ono se stačí podívat na obraty, které Internet Trading za ty 3 roky přinesl a kolik udělalo Centrum samo... ještě líp-je dobré se podívat, kolik vydělalo Centrum bez přínosu mediálních agentur, vč. Internet Tradingu... nebýt Milana Hronce a jeho Itradingu, Centrum by patřilo stále k lize typu Quick a nebylo by čs. portálová 2... nyní když na centru probíhají změny je jasné, že se musí Centrum přetransformovat. Ofic. příchod Googlu příliš nic neřeší, ten tu byl přece vždy. Seznam je taky bez konkurence, spíš bych se bál vývojově o druhou pozici a o nedostatek vize-viz. Adfox to je typicky dobrý produkt, za špatnou cenu-zde by mohl být proklik ne 5, ale rozhodně míň kč... howgh!
To je pravda. Centru nejvíce pomohl Ivo Lukačovič tím, že k nim poslal Internet Trading. Možná kdyby si ho držel u sebe, tak by nikdy nevzniklo Aktualne, GigaCentrum atd.
souhlas, jenže Lukačovič se ukázal v "pravém světle"! A Centrum mu dnes může líbat nohy! Nebýt ITradingu, tak je Centrum zcela v jiných-horších dimenzích a oni to ví moc dobře! Milan Hronec postavil početný tým obchodníků, kteří dělají slušné obraty jak pro IT tak samozřejmě pro Centrum-Centrum by mělo trochu překopat produkty, snížit cenu Adfoxu, zlepšit interní vztahy, pročistit ten jejich neschopný sales-resp.mailsales, oni moc "zoči-voči" nejednají... nastavit jasnou koncepci vývoje budoucnosti a to vše velmi rychle.
Nebýt ITradingu? Zrovna tak by se dalo říci, nebýt toho že vyhodili X, nebo toho že nakonec nerealizovali plán Y. I když outsourcing salesu do ITradingu je pro ně výhodná z jiného pohledu: zatímco fluktuace v administrativních a programátorských pozicích se dá unést, velká fluktuace v obchodním týmu by byl problém. Takže se zaměřili na to co umí nejlépe, tj. programovat, a to co jim nejde, tj. řízení lidí (zde týmu obchodníků) svěřili někomu jinému.
Nebýt ITradingu? Zrovna tak by se dalo říci, nebýt toho že vyhodili X, nebo toho že nakonec nerealizovali plán Y. I když outsourcing salesu do ITradingu je pro ně výhodné z jiného pohledu: zatímco fluktuace v administrativních a programátorských pozicích se dá unést, velká fluktuace v obchodním týmu by byl problém. Takže se zaměřili na to co umí nejlépe, tj. programovat, a to co jim nejde, tj. řízení lidí (zde týmu obchodníků) svěřili někomu jinému.
Nebýt ITradingu? Zrovna tak by se dalo říci, nebýt toho že vyhodili X, nebo toho že nakonec nerealizovali plán Y. I když outsourcing salesu do ITradingu je pro ně výhodný z jiného pohledu: zatímco fluktuace v administrativních a programátorských pozicích se dá unést, velká fluktuace v obchodním týmu by byl problém. Takže se zaměřili na to co umí nejlépe, tj. programovat, a to co jim nejde, tj. řízení lidí (zde týmu obchodníků) svěřili někomu jinému.
Google prodává v ČR reklamu zhruba tři roky, tj. jen o málo kratší dobu než jinde na světě. Za tu dobu zde získal asi stejně dlouhodobých inzerentů, jako české vyhledavače, možná ještě víc. Obratem se sice velkým českým portálům asi nemůže rovnat, protože má až o několik řádů nižší ceny, ovšem adekvátně nižší má i náklady na prodej a zákaznickou podporu.
Michale, jak jistě víte, Google neprodává zařazení či pozice v žádném katalagu nebo něčem jiném, co by se podobalo Zlatým stránkám. V tomto se tedy jeho činnost s českými portály nepřekrývá. Google prodává kontextovou reklamu ve fulltextovém vyhledávání a na tomto trhu podle mého názoru opravdu získal v ČR zhruba stejně zákazníků jako největší české vyhledavače a více zákazníků než ty menší.
Připouštím ovšem, že to nemám podložené žádnými věrohodnými daty. Usuzuji tak pouze z toho, kde inzerují firmy, se kterými se potkávám (pár set firem ročně) a z počtu placených inzerátů ve výsledcích hledání Seznamu, Googlu, Centra a dalších (okolo stovky hledání denně).
Marku, jiste vite, ze Seznam netiskne zadne tluste bichle s telefonnimi cisly ci neco podobneho, co by se podobalo Zlatym strankam :-)
Aneb jednu sluzbu muzete zabalit ruznymi zpusoby.
Aha, čili Vy považujete placený zápis do katalogu a kontextovou reklamu ve fulltextovém vyhledávání za jednu službu, jen různě zabalenou. To je pro mne velmi cenná informace, protože mne ani nenapadlo spatřovat mezi nimi nějakou podobnost. Pravda, může je obě poskytovat tentýž subjekt, to ovšem dělají asi jen tři firmy na světě -- Yahoo, Seznam a Centrum :-)
Asi už jsem trochu odtržený od běžné reality a pomohl jste mi zpátky na zem. Děkuji.
A predstavte si, ze povazuju za podobne i sluzby zapisu do tisteneho katalogu a sluzbu vytvoreni zaznamu nakde na Internetu :-)
Z odtrzenosti si nic nedelejte, me se to stava bezne :-)
A kam by internet trading prodaval kdyby nebylo centrum?
Pokud by ten vztah byl pro internet trading nebo centrum nevyhodny, proc by to tak dlouho delali?