Bezva srovnání!
Akorát jsem zjistil, že kromě počtu nabízených kanálů je potřeba ještě kontrolovat podporované platformy - tam to většinou vypadá, že bez nového set-top-boxu či nové televize se člověk neobejde, protože pět let starý model je nepodporovaný. Reálně to všechno funguje ve stylu: Kupte si novou telku s nejnovějším Androidem, a doufejte, že podpora bude delší, než záruka na tu bednu
.
Z mého pohledu je mi naprosto šumák kolik programů celkem platforma má, pro mne je důležité aby měla ty co chci (a ten zbytek mi fakticky jenom prodražuje tarif). Vyhovuje mi to co mám teď u nej.tv (otázka je jak dlouho to ještě O2 bude držet) kdy mám xy kreditů a za ně si naklikám skladbu programů které chci.
Jenže pro tyhle uživatele není televize za více tisícovek rozhodně spotřební elektronika
!
Těžko jim vysvětlíte, že ten drahý hardware, který evidentně perfektně funguje (obraz je skvělý, zvuk poslouchatelný, DVB-T2 vysílání funguje, jak to STA pobere...), mají zahodit a zaplatit za nový, jen proto, že se některý z IPTV providerů (ten přes Ulici
nebo ten přes fotbal
...) rozhodne, že OS na té televizi je starší či od minoritního dodavatele.
To není jen proto, že měli černobílou televizi stejnou 30 let, pak 20 let barevnou, a teď po tý digitalizaci
aby ji měnili co pět let. Jen mají dojem, že ji ještě nespotřebovali
.
On s tím budete mít lepší obraz
se musí hodně opatrně - často totiž mají televizi s Full HD rozlišením, kde koukají na TV Nova/Prima, které vysílají jen v SD - takže výsledkem je mazanice přes celý obývák
...
...a pak se to pokusíte naladit přes IPTV, kde to sice je Full HD, ale kompresí domršené do mapovitých mazanic
, protože internetová linka není z nejrychlejších, a televize není jediným konzumentem datového toku.
Ten pět let starý hardware je obvykle více než dostačující na to, co mu je doručováno, ať už vysíláním, nebo po internetu.
Takže z pohledu takového uživatele je výměna hardware jen vyhazováním několika tisícovek jen kvůli změně v nějaké aplikaci
. S tím, že čím více těch aplikací používá, tím pravděpodobnější je, že bude muset tu televizi kupovat novou.
Srovnání nemusí nutně znamenat sestavování tabulek a porovnávání ceny za kanál. ;o)
Už jen to, že to je takhle pěkně okomentované na jedné hromadě je užitečná pomůcka. Aktuálně se na mne obrátilo dost lidí s prosbou o radu, kam utéct z OnePlay (které jim přestalo fungovat či vyhovovat) - takže podle článku si mohou vybrat, co se vyplatí vyzkoušet.
Žel, typickým problémem je nepodporuje to mou chytrou televizi
, obvykle pořízenou v dobách zavedení DVB-T2, případně v dobách koronavirového řádění. (A set-top-box není přijatelné řešení, pokud chtějí jedno zařízení, jeden ovladač, jeden vypínač
.)
Ten výcuc z veřejně dostupných ceníků vypadá na papíře dobře ovšem realita kolik budete platit je vždy podmíněna ještě mnohdy tím od koho čerpáte služby za připojení k Internetu a třeba jaké třeba mobilní služby.
Výsledná cena může být i při vynechání různých promo cen dost jiná.
A stále platí, že tohle nejsou smlouvy třeba na odběr energií a Vy nemáte garanci cen na nějakou delší určitou cenu.
Já to vim a teď to zkuste vysvětlit těm X>50% koncového trhu. Pokud sleduji koncový segment tak nejen u TV, notebooky, smartphony atd... to nevede k tomu že tady by lidi to tak přijmul. Ale spíš že se proti tomu zablokují a zařízení naopak o to přesluhují déle. Viz už roky na Lupě a Rootu opakující se evergreeny, že lidem přesluhují doma "wifi krabižky" , že lidé doma mají xxx starých telefonů atd....
Protože to je známý případ že u takových služeb tam nějaký výhled na možnou garanci ceny po nějakou další dobu a dokonce je zanesen smluvně. To samé třeba půjčky , nebo zboží na splátky.
U cen tarifů, VoD službám, nebo IPTV nemáte jistotu, že příští měsíc poskytovatel "v rámci zkvalitňovaní služeb" nezmění obsah služby a její cenu. A jako že se to stalo už mnohokrát a také stane.
Takové garance tenhle sektor služeb nemá.
Ano, takovému člověku to prakticky nevysvětlíte. Obzvláště takovým, co leta provozovali opravdu prastaré střepy. A zbavili se jich až tehdy, když k nim odmítli chodit i fandové do televizí. Regulérní opravář to u nich vzdal před xx...
A nepomohlo nic: "budete mít lepší obraz" na to oni "a co je na tomhle špatně?" Jak máte vysvětlit, že úplně všechno?
když jsem četl parametr "počet nabízených kanálů" tak jsem se musel pousmát. Tohle fakt ještě někdo řeší? Pro mne je většina z toho vata, kterou si jednou seřadím někam na konec seznamu a v životě na to už nekliknu.
Chápu, že jsou rodiny které potřebují pro děti 15 dětských kanálů, pro tatínka 15 sportovních a pro maminku 15 s telenovelama, ale ... ve svém okolí takových tedy moc nemám.
Mně osobně stačí cca 10-15 základních kanálů vesměs dostupných i v terestrice, ale rád si připlatím za FullHD a 7 dnů zpět. K tomu Sky, Prime, Disney a ... už tak mám nepříjemný pocit, že u TV sedím příliš často. Přespříliš často.
Ne, samotné napsání více věcí vedle sebe ještě není sdrovnáním. Srovnání zahrnuje aktivní porovnání – tedy hledání podobností a rozdílů, případně hodnocení na základě nějakého kritéria.
Ano tyhle lidi pro které jsou věci jako smartphone , ovladač k televizi , nebo vyhledání na Google naštěstí nemusím skoro řešit. Pokud někdo za někoho kdo je ještě ekonomicky činný musí něco někdo vygooglit tak to je špatný.
Čím víc kanálů, nedá se automaticky říct, tím kvalitnější programová nabídka. Například Nova Sport 5,6 má vyšší hodnotu než celá programová nabídka Lepší.TV. Samozřejmě nepočítám Hbo. A když to vemu vaší logikou, tak by bylo fér u Skylinku započítat i ty nekódované. Já mám Magenta TV XL a velká spokojenost.
Protože se dívám na 2-3 kanály a víc nepotřebuji, tak automatická volba je O2 TV modrá, a celá tato situace mě velkým obloukem minula.
Další důvod k přechodu k O2 byl nejrychlejší internet vzduchem na mojí adrese od tohoto operátora,
a když na to teď koukám, tak jsem to vyhrál i v 3 případě a to je mobilní tarif.
Sečteno podtrženo, včetně pronájmu a splácení routeru(99Kč) platím cca 1400Kč, už mi zbývá jen pár měsíců a bude zcela můj a cena mi spadne na asi 1300Kč za 3 služby.
100Mbps internet, neomezené tarif volání a data, a k tomu televize kde bych u konkurence platil +-200Kč
Můj názor není, že čím více kanálů, tím lepší kanálová nabidka. Někteří na tom ovšem staví. A někteří se zase snaží někomu vnucovat to, že "jak to mají oni" je přece jediné spravné...
Ad Skylink: ty "nekódované kanály" nenabízí Skylink, jsou jen náhodou na stejném satelitu. Velmi průhledná fligna...
Na faktu, že lidi furt "řeší" něco, co pak nepotřebují nebo nevyužívají (hlavně, že to mají) není zajímavého vůbec nic...
Už několikrát mi kdosi řekl: "mám na TV xx kanálů za xx peněz."
"A na kolik se koukáš?" já na to.
"Nooo... na fotbal a semtam na nějaký film"
Asi tak.
Ale v tu chvíli kdy jim poskytovatel z té nabídky nějaký kanál sebere, to je křiku....