Dobrý den,
podle mne je to nejkratší rozumná lhůta (osobně bych raději volil 5 prac. dnů) a na počátku s tím asi bude nemálo zmatků, řada případů nedodržení lhůty nebo špatně směrovaných hovorů. Vyžádá si to optimalizaci postupů i SW používaných pro komunikaci mezi všemi operátory i pro evidenci přenesených čísel. Něco málo zkušeností a názorů na současné postupy tzv. portací tel. čísel bude obsahem jedné přednášky zde
http://www.ip-telefon.cz/program.html
Ivo Fišer
Diky za odkaz na seminar!
Urcite neni dobre to na operatory vybalit takto hrrr - mel by byt nejaky sunset period aby se stihli zbavit nepotrebnych legacy technologii (jak jiste vite, operatori samotni jsou otroky vendor locku on nokie, ericssonu, huawei a dalsich). Minimalne rok realisticky termin. Univerzalni reseni ktere zvladne cisla v radu minut existuje jiz davno. ENUM. Jenom se dostat pres ten pocatecni odpor odparat vec ktera uz leta jakz-takz funguje.
No. že by na konci 80. let byla telefonní síť tip ťop, to zrovna nebyla, ale automatický meziměstský provoz byl mezi téměř všemi UTO už zhruba na konci let 70. Výjimkou bylo v Čechách snad jen UTO Blovice, nebo MTO Petrovice (v UTO Příbram), která poměrně dlouho statečně odolávala i v osmdesátých letech. Nicméně, třeba v Petrovicích, ač tam byla stařičká manuální "meziměstská" ústředna, existovaly dvě přímé "příbramské" linky. Jedna na Národním výboru (pro nepamětníky = Obecní úřad) a druhá ve "veřejné telefonní stanici". Přímé linky z jiných UTO se vůbec vyskytovaly poměrně často. Mívaly je větší podniky, pokud byl měsíční paušál za pronájem linky do jiného UTO či TTO (800 Kčs) menší, než co dělalo průměrné měziměstské hovorné do často volaného jiného města.