Vlákno názorů k článku Optreal. Není sídlo jako sídlo od lup0 - pri plaintexte samozrejme nie ;) cim narocnejsi web (javascript,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 2. 2002 16:06

    lup0 (neregistrovaný)
    pri plaintexte samozrejme nie ;)
    cim narocnejsi web (javascript, struktura, celkova grafika), tym viac optimalizacie. treba si to vyskusat, potom mi mozno date za pravdu.
  • 10. 2. 2002 3:44

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ne. Společnost, která tyto stráky vyvinula, tedy Magic7 naprosto bez slova odporu bude akceptovat žádost o slevu, kterou klient bude požadovat, pokud tisk jeho zakázky ujede do červené nebo pokud budou fotografie rozmazané. Objednal totiž dílo a o žádném rozmazávání fotek nebo ujíždění do červené nebyla řeč. Pokud tedy Magic7 dodal dílo, které je nenavigovatelné v HTML (tzn. bez javascriptu), pak by objednavatel měl požadovat opravu nebo slevu. Pokud kvůli opravě dojde na straně objednavatele ke ztrátě, pak má samozřejmě nárok na přiměřenou náhradu.

    A jestliže Magic7 je rozumná firma, tak zaměstná jen takové pracovníky, kvůli kterým nebude přicházet o zisk ze zakázek. Bohužel, pokud je klient hloupý, tak mu prodáte jak špatný web, tak tisk s ujetou barevností, rozmazanými fotkami, nebo třeba tiskovinu na úplně jiném papíře, než objednal. Osobně kdybych dělal weby, takovou prezentaci si do portfolia nedám.
  • 9. 2. 2002 9:45

    P.Kopecky (neregistrovaný)
    Kdeze chodite na takovy nesmysly.

    Zminovany sitemap vlozeny do tela stranek nebo zobrazeny v novem okne znamena zlomek z celkove prace(i nakladu - mel by totiz byt samozrejmosti v pripade JS menu).

    Pokud jsem dobre cetl, tak tdy nikdo nemluvil o verzi plaintextu. Zde se mluvi o neschopnosti nabidnout vsechny informace, ktere se skryvaji za JS. Pokud mate co nabidnout i navstevnikum PDA, tak i udelejte verzi jakou chcete - o tom to vlastne jde.

    Je videt, ze jsou zde lide ponekud namysleni. Co se divim, vzdyt to zrcadli opravdu prostou(amaterskou) uroven ceskeho internetu ;-)
  • 9. 2. 2002 5:13

    Petr Jahoda (neregistrovaný)
    Milý Karle, já s Vámi nejsem v rozporu. Ano, pro opravdu zkušeného webdesignera nemusí být respektování Vámi zmíněných pravidel problémem. Jenže takový tvůrce stránek je podstatně dražší, než ten "průměrný", který mi zaručí funkčnost "jen" v M$IE a v Netscape.

    Můj příspěvek vyprovokoval zajímavé reakce - evidentně od IT insiderů (vždyť i Karlova e-mailová adresa v doméně mac.com to naznačuje). Já se ale snažím o pohled "zvenčí", od zadavatele takových prací. A je nezpochybnitelným faktem, že pokud mám požadavek na funkčnost stránek například v Mozille, musím prostě za jejich tvorbu řádně připlatit.

    Milí programátoři a webdesigneři, snažte se mne, zadavatele tvorby stránek, prosím pochopit. Vím, že pro Vás je obrana "menšinových" prohlížečů podvědomě otázkou cti. Pro mne to ale je otázka nákladů. V 99% případů se příplatek za zaručenou funkčnost v alternativních prohlížečích nevyplatí. Jednou možná. Teď ale ne.
  • 9. 2. 2002 4:22

    Roj (neregistrovaný)
    Jestli pro vas vytvoreni alternativni stranky plain HTML znamena 40% prace a nakladu, pak urcite zvolte jinou profesi, nez webdesign! :-)
  • 9. 2. 2002 1:44

    karel (neregistrovaný)
    O jake "optimalizaci" pro "alternativni" prohlizece je tu rec? O jakem "programovani"?

    V prezentaci optreal.cz se jedna o naproste pitomosti typu udelat pomoci JS (velmi osklive) submenu, takze bez JS neexistuje navigace v hlavnim obsahu (nabidka). Dat do href link a za JS funkci napsat return: false; neni zadne programovani, boze. Jedna se o prostou a jednoduchou *lenost*, o zadnou "optimalizaci" pro MSIE.

    Navic, padlo to tisickrat, ale je treba to asi znovu opakovat: kdo dela validni kod podle specifikace (to napriklad znamena, ze obrazek *musi* mit alt, treba prazdny, pokud je to element designu stranky a nenese informaci), nemusi si s "alternativnimi" =) prohlizeci delat starosti. Stranky nemusi (a nemuzou) vsude vypadat stejne, ale musi vsude stejne fungovat -- a to neni zadna veda, jen proste' remeslo.


    karel
  • 8. 2. 2002 12:48

    Ota Kleps (neregistrovaný)
    Na obecne rovine s Vama naprosto souhlasim a vubec bych to neresil.
    Tento konkretni "podvrh" me ale fakt dostal.
    Doma i v praci pouzivam distribuci SuSE linuxu a pracuji pod KDE(pouzivam pokud mozno nejnovejsi verze browseru Mozilla,NS a Konqureor). Nemusim Vam asi psat, co jsem kolikrat (ne)videl za stranky.
    Ja nezadam dokonalost(v HTML ci JS), ale pristupne informace.
    Pro doplneni - v tomto case jsem ve stavu cekajiciho na prodej a nasledne koupi RD.
  • 8. 2. 2002 12:23

    lup0 (neregistrovaný)
    ota ja zas nechapem vasu reakciu. je to presne o tom, co pisal clovek pre vami. jednoducho m$ rulez... uz len samotna optimalizacia pre nechskape predstavuje na praci okrem ineho asi 40%, v niektorych pripadoch aj viac. samozrejme pokial ma developer skusenosti nema az take velke problemy. urcite sa vsak neoplati robit weby pre browsery s celkovym zastupenim menej ako zopar %

    TAKE IT EASY
  • 8. 2. 2002 12:09

    Ota Kleps (neregistrovaný)
    To nemyslite vazne! Asi jste to nepochopil!

    Za prve - jediny klient, ktery prinese provizi za prodej/koupi (! KONKRETNE !) nemovitosti zaplati cely vyvoj stranek vcetne jednotlivych javascriptovych mutaci. Dokazu si predstavit, ze timto klientem muze byt kdokoliv z "mensinove" populace pouzivajici tzv. alternativni prohlizece.

    Druhou veci je pouziti JS a nenabidnuti pristupu k informacim alternativni variantou(treba pomoci sitemapu). Spoustu lidi ma dnes napr. MS IExplorer a zakazany JS (maji sve opravnene duvody). Na ne se taky vykaslete?!

    Za treti jadro browseru Mozilly a NS(od ver.>6) jsou stejna. Takze bych rekl, ze verze pro JS by se principielne mely delat vzdy min. 2 - pro browsery rodiny MS IE 4,5(a vyse) a pro browsery podporujisi DOM.

    Recenze by se mely delat bud na obecne znamejsich nebo na ukazkovych objektech. Realitni kancelar z CB timto objektem opravdu asi nebude(svadi to k myslence "o uplatku").

    To, ze se nektere browsery se teprve vyviji a ne vse zdaleka funguje podle specifikaci a tak jak ma, je dan za vyvoj(tento argument o nezralosti neobstoji, pokud se k informacim alternativne dostanete treba pres sitemap). Za par let to ocenime. Misto jako LUPA.CZ by melo lidi v oboru motivovat a ne naopak dezinformovat! Stale prezentovat polovicata a nedotahla reseni je blamaz na lidi ktery tomu nerozumi a berou to jako matriku!!!

    Jsem opravdu zklamany! Tuto diskusi na toto tema koncim.
  • 8. 2. 2002 9:05

    Petr Jahoda (neregistrovaný)
    Vím, že se mnou mnozí weboví profesionálové nemusí souhlasit, ale já naprosto souhlasím s tím, že se weby optimalizují jen pro MSIE a Netscape.

    Jde o otázku nákladů a přínosů z nich: o co dražší by byla prezentace, která by musela být optimalizována navíc i pro Lynx, Mozillu a Operu? Zadarmo to rozhodně nebude, každý další podporovaný browser zvyšuje náročnost programování ne lineárně, ale podle mého odhadu spíš progresivně (musím řešit čím dal více různých funkčních rozporů, zejména u skriptů). Je velkou otázkou, zda se tyto peníze navíc zadavateli vyplatí. Jsem přesvědčen, že ne. Rozhodně ne u realitní kanceláře.

    Svůj smysl taková optimalizace má jen u těch webových prezentací, u nichž se očekává nadprůměrně vysoké procento zákazníků, používajících alternativní vyhledávače. Obvykle jde o různé IT profesionály, zmiňovaná "rozšířená" optimalizace se tedy vyplatí zejména u webů firem, jejichž produkce je primárně zaměřená na IT profesionály (například dodavatelé HW, apod).

    Nemám nic proti Opeře nebo například Mozille. Fandím jim a doufám, že se prosadí daleko více, než doposud. Mé sympatie ale nemění nic na skutečnosti, že při efektivní výstavbě internetové prezentace se s nimi za současné situace počítat nemůže.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).