Toto je dost diskutabilní komentář. Ačkoliv se zdá, že internet je zadarmo a obsah se vytváří zadarmo není tomu tak. Kdyby nebyli reklamy tak by se za obsah muselo platit, což by vlastně internet zničilo. Mnoho lidí by nechtělo platit čímž by se automaticky zvyšovala cena pro ostatní čímž by přestávali platit i další. Nakonec by to vedlo k tomu, že by obsah internetu začal být prakticky neatraktivní, protože by nikdo nevkládal kvalitní příspěvky a inovace.
Reklama musí být. A je pochopitelné, že v době kdy jsou stránky na internetu čím dál tím víc dokonalé a mají mnoho funkcí vznikají vyšší finanční náklady, čímž přibívá reklamy.
A mimochodem, Google vydelava prave na tom, ze zobrazuje(narozdil od Lupy) reklamu k veci. Trebas u tohoto clanku bych logicky ocekaval odkaz/logo reklamni agentury.
Máte ve válečném filmu reklamu zbrojovky na nejnovější pětačtyřicítku? Ne, je tam normální reklama na máslo nebo na mobilního operátora, protože na válečný film podle nějakého průzkumu koukají potenciální uživatelé mobilního telefonu a konzumenti másla. A stejné je to s webem - ve výzkumu vyjde, že Lupu čte nezanedbatelná část lidí, kteří jsou potenciálním zákazníkem hypoteční banky a proto vidíte reklamu na bydlení. Neříkám, že každé rozhodnutí agentury má hlavu a patu, ale na druhou stranu v těch agenturách nepracují blbci a když někam dávají reklamu, většinou to dělají z nějakého důvodu, který si musí u zadavatele obhájit.
Lupa s 15 tisíci čtenáři denně těžko může fungovat s modelem Googlu, který má těch lidí miliony denně.
i kdybych reklamu neblokoval, stejne bych na ni neklikal a ty veci, ktere nabizi, bych na jejim zaklade urcite nekupoval (stejne jako nereaguji na reklamu v casopisech ci v TV, kde to tak snadno blokovat nejde)
To je opravdu naivní představa či spíše přání. Na reklamu reaguje každý a každého nějak ovlivní, ať se vám (mi) to líbí nebo ne. Leda byste žil v lese a nevycházel do civilizovaného světa. Cokoliv, co koupíte, koupíte na základě nějakého podnětu a reklama je jedním z nich. Někoho reklama ovlivní třeba z 90 %, někoho z 10 %, ale říkat, že jste vůči reklamě imunní, je opravdu spíše přáním a ne realitou. Podotýkám, že i já se spíše řadím k těm, kteří se snaží na reklamu nedat, ale ovlivněn prostě jsem, i když se mi to nelíbí.
Jinak pokud jde o reklamu, tak vřele doporučuji knihu Obchodníci s vesmírem, to je teprve maso :) Sice sci-fi, ale místy nepříjemně reálná.