Díky za skvělou analýzu. Nestálo by za to připravit podobnou o návštěvnosti mobilních verzí webů, tzn. toho, co Netmonitor vykazuje jako mobilní média? Situace tam je trochu jiná, např. Novinky nemají zdaleka takový náskok na idnes v počtu uživatelů a v počtu prohlédnutých stránek idnes vede. Meziroční nárůsty jsou pak zajímavé u všech, běžně je to růst o 100 %. Nedá se pak říct, že by zpravodajství lidi přestávalo zajímat, spíš se jenom čtenost přesouvá do mobilů.
Domnívám se, že je to trochu povrchní hodnocení. Média jdou do bulváru, protože ve statistice vidí, že na bulvár se více kliká. Na bulvár a povrchní přepisování ČTK nepotřebujete novináře. Stačí školák. Kruh se tím uzavírá. Alespoň trochu zajímavé jsou jen bulvární zprávy a ostatní je opsáno bez znalosti věci a většinou špatně. Tak to nikdo nečte a čtenáře zajímá jen jasný bulvár. Atd….
Ze zpráv je Idnes na samostatný rozbor. Změna majitele, pokud měla za cíl vydavatelství zničit, se povedla. Papírové noviny se transformovaly do dvou dvoustran a jedné velké PR přílohy. Web se stal pomalý, povrchní a bez obsahu. Jen občas se objeví něco zajímavé (mimo Technetu). Klasické zprávy jsou opatrné až patolízalské. Není divu, že Novinky jsou nahoru. Jakousi úroveň si udržují a podpora HP Seznamu je prostě znát.
Uvidíme jak se projeví existence Reportéra anebo 067. Mne stav médií donutil hledat další zdroje.