Dosud bylo blokování inzerce spíš záležitostí speciálních pluginů. Norský prohlížeč to chce změnit. Podobně jako browser německého AdBlockeru Plus totiž má Opera blokování zabudované přímo do prohlížeče – tedy zatím do verze pro vývojáře.
Hlavní argument Opery spočívá v rychlosti. Weby bez reklam se podle norských vývojářů načtou až o devadesát procent rychleji. Adblocker zabudovaný rovnou v prohlížeči má být podle Opery také významně efektivnější než dosavadní pluginy. Norská firma tvrdí, že až o 40 procent.
„Reklama pohání internet a umožňuje samotnou existenci serverů, ale naše poslední výzkumu ukazují, že současné weby jsou významně zpomalovány velkým množstvím reklamy a sledovacích kódů. To se nám nelíbí a chceme, aby web byl lepším místem pro nás všechny,“ tvrdí Krystian Kolondra z Opery pro server TechCrunch.
Jak to funguje v praxi?
Vývojářskou verzi jsme samozřejmě vyzkoušeli. Uživatelům, kteří přijdou na web s reklamami, zobrazí prohlížeč v pravém horním rohu nabídku, zda chtějí blokování reklam zapnout:
Vydavatelství Echo Media připravuje podle svého zakladatele Dalibora Balšínka placenou verzi bez reklam. Čtenáři s aktivním adblockerem si bez zaplacení na Echo24 nepřečtou ani písmenko.