Opera přidala do prohlížeče blokátor reklam. Má zrychlit načítání

10. 3. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Blokování reklam je velké téma posledních měsíců. Pohledy jsou vyhrocené z obou stran. Norský prohlížeč přichází se svými argumenty.

Dosud bylo blokování inzerce spíš záležitostí speciálních pluginů. Norský prohlížeč to chce změnit. Podobně jako browser německého AdBlockeru Plus totiž má Opera blokování zabudované přímo do prohlížeče – tedy zatím do verze pro vývojáře.

Hlavní argument Opery spočívá v rychlosti. Weby bez reklam se podle norských vývojářů načtou až o devadesát procent rychleji. Adblocker zabudovaný rovnou v prohlížeči má být podle Opery také významně efektivnější než dosavadní pluginy. Norská firma tvrdí, že až o 40 procent.

„Reklama pohání internet a umožňuje samotnou existenci serverů, ale naše poslední výzkumu ukazují, že současné weby jsou významně zpomalovány velkým množstvím reklamy a sledovacích kódů. To se nám nelíbí a chceme, aby web byl lepším místem pro nás všechny,“ tvrdí Krystian Kolondra z Opery pro server TechCrunch

CIF25

Jak to funguje v praxi? 

Vývojářskou verzi jsme samozřejmě vyzkoušeli. Uživatelům, kteří přijdou na web s reklamami, zobrazí prohlížeč v pravém horním rohu nabídku, zda chtějí blokování reklam zapnout: 

Vydavatelství Echo Media připravuje podle svého zakladatele Dalibora Balšínka placenou verzi bez reklam. Čtenáři s aktivním adblockerem si bez zaplacení na Echo24 nepřečtou ani písmenko.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).