vse je hezke jen ty systemy nejsou propojene a proto dochazi casto k prebookovani tzn ze pridete na letiste a do letadla se nedostanete pac je plne ;-(
Co to je za blbost? To jste 10 let zpátky :-)
Systémy propojené jsou a tohle se nemůže stát ...
Máte s tí mosobní zkušenost nebo jste to četl v Blesku?
Co se propojenosti systému tak nebudu tvrdit, že vím jak se věci mají (technicky to samozřejmě možné je, otázka je zda zde nehraje roli konkurenčnost). Co se přebookování týká, tak "nemůže se stát" je naprosto mimo mísu. Stává se to občas i renomovaným aerolinkám - prostě počítají s jistým procentem lidí, kteří nestihnou/zruší na poslední chvíli. nestává se to pravidelně, ale takové případy se již vyskytly.
K přebookování samozřejmě dochází, ale nevidím v tom problém, protože letecká společnost většinou nabídne velice slušné vyrovnání, které některé lidi naláká, aby letěli pozdějším letadlem.
Podle mě je mnohem horší, že člověk se k plným cenám letenek dostane až po několikátém kroku a rezervační systémy fungují velice zvláštně.
A k uvedené chvále Letušky. Rezervovat si v jejich systému letenku je téměř nemožné, nechápu jak mohl někdo vymyslet tak špatný systém a ještě se jím chlubit.
Souhlasím s tím, že ty systémy jsou většinou na houby. Na 1 stránce "super nabídky", když se chcete k něčemu doklikat, tak vyjdou ceny řádově někde jinde a nesmyslné termíny.
Prodejci letenek by si měli vzít příklad z jakéhokoli normálního internetového obchodu, tam se narozdíl od Letusky dá v pohodě nakoupit.
no .. zjevne toho o rezervacnich systemech moc nevite.. online je vse propojene (jak amadeus, tak galileo) a to vcetne propojeni se systemy jednotlivych aerolinek (coz ale neni prilis casto, protoze rada spolecnosti pouziva amadeus jako "vnitrofiremni" system pro vse, co se letenek tyka)
k overbookingu ale dochazi z uplne jineho duvodu - spolecnosti ho provadi umyslne, na zaklade fury statistik, protoze je statisticky spocitano ze urcite mnozstvi lidi se k letu nedostavi i kdyz zaplati ...
zkousel jste tam nekdy rezervovat? rezervuji tam let cirka dvakrat mesicne uz drahnou dobu .. a vse funguje.. a nachazi opravdu nejlevnejsi tarify...
jinak, na www.letuska.cz (to je starsi sestra superletusky) pokud v rolete zadate "chci presne datum" tak se plna cena letenky vcetne poplatku zobrazi hned na nasledujici strance po zadani destinacu a dnu, kdy chcete letet. takze nelzete.
Rezervovat jsem zkoušela několikrát, naposledy například letenku z Prahy do Stockholmu. Volné lety, které se daly bez problémů koupit u SAS, Letuska nenašla a nabízela pouze dražší letenky. Z tohoto důvodu nemůžu systém považovat za funkční.
S cenou letenky máte pravdu, omlouvám se, systém byl změněn a já jsem si to neuvědomila.
neverim a troufam si tvrdit ze chyby jste se dopoustela vy, nebot letenky a volne lety pochazi z identicke databaze letu.
shodou okolnosti je to asi mesic, co jsem rezervoval let (shodou okolnosti se SAS) z Narviku do Prahy. Lety z webu SAS a letusky se shodovaly na 100%, cena byla na letusce o par korun nizsi diky jinemu kurzu koruny a o par korun levnejsimu transakcnimu poplatku. naprosto stejnou zkusenost s letuskou (stejne ceny, stejne lety) mam v pripade letusky take s lety air france, british airways, austrian, luftahansa a swiss.
Protoze ten moula, co se nedostavi, vetsinou ocekava, ze bude moct letet jindy jen za poplatek pro zmenu rezervace.
Pokud si koupite jizdenku s mistenkou na vlak a vlak vam ujede (stat se muze cokoliv - treba se stuknete na prazskem okruhu cestou na nadrazi/letiste a budete cekat 5 hodin na policii, aby prijela sepsat protokol pro pojistovnu), tak vam propadne jen mistenka, jizdenku pouzijete jindy.
A business cestovani skutecne casto znamena zmeny v bookovani na posledni chvili - to neni jako turista, ktery leti na deset dni do Hurghady a datum letu se nemuze zmenit.