Vlákno názorů k článku Opera Software zruší komunitní blogy a přestane provozovat e-mailovou službu od MartinezZ - Asi se shodneme, že marketing Opery byl zváštní...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 1. 2014 11:06

    MartinezZ (neregistrovaný)

    Asi se shodneme, že marketing Opery byl zváštní od začátku a prohlížeči uškodila jeho placená verze. Bohužel v Norsku ruplo v bedně asi už opravdu všem. Plno lidí,. kteří tzv stáli u zrodu webu a měli slovo do technologií a funkcí, které pak ostatní přebírali, z Opera ASA odešlo a přišlo nové vedení, které pohřbilo i to, co sice bohužel zajímalo malé množství uživatelů, ale Opera v tom byla jednička. Opera tak spáchala sebevraždu a přešla v podstatě na úplně jiný prohlížeč a svůj předchozí inspirativní vývoj zcela zahodila. A tím zabila jak mobilní verzi, tak hlavně desktopovou, kde se z vynikající Opery stal nepoužitelný bazmek po vzoru ostatních browserů. Je to tragédie a Opeře teď už nezbývá skutečně nic jiného než rozprodat své knowhow a patenty a zabalit to, protože tímhle krokem rozhodně své vyhlídky na větší uživatelskou základnu nezvýší a její podíl bude pěkně klesat. A rušení podružných komunitních služeb neznamená, že "To nám umožní se lépe soustředit na to důležité", ale "Nemáme lidi ani prostředky na udržování komunity, musíme šetřit všemi zdroji a budeme se snažit jakkoliv přežít". A je vidět, že firma naprosto kašle i na svoji vlastní značku a název viz nový browser pro iOS, který ani "Opera" v názvu nemá. Ta firma je v loji.

    Takže "gratulace" do Norska.

  • 12. 1. 2014 23:39

    Jirka (neregistrovaný)

    Opera se dnes finančně velmi dobře daří. Bohužel se přetransformovala v marketingovou firmu. Dnes největší příjmy přináší mobilní marketing (mají na to nějakou platformu, kterou získali akvizicí). Stará dobrá Opera, která byla technologickým lídrem, skončila s odchodem starého vedení.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).