si myslím že i-legalne.cz uživatele od nakupování hudby spíš odradí, v tomhle e-shopu může nakupovat jen někdo kdo je jako Mirek Dušín, ale normálně uvažující člověk asi ne a proč?
ukázky hudby jsou tak kratičké, že jsou vlastně na dvě věci
sortiment není nijak moc velký
než si můžu něco zakoupit musím nainstalovat spyware od MS, nový mediaplayer a někdo i nový OS
zakoupenou hudbu musím "aktivovat" pěkně jednu po druhé nejde to udělat pro celé CD nebo dokonce nákup
skladby nejsou popsané, takže jde o zmetky
abych mohl zakoupenou hudbu normálně poslouchat a používat, tak si ji stejně musím nejdřív vypálit jako audio, pak ji grábnout a enkódovat do nějakého normálního formátu než je wma
poslouchat (i)legální hudbu bych doporučil tedy lidem, kteří neví, co s volným časem, já na tohle čas nemám
když si něco stáhnu z warez zdrojů, tak si to můžu poslechnout hned, kde chci a jak chci, vše mám perfektně otagované, s obrázky coveru a informací o albu a interpretovi
proč bych měl platit za něco co je zmetek a nedodělek, když můžu mít to samé zdarma v perfektní kvalitě?
stahování stejně mám už předplacený a navíc z prodeje CD u major labels dostává interpret jen malá procenta, spíš promile
Vidím to hodně podobně. Hudba na světě byla, je a bude, jenom se její vydavatelé neustále snaží šikanovat uživatele a "zakazovat" nové technologie, místo aby jich dokázali s úspěchem využít (a vydělat, sice jinak, ale třeba víc než dřív, budiž jim to přáno).
Fandil bych těm, kde zkoušejí nové a době odpovídající modely - ale pokud i-legalne PRODÁVÁ ZA PENÍZE skladby, které nejsou kompletně a korektně otagované atd., je to takový amatérismus, že se snad nedá ani komentovat...
Snad to vydavatelé časem pochopí a přizpůsobí se, nebo zaniknou. Nikde není psáno, že nějaký obchodní model či odvětví tu musí být navěky - představte si např. novinové titulky před 150 lety: "Přeprava lidí a nákladů pomocí strojů je ilegální!", "Mluvčí svazu provozovatelů dostavníků konstatuje, že klesá zájem o cestování", "5 procent z ceny každé lokomotivy Ochrannému svazu koňských handlířů" atd. :-)))
Nejlépe to vyřešil Jarek Nohavica. Na ochranné svazy se vykašlal a svoji tvorbu dává na internet volně ke stažení. Přesto pro něj není problém vyprodat během krátké doby jakýkoli sál (a nepotřebuje žádnou reklamu ani konvoj kamionů s technikou) a chudý také není. Inu, kdo umí, umí a bez producentských a manažerských berliček se obejde. Takže lze naprosto zodpovědně prohlásit, že jediní, které volné šíření hudby a filmů poškozuje jsou právě různí parazité, kteří svou činností ty skutečné umělce okrádají a z břídilů se snaží dělat hvězdy.
Ano, Nohavica je ten správný příklad, který dokáže nových možností tvůrčím způsobem využít. I když na ochranné svazy se taky nevykašlal, OSA ho zastupuje jako tisíce jiných (viz http://www.osa.cz/zastupovani.php?p=N).
Nohavica si stahování z webu může dovolit, stejně jako spousty dalších umělců zastupovaných OSA ho živé ponejvíce poplatky z vysílání v rádiích. To jen pro upřesnění místa, odkud mají hudebníci nejvíc peněz, na druhém místě jsou CD a koncerty jsou až na velké výjimky spíše na nule.