Roberte, máte to zapotřebí tady psát o tom, jak jste úspěšní a že jste zvedli návštěvnost o statisíce za měsíc ? Ukažte čísla, (samozřejmě se svolením klienta) a rád Vám zatleskám !
Ale použitím anonymních čísel je (podle mě) stejná úroveň argumentace a odvahy, jakou použil pan Anonymouse. jk
Budu se těšit :-) jk
ps: můj příspěvek mě být spíše než o pochybnostech o kvalitě Vaší práce, spíše o tom, že diskusní fóra by se neměla využívat k selfpromu, ale k faktické diskusi o daném článku
Já asi rozumím, proč to tak používáte, ale zní to opravdu divně. Daleko lépe podle mě funguje "webová analytika" jako obor či činnost zabývající se analýzou chování návštěvníků webu a metrikami.
"čím navštěvovanější je web, tím více se vyplatí webová analytika" Muhehehe.
Čím navštěvovanější je web, tím blíže je svému vrcholu a jakoliv ANALÝZA postupně pozbývá účinnosti. Tak to říká logika. Pokud jste chtěl napsat, že se to vyplatí Vám, tak to souhlasí ta Vaše verze.
ANALÝZ, Roberte. Analytik je člověk, který se zabývá analýzou. Chápu, že špatné používání cizích slov je asi součástí Vaší strategie jak ošálit a zmást klienta, ale tady prosím ne :)
"Čím navštěvovanější je web, tím blíže je svému vrcholu a jakoliv ANALÝZA postupně pozbývá účinnosti. Tak to říká logika."
Tahle logika je ovšem postavena na mylném předpokladu, že konečným cílem je mít co největší návštěvnost. Což je samozřejmě nesmysl.
Cílem je tu návštěvnost co nejlépe zpracovat tak, aby konvertovala. A čím více jí je, tím mám větší možnosti a tím větší dává smysl (věcný i ekonomický) si s ní hrát, ladit, testovat.
Při malé návštěvnosti jsou jednak jakékoliv pokročilejší experimenty často k ničemu, protože nemám statisticky dostatečné množství dat. A za druhé mohu dělat jen největší humpolácké a do očí bijící úpravy, nic podrobnějšího se mi už nezaplatí a nevrátí.
Naopak při obrovské návštěvnosti teprve dostává webová analytika tu správnou šťávu, protože i sebemenší mikrozměna na webu, která hne konverzním poměrem třeba jen o desetinu, už je statisticky významná a v reálném výsledku mi zvedne tržby o hodně zajímavou částku.
"a odpoledne k tomu klient přiobjednal i paušál na webová analytika."
Je to OT, ale Roberte, prosím Vás, už nepoužívejte termín "webová analytika" v množném čísle. To vaše webové analytikum mi zní jako nějaké analgetikum, je to podle mě češtinářská zvrhlost nejvyššího řádu :-)
2. Analytik (zkoumání uživatelů na webu) je více. Jedna webová analytika je např. click-stream analýza. Ale protože např. zkoumám click-stream, zdroje konverzí, Index USD atd., jedná se o více webových analytik.
Ale to už je opravdový flame. :-) Oni všichni budou používat "analýza webu" a budeme mít oba utrum. :-)
Klidně ať si někdo uznává jednu webovou analytiku, já uznávám více webových analytik. Pokusím se k tomu napsat článek, ať se můžeme pořádně pohádat. :-)
Za svou prací si stojím. Ostatně, čím dál tím více nabízíme i garanci 100% vrácení peněz, pokud nesplníme cíle.
Letos jsem vracel 50 % za jeden SEO workshop, protože nefungovalo připojení k internetu a nemohli jsme se podívat na web jednoho účastníka. Klient požádal o slevu 50 %, já jsem ji uznal.
Pak jsem letos ještě vracel asi 14 000 Kč (sám jsem to nabídl). Klient s námi i nadále spolupracuje a od té doby zaplatil za naše služby cca 80 000 Kč.
Říkáte, že se jedná o SEO. Dále říkáte, že "vyhazujeme peníze", tedy se musí se jednat o kontinuální spolupráci. V tom případě by musel mít paušální smlouvu nebo smlouvu o kontinuální/rámcové spolupráci (že se bude každý měsíc něco dělat).
Z vašeho příspěvku by šlo dovodit, že klient nám platí peníze, ale my mu nepřinášíme žádnou hodnotu, kterou jsme se zavázali přinášet (zvýšení relevantní návštěvnosti, udržení pozic, zlepšení pozic...). Jenže NENÍ jediný takový případ.
Jsme ochoten se o tom s Vámi uzavřít smlouvu, kdy v případě prokázání po mne můžete vymáhat třeba 1 000 000 Kč. Pokud Vám naopak prokáži plnění našich smluvních povinností (klientům zvyšujeme/udržujeme relevantní návštěvnost nebo jiná metrika, na kterou jsme se k klientem dohodli), zaplatíte 1 000 000 Kč Vy nám (toto berte jako veřejný příslib podle paragrafů 850 až 852 zákona č. 40/1964 Sb., který po mne můžete právně vymáhat.)
Myslím, že je to seriózní nabídka, na které můžete, pokud by se prokázalo vaše stanovisko, vydělat.
Prosím kontaktujte mne na e-mailu nemec@robertnemec.com nebo čísle 608 888 310.
Naopak, velmi často to funguje opačně. Klient si objedná malou službu, nakupuje dál a dál. Jenom ukázka: Pustili jsme se do optimalizaci jednoho slovenského e-shopu. Dnes nám navíc ráno dorazila objednávka i na správu PPC kampaní - a odpoledne k tomu klient přiobjednal i paušál na webová analytika.
Opravdu nevím, co jste mohl mít na mysli.
1. Jednalo se o vtip na moji žádost o "flame".
2. Jedná se o pomluvu.
3. Projíždím Google Analytics, volám accountům a hledám, zda-li by si nějaký klient nemohl stěžovat, ale nic nenacházím.
Tuhle k vám šel jeden z mých kamarádů, prý že si konečně nechá optimalizovat web od odborníka.
Vy jste mu naslibovali naprosté nesmysly a vyhazujete jeho peníze po hrstech, aniž by byla šance, že se to vůbec může vrátit. Tak tady nebásněte něco o "rozmlouvání" :)
On to se mnou konzultuje a já se nestačím divit. Asi ho brzy zase ztratíte.
Jednu případovou studii si budete moci přečíst mezi články za pár dní zde na Lupě.
Zrovna u tohoto projektu máme domluveno, že do 31. 12. se s ním můžeme chlubit soukromě (což na prezentacích hodně děláme :-)), od 1. 1. veřejně (jedná se o americký projekt, NDA...).
E-shopy atd. samozřejmě taky nemohu zveřejňovat, tak něco jiného, kde nám to klient dovolil. Třeba Doktorka.cz: Před optimalizací pro vyhledávače (SEO) 500 000 PVs/měsíc, po optimalizaci 3 000 0000 PVs/měsíc.
Nebo analytika u Profit.cz: Tam jsme třeba udělali na základě analytik rubriku Kurzy měn, jejíž hlavní stránka je dnes po hlavní stránce celého webu druhá nejnavštěvovanější.
Podobně SEO u Profit.cz: Během půl roku jsme navýšili o 300 % návštěvy z vyhledávačů (přirozené výsledky).
Podrobná případová studie na Click4Hotel.eu vyšla třeba ve Strategii atd.
1. Nesouhlasím. I nejzákladnější optimalizace webu u nás stojí 7 800 Kč. Samozřejmě, není tam přímá úměra, ale pokud máte obrat přes web 100 000 Kč ročně s marží 5 % a my vám zvedneme obrat na 200 000 Kč, nevyplatí se vám to.
Tohle je třeba ukázkový příklad, ale v praxi se běžně setkávám s tím, že spoustu zakázek musím klientovi rozmluvit, protože by to byly jenom vyhozené peníze.
2. S tím souhlasím. :-) Ale víme, co tím kdo myslel. Ono dělat optimalizaci webu bez analytik není moc účinné (protože nevíte, zda-li jste udělali správný krok, nebo ne).
Jinak si tady hezky pokecali zástupci tří agentur, co to dělají - a zbytek nic. :-( Aspoň by to chtělo nějaký flame. :-)
mám to brát vážně, když si schováváte adresu za službou Anonymouse?
Mohl byste být aspoň konkrétní a uvést projekt nebo klienta a jak mu "vyhazujeme peníze"? Naším heslem je "Pomáháme vám vydělávat".
Naprosto nevím, že by nějaký takový případ mohl nastat. Naši klienti mají jednoměsíční výpovědní lhůtu. Pokud by nastal takový případ, dávno nám vypoví smlouvu.
Spousta věcí se navíc objednává ad hoc. Proč by pak klienti u nás stále objednávali?
V jediném případě, kdy je smlouva na dobu určitou, jedeme na success fee a během půl roku jsme zvedli návštěvnost z vyhledávačů o statisíce za měsíc.