Opera kupuje Skyfire Labs, obchod posílí její nabídku pro operátory

15. 2. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Rocket Optimizer od Skyfire Labs umí komprimovat mobilní video a audio podle vytížení mobilní sítě a podle okamžité zkušenosti uživatele.

Norská společnost Opera Software kupuje Skyfire Labs z Mountain View v Silicon Valley. Očekává, že převod se uzavře do 15. března. Celková hodnota obchodu může dosáhnout až 155 milionů dolarů — dílem v hotovosti, dílem v akciích, a to podle toho, jak se bude Skyfire Labs dařit po další tři roky.

V hotovosti zaplatí Opera 50 milionů hned (ale z toho osm milionů do rozvahy Skyfire) a 26 milionů převede do úschovy. Skyfire Labs zůstává samostatnou společností 100% vlastněnou Operou. Šéf Skyfire, Jeffrey Glueck, zůstává a navíc bude v Opera Software výkonným viceprezidentem pro obchod s operátory.

Opera tímto krokem posiluje vlastní služby operátorům a posiluje si postavení v Severní Americe. Skyfire Labs totiž vyvíjejí Rocket Optimizer, na mobilní operátory zacílený cloudově založený software na kompresi videa a audia; software uzpůsobuje velikost přenášených mediálních dat podle okamžitého vytížení sítě a podle průběžného vyhodnocování zkušenosti koncového uživatele. Opera sama je přitom průkopníkem v cloudově založené kompresi pro mobilní uživatele.

Dalším výtvorem Skyfire je Skyfire Horizon, rozšíření pro mobilní prohlížeč, které nabízí určité způsoby zpeněžování mobilního obsahu.

MM Influenceři

Skyfire Labs dosud získaly jako zákazníky tři velké americké operátory a svá řešení zkoušejí s deseti dalšími po světě. Prodejem Opeře získají přístup k její světové obchodní síti a vybudovaným vztahům se stovkou operátorů mimo USA.

Společně budou obě firmy pracovat také na dalším vývoji Opera Web Pass — jakési mobilní webové „permanentky“, časově omezeného předplatného za mobilní obsah nebo aplikaci.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).