Je naprosto jasné, kdo to všechno platí, je jedno jestli placením marketingové přirážky za zboží, nebo prostřednictvím konces. poplatku. U konces poplatku aspoň víme za co, dokonce to jisté individua uzákonili....
Je bláhové si myslet, že komerční TV se živí samy, houby, platíme je v dani skryté ve zboží.
To je na jedné straně velmi komický a na druhé velmi hysterický blábol, co vyšel z Media Masteru. :-D:-D Taková starostlivost o blaho českého spotřebitele.:-)))
Omo jde o to, že když nás tu kdysi pár odvážných napsalo, že firmy si finance vložené do inzerce promítají do cen spotřebitelům, tak se tu začali vytáčet agenti z PR oddělení Novy a Primy. To co řekl pan Hyžák je bohužel pravda, ovšem chápu že někteří jedinci tohle slyšet nechtějí a ani nemohou přiznat ;-)
+1
Na druhou stranu je těžké mít jim tyhle mediálně-manipulativní snahy za zlé. Jde prostě o jejich obchodní zájmy, stejně jako když Železný kdysi během svých nedělněpoledních "novoslužeb" hrozil, že digitalizace je proti zájmu diváků a analog pro ně bude navždycky to nejlepší. Pokud by Parlament zatrhl reklamu na ČT úplně (což by podle mě s ukončením analogu měl, a to včetně všech teleshopingů a sponzoringů, snad jen s výjimkou mezinárodně převzatých závazků, např. sportovních přenosů, kde by to mohl být technický problém), tahle jednoúčelová firmička by šla nejspíš ke dnu.
Je to tak a já jim to ani za zlé nemám. Jen je to tak okaté a hloupě podané, že je to prostě velmi směšné.
I s druhou části vašeho komentáře naprosto souhlasím.
On vás ten prima smích brzy přejde, protože Nova s Primou když sepisovaly tyto pozměňovací návrhy k zákonu o reklamě v ČT opomenuly jeden drobný detail. ČT sice přijde o peníze z teleshoppingu na ČT1, ale pořád bude moci využívat sponzoring a product placement který poteče přes Media Master. A sám jste viděl jak ČT dokázala schovat reklamu do teleshopingového výhodného nákupu, nebo přerušit 3+1 reklamou. Takže se nobojte že nejsou připraveny finty jak Nově s Primou osladit tohle pyrhovo vítězství :-D
Ano, je jasné, že spozoring i PP je snadno zneužitelný, a to zdaleka nejen na ČT. Každý zadavatel reklamy je zároveň sponzor vysílání, takže vysílat komerční vstupy označované jako sponzoring mimo reklamní blok (mimo oddělovací znělky) je jasný a účelový podvod. Obávám se, že se to dějě s vědomím většiny zákonodárců i radních (tj. že nejde o chybu, ale záměr). Prostě klasický český "lobbing" v praxi.