranu proti zneužití na google za dostatečnou nepovažuji a například při vybírání lékaře bych tomu absolutně nevěřil. Stejně tak tomu portálu, který je zaměřen přímo na lékaře.
Ano, tak slevu při příštím nákupu dostanete i za negativní referenci, ale pokud s někým nejsem spokojený, tak už u něj asi příště nakupovat nebudu, tedy reálně tam ta motivace moc není.
Nutnost vyklepávat recenzi jedním prstem na mobilu mě od recenzování odradí ještě spolehlivěji než 30Kč. SMS o délce 160 znaků píšu o 5-10 minut déle, než totéž do počítače, navíc je to bez s diakritiky.
Možná, že jiní píší raději na mobilu, ale já to rozhodně nejsem.