Vlákno názorů k článku Ovi Maps paradigma. Buřty, pivo a mapy zdarma od Kolínko - NOKIA nepochopila, v čem je síla masovosti mobilů...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 9. 2010 7:07

    Kolínko (neregistrovaný)
    NOKIA nepochopila, v čem je síla masovosti mobilů pro rozvoj navigací - když zahájila s OVI MAPs, domníval jsem se, že udělá velmi user-friendly systém pro hlášení chyb v mapách (s nějakou malou bonifikací), a tak vzhledem k počtu uživatelů během pár měsíců poskočí NAVTEQ v kvalitě a aktuálnosti o řád výše.
    Nestalo se tak, neexistuje pořádné pohodlné hlášení ani na webu ani aplikace v telefonu.
  • 26. 2. 2010 14:07

    anonymní
    ad 1), podklady jsou casto tytez, ktere pouzivaji ony "profesionalni" mapy, v pripade CR jde o fotomapy, katastralni mapy, importy (napr prave probiha import vodnich ploch a toku). Jako bonus vas mapa (napriklad) neposle po D8 mezi 45 - 48km, protoze vi, ze je uzavren. Vetsina maperu tak jako tak mapuje predevsim mista, ktera zna a kudy denne chodi/jezdi, takze presnost a aktualnost dat je o nekolik let jinde.
    BTW: Asi 10x jsem posilal zmenu adresniho bodu na seznamackou mapu, stale to adresu ukazuje na druhe strane obce.
  • 26. 2. 2010 7:32

    Hlavenka (neregistrovaný)
    Dovolím si souhrnně zareagovat na několik příspěvků:

    1) Openstreetmap.org a další podobného typu: nemyslím si, že tudy vede cesta. Líbí se mě kombinování profesionálně vytvořených map a doplnění uživatelskými daty, ale na těchto projektech chybí to první, výchozí podklady jsou špatné, a opravdu připomínají ty pověstné "řecké mapy".

    2) Tiskové náklady map. Samozřejmě, že něco stojí vytvořit podklady, zejména v minulosti to stálo velmi mnoho, ale dnes jsou podklady napůl "free". Náklady dělíme na fixní a variabilní; fixní mají tu výhodu, že se zaplatí "jednou provždy" a pak už jsou jen ty variabilní. Proto dnes, když jsou mapové podklady takto dostupné, mě toto přijde už jako dramatický nepoměr. Zatímco u mapy jsou variabilní náklady 1:20, u běžné knihy to je 1:4 až 1:5, a to jsou v tom skryty ještě náklady fixní.
    Konkurence v tištěných mapách u nás právě že moc nepanuje. U turistických map (padesátek) máte v podstatě jen dva producenty: Kartografii a SHOCart.

    3) Článek "o ničem": autora to samozřejmě vždycky trošku nadzvedne :). Samozřejmě že zde nepopisuji nic dramaticky nového, ale poukazuji na ten poměrně rychlý "pád copyrightu" u jedné z ještě nedávno nejtvrději copyrightovaných oblastí na světě.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).