K bodu 2 - ano, sám o takových vím. Zarážející je to u webhostingů a podobných IT firem, které tím jenom prokazují svou nepružnost nebo hůř ignoranci. Ani na můj dotaz nebyli ochotni přidat alternativní komunikační kanál přes Jabber, který je licenčně v pořádku a technicky na lepší úrovni. Moc to nechápu, ale ani neřeším. Jsou hloupí, jejich problém.
Logické to je, ale to nemění nic na tom, že porušují licenci. Technicky vzato je to úplně stejné, jako by firmy používatly „kradený“ software. Pokud se to někomu (konkurenci) nelíbí, může podat podnět na ÚOHS, anonymní udání Policii nebo žalobu k soudu.
No já také provozuji support přes ICQ - ale můj klient je jabber a používám ICQ transport. Komunikuji tak Jabber klientem se všemi kontakty bez toho abych zkoumal jestli používá to nebo ono. To by měl být cíl - propojování různých protokolů mezi sebou. At' si pak používá kdo co chce, hlavně že se domluvíme.