Názory k článku Ovládne Létající Čestmír celý český Internet?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 6. 2001 7:45

    Tomas Hruby (neregistrovaný)
    Uvodni vidle mi v podstate nijak moc nevadily a zejmena pri respektovani zasad nadhozenych v tomto clanku to lze akceptovat. Ale ten "Letajici Cestmir" je sracka. Hledal jsem ted chvili jine slusne vyjadreni, ale proste se mi to nepovedlo. Jak jinak oznacit neco, co opravdu brani cteni popisku na titulni strance a nejde se toho zbavit??? A tady prave je ta mira - zatimco uvodni Interstial ci ruzne "skyscrapery" v podstate plne akceptuji jako dan za bezplatny pristup, tak letajici Clio jiz me k uvaham o urcitem ignorovani Lupy privedlo...
  • 11. 6. 2001 8:11

    Michal Krejčí (neregistrovaný)
    Rozhodně nemohu ani nechci Marka Antoše podezírat z neznalosti internetové reklamy či necitlivému přístupu k ní. Vždyť i to, že si hos SPIR zvolil do svého čela svědčí o jeho povolanosti v tomto oboru.

    Na druhou stranu musím vyjádřit svůj osobní názor, že svou účastí Lupa v takto připravené a realizované kampani reklamě na internetu příliš nepomohla. Celá kampaň byla ze strany realizátora ( kterým nebyla Internet Info, provozovatel serveru Lupa )ušita horkou jehlou bez kvalitní přípravy jak výběru médií, tak především technických prostředků její realizace. Základní chyby vidím v tomto :

    1. Výběr médií

    V mediaplánu poměrně dlouhé ( a asi i finančně náročné ) kampaně byly zařazeny pouze 3 servery ( Lupa, Peníze a Redbox ). Protože se jedná sice o servery poměrně významné, rozhodně nelze říci, že by ve svých sektorech ( snad kromě Lupy ) byly nějak dominantní. Zásah do cílové skupiny podle mne bude velmi nízký a vzhledem k bodům níže uvedeným dojde u zasažené malé části cílové skupiny k velmi vysoké frekvenci zobrazení, která pravděpodobně přesáhne hranici, za kterou je dopad reklamní kampaně spíše negativní. Užití většího počtu serverů ( zvláště těch dominantních ve svých sektorek ) by spolu s užitím omezení frekvence přineslo zadavateli řádově větší efekt.

    2. Absence omezení frekvence

    Agresivní reklamní produkty typu interstitials ( nesoucí s sebou též velmi vysokou cenu - odhaduji CPT 4.000 - 8.000,- Kč ) nelze rozumně zobrazovat bez omezení frekvence. Já sám jsem "vidle" formou interstitials viděl alespoň 30x. Pokud je můj finanční odhad správný, zaplatil za mne zadavatel reklamy cca 200,- Kč, lépe řečeno je u mne "vyhodil z okna". Správné určení omezení frekvence u těchto produktů je jednou ze základních úloh reklamní ( či mediální ) agentury, která reklamu připravuje. Můj osobní odhad správného zadání frekvence u této kampaně je max. 5x pro intersitials, což lze u první fáze teaserové kampaně v délce 10 dnů účinně technologicky omezit na 1x za 2 dny.

    3. Časové neomezení Out-of-the-box

    Správné užití tohoto reklamního produktu je dle mne s omezením doby jeho zobrazení ( např. na 30 sec ). tento čas bohatě stačí na dosažení reklamního efektu a dává uživateli čas na rozhodnutí, zda na něj chce kliknout. Dále už objekt návštěvníka pouze otravuje. Zcela nezbytné je asi též omezení frekvence stejně jako u interstitials.

    Obecně mohu říci, že je mi této reklamní kampaně velmi líto ( a to nejen proto, že ji nerealizovala reklamní síť AdMaster Network ), ale hlavně pro její negativní dopady jak na zadavatele reklamy, tak i na reklamní servery. Právě proto, že to byla opravdu jedna z přelomových kampaní, její amatérská příprava a realizace všem, především však jejímu zadavateliu spíše uškodila.
  • 11. 6. 2001 8:18

    Radek Strouhal (neregistrovaný)
    Asi jsem ignorant, nicméně bez vysvětlujícího článku bych si nespojil odrazující interstitial a páteční létající mrchu, netušil bych, že létající mrcha propaguje Clio, a obecně bych neměl tušení o nějaké kampani Renaultu. Možná nejsem typickým vzorkem cílové skupiny, i když je mi poněkud záhadou, proč ji zadavatel reklamy hledá na Lupě. Nejsem si jist, zdali se Renault nestal dalším v řadě pokusných králíků reklamních agentur, které ho ovšem přesvědčí o veleúspěšnosti dané formy kampaně.
  • 11. 6. 2001 8:27

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    Souhasím (většinou) s příspěvkem pana Hrubého. Úvodní "vidle" mi také nijak nevadily - dokonce jsem se snažil klikat a když to něšlo, tak jsem si začal shánět informace o tom co to vůbec je sám. Ale Čestmír je opravdu síla. Kdyby ta poletucha létala alespoň v horní nebo levé/pravé části obrazovky a ne přes anotace článků.... Opravdu jsem byl mírně iritován a neměl nejmenší zájem si kliknout. A to mám navíc rozlišení 1280x1024.

    Mluvíte o reklamě u kurzorů. Myslím si, že se to spíše obrátí proti vám a inzerentům. Tyhle věci jsou totiž pro běžného čtenáře velmi (velmi) nepříjemné.

    Na druhou stranu, ale vím kolik stojí provoz internetového deníku, takže vás plně chápu a doufám, že to brzy pochopí i čtenáři. Ti kterým vadí, že za svojí práci chcete mít zaplaceno přece vždy mohou jít jinam. Navíc jsou tyto vaše snahy (a hlavně reakce čtenářů) velmi poučné a inspirující. :o)
  • 11. 6. 2001 8:30

    Jirak (neregistrovaný)
    Protoze mam nastaveno, aby se mi obrazky neukazovaly,
    behal mi po plose jen pruhledny ramecek, a jelikoz mi bylo jasny, ze to bude asi nejaka reklama, vubec jsem se nenamahal dat "show picture". Teprve az ted, kdyz na toto tema byl clanek.
    To hlavni, co mne zajima, je text a tak je vzdy reseni, jak se temto reklamam vyhnout. Je to hlavne rychlejsi a i prehlednejsi (neblikaji mi tu zadne reklamni blbosti). Je vzdy procento lidi, na ktere reklamni kampane nemaji na internetu zadny vliv (a i jinde).

    S pozdravem,
    Jirak
  • 11. 6. 2001 9:04

    David Nebeský (neregistrovaný)
    Vůbec nevím, o čem je tu řeč. Používám Mozillu 0.9 pod Linuxem a žádný Čestmír mi po Lupě nepoletoval :-)
  • 11. 6. 2001 9:31

    dan peder (neregistrovaný)
    takze nebyt tohoto clanku tak jsem nic nevidel.
    intertisitiritstrialisIritus jsem nevidel vubec... diky, za e-maily. Je to nejefektivnejsi zpusob jak si precist co me zajima. Homepage Lupy vlastne vubec neznam.
  • 11. 6. 2001 8:39

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Chápu že snaha zaujmout může nabrat opravdu nevídaný prostor! Pro příště navrhuji použít místo obsahu Lupy nějaké prospekty od Clia a hlavní článek se bude zobrazovat prostřednictvím "Létajícího Čestmíra":-)

    No abych řekl pravdu, pak můj osobní názor je tento: Onen létající objekt je natolik otravný, že nedovoluje takřka zaostřit na obsah pod ním. Z hlediska reklamního opravdu úspěch! Ale z hlediska Lupy je to propadák. Jsem pravidelným čtenářem Lupy, ale pokud by se mělo něco podobného objevovat častěji, pak s čtením Lupy přestanu, nebo spíš doufám ve vznik prográmku odstraňující tu "létající mrchu" automaticky.
  • 11. 6. 2001 9:27

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    • Skyscraper: kdyby ho někdo v diskusi výslovně nezmínil, vůbec bych si nevšiml, že na Lupě něco takového běží. A to nepřeháním, pravý sloupec prostě nečtu, a tak jsem si nevšiml, že tam něco takového je.
    • Úvodní stránka: proč ne, pokud by to nebylo nekonečných sedm sekund nebo pokud bych měl možnost to přeskočit (a pokud by byl omezen počet zobrazení), tak to beru.
    • Běhající čtverec: v žádném případě. Připadá mi to jako před pár lety, kdy tvůrci stránek hromadně objevili JavaScript a komu na stránce něco nepoletovalo, byl beznadějný zpátečník. Pokud se to více rozšíří, změním své chování a defaultově budu mít JS vypnutý. Ony už blikající bannery jsou na hranici snesitelnosti a po načtení stránky většinou mačkám Esc, abych měl klid.
    • Reklama přilepená na kurzor: tak pokud bych tu něco takového našel, bylo by to taky to poslední, co bych tu viděl. A to myslím vážně. Je mi jasné, že bez mých PageViews Lupa nezbankrotuje, ale třeba nás bude víc.

  • 11. 6. 2001 9:34

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Specialniho programku neni treba - staci vam IE a zarazeni Lupy do skupiny serveru s Omezenym pristupem. Nejsem proti reklamam, ale proti tomu kousku DHTML na uvodni strance ano!
  • 11. 6. 2001 9:43

    Yeti (neregistrovaný)
    Tak to máte nějaké hodně konzervativní nastavení. Používám Galeon (tj. taky Gecko) a s Čestmírem jsem bohužel měl tu čest.

    Nicméně moje reakce byla jednoznačná -- začal jsem zjištovat, co je potřeba vypnout, abych se toho zbavil. To je podle mne jediná možná rozumná reakce (nepočítám-li okamžitý odchod z Lupy).

    Řadové uživatele některých browserů od takovéhle reklamy asi nic nezachrání, ale považuji za nezanedbatelnou skutečnost, že se objevují nástroje umožňující potlačit na stránkách cokoli připomínajícího reklamu. Některé jsou zatím dost naivní, pokud ale tento trend zesílí, bude možná platit: čím nenápadnější reklama, tím líp ;-)
  • 11. 6. 2001 9:46

    Tom L. (neregistrovaný)
    Dobry den,

    autor skriptu je nastesti natolik neschopny, ze to pod Mozillou nechodi - a pritom je to otazka asi 6-ti radku navic. I pouziti cookies pro zjisteni opakovane navstevy je pro autora asi taky neznamy pojem.

    Pan Krejci (vyse) ma asi pravdu.

    Tom L.
  • 11. 6. 2001 9:50

    Daniel Dočekal (neregistrovaný)
    Vehementní zobrazování vidlí na lupe za poslední tri tydny ma na me jediny efekt - jakekoliv vidle nyni uvidim, nikdy na ne nekliknu a bude mi ta inzerce uplne ukradena...... Stejne jako jakakoliv inzerce Renaultu pro pristich nekolik tydnu.

    Jestli tohoto chtel Renault docilit, tak mu lze gratulovat. Obavam se ze ale chtel neco jineho :))
  • 11. 6. 2001 10:04

    Radek Vychytil (neregistrovaný)
    Velka cast zahranicnich oborovych casopisu prodava sve obalky na reklamu. Nevim jestli je nekdo kvuli tomu prestal cist. Kdyz se podivate dovnitr, tak je to mnohdy hodne pres 50% reklamy. Ale zbytek, kvalitni oborovy obsah, za to stoji. Stejne jako obsah Lupy. Myslim, ze naprosta vetsina tech, co byli "okradeni" o 7 sekund, je kvuli obsahu v pohode precka. Argumentem muze byt, ze reklama je vetsinou oborova. Jaka by byla reakce komunity ctenaru, kdyby 7 sekund koukali na reklamu napr. nejakeho ISP? a nebo konkurencniho media s nazvem clanku?
  • 11. 6. 2001 10:18

    Radek (neregistrovaný)
    Rozdil ve funkcnosti a pouziti internetu oproti literature je zrejmy. V casopisu NEMUSIM travit 7sekund prohlizenim titulni strany ci jakekoliv reklamy uvnitr. Mohu jedinym pohledem preletet stranku s mnoha reklamami a tim padem se pohybuji na spotrebje casu radove v desetinach sekundy na jednu reklamu. Pote si vyberu tu co mne zaujala. Rychlost je nesrovantelna. Kdybych byl nucen na kazdou hledet cca 7s, to mne desi.

    Tedy jeste jednou, na papire mam svobodu toho co preskocim a co ctu. V internetu se objevuji metody jak mi VNUTIT co si musim prohlidnout.
  • 11. 6. 2001 10:22

    Pavel Ludvík (neregistrovaný)
    Chápu, že servery musejí z něčeho žít. Létající Čestmír je nepřehlédnutelný. Ale všeho s mírou. Ty vidle absolutně nic neřekly, billboard jsem neviděl, 7 vteřin je moc, návštěvník je bezbranný. Nemůže každý přemýšlet, jak to obejít, přestavovat si záložky. Když teď vidím Clio, pokaždé se naštvu.
    Když takhle budeme dělat všichni, stane se web nepoužitelným médiem a pokorně se vrátíme k České poště.
  • 11. 6. 2001 10:23

    Otmar (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasim s prvnim prispevkem. Na Lupu uz nikdy nejdu. S vypinanim obrazku se nebudu namahat, informace na Lupe mi za to nestoji, najdu si je jinde. Sbohem!
  • 11. 6. 2001 11:03

    Snehulak (neregistrovaný)
    Lita mi tu po obrazovce nakej paznecht! Asi na Lupu prestanu chodit.. pff, experiment podivnej...
  • 11. 6. 2001 11:08

    Petr Bednář (neregistrovaný)
    To je zajímavé, jak lidem vadí, že jim Lupa sebrala sedm vteřin jejich života. Přitom jeden reklamní blok v televizi trvá až pět minut, a nikdo se proti tomu nebouří.
    A v televizi - vzhledem k lineárnosti vysílání - také nemáte možnost zvolit co "číst" a co "přeskočit". Snad s výjimkou chození na toaletu. Na to je ale těch 7 vteřin docela málo :)
    Možná byl problém kampaně na Lupě v tom, že koukat sedm vteřin na "vidle" je docela nuda. Kdyby tam proběhl nějaký vtipný spot, možná by čtenáři těch sedm vetřin života snáze oželeli.
  • 11. 6. 2001 9:48

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Dnešní reklama je poplatná době masové produkce - podobně jako v továrně dokážeme vyrábět milióny kopií fyzických předmětů, prostřednictvím vysílání dokážeme najednou oslovit masu lidí stejnou zprávou. Dnešní reklama se proto snaží odlišit z moře jiných výkřiků tím, že nějak zaujme - většinou svou originalitou, nebo i kontroverzností (Dášenka, atd.). Účinnost se sice počítá v procentech či jejich zlomcích, ale masová výroba a masové vysílání to doženou. Navíc originalita a nápaditost mohou účinnost ještě o nějaké zlomky procenta zlepšit. Budiž.
    "Nový" způsob reklamy na Lupě ale tuto logiku nesleduje. Je to jako když pospícháme z metra a přímo doprostřed si stoupne prodejce Prostoru; nebo když jdeme přes Staroměstské náměstí a v místě, kde musí všichni projít, si stoupnou lidé s reklamními cedulemi. Nebo žebrák, který si nesedne ke kraji ulice, ale kus do prostředka, aby jej lidé museli obcházet. Ve všech těchto případech si samozřejmě takové nabídky všimneme: zároveň ale vznikne apriorní averze. I v případě, že si reklamu přečtu, jsem naladěn negativně.
    Přesně tento pocit vzniká, když chceme vstoupit na Lupu a někdo nám ukradne 7 sekund a další čas na loadování stránek. Přitom nám nesdělí vůbec nic - žádný obsah, myšlenku, ba ani ten výkřik. Je to pouze výraz arogance moci. Někoho, kdo má tu sílu a moc, sebrat nám zcela zbytečně čas z našeho života. Stejná zlost se samozřejmě přenáší na provozovatele takové reklamy.

    Internet je ale obousměrným médiem. Kromě možnosti zaujmout uživatele kreativitou, případně možnosti mu vzít čas, nabízí i některé vlastnosti navíc. Tyto vlastnosti jsou zatím opomíjeny.

    Informační technologie přeměňují naši dobu na dobu masové personalizace. Zatím vždy v historii bylo nutné nabídnout osobní službu prostřednictvím lidské práce -- vznik univerzálního hardware (von Neumannovských počítačů) umožňuje osobní služby kopírovat -- podobně jako se kopírují fyzické předměty.
    Díky tomu dostává reklama možnost opustit paradigma vysílání a přeměnit se na užitečnou personalizovanou informaci respektující osobnost a aktuální kontext uživatele. Reklama budoucnosti bude sponzorem personalizovaných služeb internetu (osobní rádio s funkcí výuky hudebních směrů; interaktivní hra proti živým hráčům...). V rámci personalizovaných služeb získám dostatek informací o uživatelích, abych je mohl správně a vhodně oslovit. Navíc se využije pradávný způsob zavazování si lidí, který může při dlouhodobějším tlaku vést k vytváření přátelství a dlouhodobého vztahu: pokud mi někdo zaplatí oběd, nebo pokud mě pozve na koncert, získám pocit závazku, který se postupně transformuje v náklonnost. Toto nové paradigma tedy navíc přináší do reklamního vztahu apriori pozitivní pocit.

    V další fázi vývoje pak vznikne specializovaná vrstva personalizace ("osobní rádce"), která dokáže znalost jednotlivého uživatele ještě dále prohloubit.
    Reklama budoucnosti se tedy dá charakterizovat jako
    užitečná cílená informace respektující osobnost a kontext osloveného člověka a vybavená zpětnou vazbou.

    Teprve tento druh reklamy dokončí přechod z éry masového vysílání do éry masové personalizace a využije možností, které nám internet nabízí.
  • 11. 6. 2001 10:33

    Radek (neregistrovaný)
    Muj nazor na reklamu prezentovannou v soucasne dobe je velmi negativni. Nutno poznamenat ze jsem se naucil ji ignorovat. Navic mam z bezpecnostnich ci jinych duvodu vyple podobne featury jako Java a Java Script, navic pouzivam "mensinovou" platformu a tak mne vselikere "vymozenosti" uspesne mijeji.

    Ano, reklama ma svuj vyznam, ale musi mi neco prinest. Pokud nebude cilena a vyhovovat mym zajmum jen se naucim ji jako celek jeste lepe ignorovat ci si nainstaluji sw pro jeji filtrovani.

    Tak tedy vsichni inzerenti a reklamni agentury jakozto i provozovatele webu. PROC RADEJI NERESITE NIZKY CLICKRATE KVALITOU REKLAMY!!! A neptejte se mne jak, od toho jste tady vy.

    Zaver: Ne nejsem typyckym predstavitelem stadniho zvirete, a doufam ze jim nikdy nebudu. Takze reklama nejspise neni urcena pro mne :), asi bych ji mel zacit efektivneji filtrovat :)
  • 11. 6. 2001 10:47

    Jiří Ševčík (neregistrovaný)
    Myslím, že nyní se všichni dokážeme shodnout na nutnosti zavedení základních pravidel pro používání nestandardních formátů reklamy tak, aby nedošlo k přílišnému znechucení návštěvníků stránek. Určitá opatření jsou nutná, přeci jen se jedná o agresivnější formy reklamy a tomu je úměrná i jejich cena.

    Už nějakou dobu se snažíme konzultovat nové formáty, na jejichž prosazení v ČR se Hi-Media významně podílela a základní zásady omezení dodržuje již od počátku, a jejich použití s ostatními servery. Námi používaná omezení jsou ve své podstatě uvedené návrhy, ať už Vaše či Marka Antoše.

    Interstitial

    Při prvním Interstitialu trvala kampaň pro Speedbone pouze jeden den, proto se zobrazoval Interstitial pokaždé po zadání adresy serveru Fincentrum, ale byl na něm umístěn proklik, kterým se mohl každý dostat na Home page ještě před uplynutím stanovené doby. Nyní při kampani na Renault Clio na portálu Redbox, která trvala přeci jen o poznání déle, bylo využito standardní formy cílení na cookies a proto se reklama zobrazila každému uživateli za celou kampaň pouze jednou.

    Out of the box

    Omezení všech kampaní na out of the box je s vědomím samotné agresivity prvku provedeno hned dvěma prvky. 1. out of the box po určité době zmizí, u kampaně na Renault Clio na portálu Redbox je to stanoveno na 50 vteřin od začátku nahrávání stránky, takže je prvek vidět přibližně 30 vteřin, ale to závisí na rychlosti připojení. Dále chceme zamezit častému zobrazování a proto je využito cílení na cookies (capping) a proto by měl každý vidět pouze jeden out of the box za den.

    Používání těchto základních omezení u nových formátů může pouze prospět celému trhu. To, že v minulosti proběhla kampaň, kterou jsme nerealizovali my s použitím nám ukradených skriptů není zrovna fér, ale jako mnohem horší vidíme nerespektování zásad, které při použití nových formátů využíváme. Vždyť přeci nám všem jde o přilákání dalších inzerentů a tím i většího množství peněz na Internet. Nemohu však tvrdit, že Interstitial či Out of the box jsou spásou trhu a věští nám pouze světlé zítřky... to bohužel ne, k tomu budeme potřebovat mnohem více.

  • 11. 6. 2001 10:49

    Emil Čelustka (neregistrovaný)
    Používám prohlížeč Opera a výsledky kampaně jsou jednoznačné. Při použití interstitialu jsem se na Lupu samotnou (Redbox taky) nedostal vůbec, protože automatické přesměrování nefungovalo a zacyklilo se. Naopak létající čestmír nelétal, prostě se jen styděl v rohu. Schopný programátor by mohl otestovat verzi prohlížeče a nepouštět to do těch, které nemá otestované a nebo pro které není schopen správnou funkci zajistit.

    A ještě jeden postřeh - server peníze.cz prozradil pointu ještě předtím, než cokoli začalo fungovat. Nechat obrázku s vidlemi jméno renault.gif může jen opravdový odborník:-)
  • 11. 6. 2001 10:58

    Jan Žáček (neregistrovaný)
    Přiliji olej do ohně:

    ad cílení) na první pohled nesmyslné cílení je podle mě více méně v pořádku - typický internetový odborník (čtenář Lupy) je mladý muž (prosím bez polemizování), s vyšším příjmem a pod. - ideální zájemce pro koupi auta pro mladé (clio, fiesta, fabia...). Nesouhlasím výrazně s komerční polívčičkou p. Krejčího ohledně cílení - kampaň nešla přes ARBO a to mu leží v žaludku. Ne všechny velké servery jsou ochotny a technicky schopny realizovat netradiční formy reklamy - další parametr ovlivňující cílení.

    ad otravnost) ty argumenty jsou jen výkřikem do tmy - navrhuji realizovat Lupu bez reklamy - všem remcalům z diskuse poslat fakturu na 1500 Kč (nebo víc?) - pak budou spokojeni - Lupu budou mít bez reklamy; budou platit předplatné a obě strany budou spokojené. Pro příštího Čestmíra navrhuji úpravu (opravu) skriptu - tak aby ani alternativní platformy nebyly ušetřeny, udělat i textovou verzi pro vypínače obrázků a skript spouštět z jiného serveru pro modifikátory zabezpečení, aby bylo možné oslovit všechny čtenáře. Mě osobně tahle reklama nevadí.

  • 11. 6. 2001 11:13

    Petr Adamek (neregistrovaný)
    Ja pouzivam take Mozillu a nebyt tohoto clanku, tak jsem ani o nicem nevedel. Ale diky nemu jsem po dlouhe dobe spustil MSIE, abych se podival, o co jsem vlastne prisel...

    Jinak mi reklama na strankach www serveru nevadi, chapu ji jako dan za to, ze si muzu cist zajimave clanky zadarmo. A co se tyce novych formatu - pokud to neobtezuje prilis, netaha to ke me spoustu dat navic a nenuti mne to instalovat nove pluginy {flash je fuj) tak mi to vubec nevadi.
  • 11. 6. 2001 11:46

    Milan Petráň (neregistrovaný)
  • ad ad otravnost - výkřik do tmy To si ze me snad děláte srandu, ne? Jak že Vás to neotravuje? Jaký výkřik do tmy? Když sakra přes text lítá nějaká blbina á la "Čestmír" a nemohu si přečíst příspěvek, tak mě osobně to teda hodně otravuje. Vidle snesu, ale co je moc, to je příliš.
  • ad ad otravnost - faktura na 1500,- Dle mého subjektivního názoru čte internetové deníky 99% lidí proto, aby se dověděli, co se děje atd. a proto, že za to nemusí nic platit. Buď jste svůj názor myslel jako vtip (pak jsem jej ovšem nepochopil) nebo bych Vás musel slovně urážet a to se nehodí.


  • Mě osobně tahle reklama VELMI vadí.

  • 11. 6. 2001 12:01

    Honza Zitnik (neregistrovaný)
    Dobrý den,
    je zajímavé číst reakce lidí, jenž jsou velmi rozhořčeni nad reklamní kampaní Lupy. Nechci v tuto chvíli posuzovat účinnost "létajícího Čestmíra" - podle mě létající a různě agresivně blikající loga a nápisy jsou pro děti na základní školy a rozhodně ne pro kvalitní propagaci prý kvalitního automobilu, ale to je můj soukromý názor a to mi nyní nejde. Chci pouze doplnit reakce typu "už mě tu nikdy neuvidíte" apod. Z mých zkušeností lidé, jenž nejvíce nadávají jsou nejvěrnější uživatelé Webu a je potřeba to tak také brát. Možná se pletu, ale výše uvedené pravidlo při mé práci platilo vždy. Ty, které kampaň opravdu naštvala natolik, že už nepříjdou, zde příspěvek nemají.
  • 11. 6. 2001 12:04

    Jan Žáček (neregistrovaný)
    Ad Otravnost - Právě proto je umístěn Čestmír pouze na stránce s přehledem článků - perexy jsou krátké, dají se přečíst i s Čestmírem. Vadí vám i to - tak se zaregitrujte pro newsletter - ale něco za něco...

    Ad Faktura - kdy už si konečně všichni uvědomíte, že zadarmo ani kuře nehrabe. HW není zadarmo, SW není zadarmo, lidi nejsou zadarmo, připojení zadarmo, nikde není nic zadarmo. Chcete lepší služby, ale nechce se Vám platit? S tím ani v reálném světě neuspějete... U free-ISP taky platíte za extra služby a u zpravodajství připlácet nechcete? ČTK taky neposkytuje veškěré zpravodajství zadarmo...
  • 11. 6. 2001 12:05

    Honza Zitnik (neregistrovaný)
    Oprava výše uvedené reakce: to je můj osobní názor a o to mi nyní nejde. Ne že je to můj osobní názor a to my nyní nejde :-)
  • 11. 6. 2001 12:16

    Radek Mařík (neregistrovaný)
    Podel meho nazoru neni ani tak otazkou, jake technologie se pouzivaji, ale jak s nima agentura potazmo klient naklada. At uz kampan na Renaulta nebo na KB chtela rici cokoliv visledek je na internetu spise negativni. Na druhou stranu je zajimava kampan na centrum.cz na GE. Zde je podle meho nazoru dosazeno optimalniho spojeni technologie a konecneho efektu. Tato reklama je zejimava, nevtirava a zaroven neoptezuje navstevnika.
    Jak rikam, je to vzdy vec zdraveho selskeho rozum.
  • 11. 6. 2001 13:06

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Mno, jen jednou mě něco namíchlo tak, že jsem na ten web přestal ze zásady, definitivně chodit. Týkalo se to CPressu a Živě. Bohužel LUPA nyní směřuje takovým směrem, že o něčem podobném vážně uvažuji. Stáhněte rychle tu létající magořinu z titulní stránky nebo sem vážně přestanu chodit! Grrrrrr! :((( A jsem zlej a žeru malý děti! ;)
  • 11. 6. 2001 13:07

    PK202 (neregistrovaný)
    Vzpomente si na Vase kecy o "nevhodnosti" tzv. trikovych banneru.
    Ty jsou proti tomuhle svistvu uplnej cajicek.
    Vyborne to zaznelo v jednom prispevku vyse:
    Reklama je to neprehlednutelna, clickrate bude asi vysoky (kdo by se nepokusil se toho kliknutim zbavit) ale vysledek je ten, ze se clovek spise nastve a pokud by mel v nejblizsich okamzicich rozhodnout o koupi propagovaneho nebo konkurencniho vyrobku zcela jiste vyhraje konkurence!

    P.S. Neplati tu reklamu nahodou FORD :)))))))

  • 11. 6. 2001 12:30

    Michal Strnad (neregistrovaný)
    Nechapu proc tolika lidem vadi kampan Renaultu. Me se to docela libi a povazuji ji castecne jako jako revoluci - prulom v internetove reklame. Reklama je prece od toho aby byla vtirava a byla videt, jinak by to ani nemelo cenu. A pokud se upravi technicke detaily techto novych formatu, tak je to zase krok vpred. Je mi jasne, ze uzivatele jsou zvykli mit vse zadarmo, ale provozovatele serveru to proste musi nejak resit, pokud nemaji obrovsky kapital, ktery by to dotoval. Kdyz teda nechce nekdo reklamu, at si plati. Jako priklad uvedu kabelovou televizi UPC a jejich kanal HBO. Reklama zde neni. Jen samotny program HBO stoji pres 200 Kc mesicne + standardni nabidka cca 340. Takze to vyjde pres 500 Kc mesicne (ceny nejsou presne, kabel nemam). Za tyto penize dostane divak opavdu kvalitu. A pokud chce mit kvalitni filmy zadarmo, tak musi pockat az NOva neco omylem zakoupi. Napr. TITANIC mel podle Lidovych Novin pres 30 minut reklamniho casu. A to nebylo otravne?
  • 11. 6. 2001 13:11

    Milan Petráň (neregistrovaný)
    Nejsme všichni tak neuvědomělí, jak tvrdíte. Víme, že si HW nekoupíme zadarmo, že stejně Telecomu nebo někomu jinému zaplatíme za připojení atd. Reklama ve formě banneru případně i vložené stránky (interstitialu) nikoho příliš nedrásá. Kdo nechce nekliká, neprohlíží. Ale když mi i třeba přes perex lítá nějaká (s prominutím) volovina, to mě tedy drásá a ruší. Je to velmi nešťastná a nevhodná forma reklamy. A abych nezapoměl: Lupa není ČTK - nemusím za její čtení platit - a krom jiného je právě proto tak přitažlivá. Řešením toho, co jste naznačil je zatím spíše dobrovolná platba á la ROOT.CZ nebo Interval.
  • 11. 6. 2001 13:17

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Problem je ovsem v tom, ze mikroplatby server jako takovy momentalne neuzivi. Kdyz se podivate na vysi plateb treba na Root.cz, tak zjistite, ze i nejctenejsi clanky nasbiraji pouze symbolicky poplatek.
  • 11. 6. 2001 13:21

    Michal Schwarz (neregistrovaný)
    Reklamy v časopisech se nevnucují, neblikají, nepoletují, a neruší při čtení článků. A proto si také některé z nich rád pohlédnu, hlavně když se týkají něčeho, co mě zrovna zajímá (ať už je to reklama na cestovní kancelář, nebo na PalmPC).

    Některým inzerentům zjevně nedochází, že mezi slovy "zaujmout" a "vnutit se" je veliký rozdíl, a chybně předpokládají, že reklama která se uživateli vnutí, ho logicky i zaujme :-((.
  • 11. 6. 2001 13:23

    Milan Petráň (neregistrovaný)
    Jenze faktura na 1500,- nebo standardní používání zde diskutovaného out-of-the-boxu server podle meho nazoru take neuzivi. Vím, že se internet posunul z hobby záležitosti komerčním směrem (zde tedy vydělej si na sebe), ale opakuju: Co je moc, to je moc.
  • 11. 6. 2001 13:28

    Marek Horák (neregistrovaný)
    Ačkoliv nejsem zrovna nadšený z téhle bláznivé reklamy, myslím, že byla mimořádně úspěšná. Už v první části přinutila spoustu lidí zjišťovat, o co vlastně jde. Létající Čestmír je sice trošku "pod úroveň", ale jednou za hodně dlouhou dobu i tohle snesu.
    P.S.: V nedbližší době se ale nesmí nic podobného tady na Lupě opakovat. Potom už by opravdu čtenáři začali odcházet.
  • 11. 6. 2001 13:50

    Michal Schwarz (neregistrovaný)
    Co to znamená "úspěšná"? Vysoký click-rate? Nebo zvýšený zájem o koupi inzerovaného auta? Pochybuji, že je už v tuto chvíli možné říct, jestli byla reklama úspěšná.
  • 11. 6. 2001 13:53

    Hynek Med (neregistrovaný)
    A kde je psano, ze se jakykoliv server musi uzivit?
    Teba je to uplne spatne podnikani. :-) Viz krachy dot-coms v Americe.. Treba je trh pro reklamu prilis maly na pouziti masovych metod beznych z ostatnich medii, a vychytane metody typu presne cileni jsou technicky narocne a tudiz drahe, nebo rovnou nemozne, navic reklamni prumysl je strnuly a neochotny se menit.. Agresivnejsi reklama bude spise kontraproduktivni, nastane odliv uzivatelu, kteri se nechteji nechat otravovat, navic vecmi ktere je nezajimaji, platit za cteni clanku ochotni take nejsou..
    Ale nejsem pesimista, myslim, ze i kdyby zkrachovaly vsechny dejme tomu zpravodajske servery, porad bude dost stranek ktere lidi delaji jaksi "neziskove", z nadseni pro vec, a navic Internet neni jen web..
  • 11. 6. 2001 14:02

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    jedina neprijemna vec byl skok na vidle po kliknuti na logo Lupy

    Máte pravdu, zhruba tři dny to tak bylo. Poté jsme na to byli upozorněni (shodou okolností v konferenci reklama@nawebu.cz) a obratem jsme to změnili tak, aby logo ukazovalo na standardní titulní stránku.

  • 11. 6. 2001 14:13

    dan peder (neregistrovaný)
    ad Mě osobně tahle reklama VELMI vadí.

    návod je snadný:

    1) vidím reklamu která mi vadí
    2) okamžitě odcházím té odporné stránky nebo vypínám browser.
    3) chvíli si koušu nehty něž mě přejde zvědavost, co tam asi psali.
    4) jdu znovu na lupu.
    5) opakuji od bodu 1) tak dlouho, dokud nezjistím, jestli si chci přečíst článek, nebo se zabývat nesmyslným problém, proč mi tak hrozně vadí reklama, kterou mohu vklidu ignorovat.

  • 11. 6. 2001 14:14

    dan peder (neregistrovaný)
    ad Mě osobně tahle reklama VELMI vadí.

    návod je snadný:

    1) vidím reklamu která mi vadí
    2) okamžitě odcházím té odporné stránky nebo vypínám browser.
    3) chvíli si koušu nehty něž mě přejde zvědavost, co tam asi psali.
    4) jdu znovu na lupu.
    5) opakuji od bodu 1) tak dlouho, dokud nezjistím, jestli si chci přečíst článek, nebo se zabývat nesmyslným problém, proč mi tak hrozně vadí reklama, kterou mohu vklidu ignorovat.

  • 11. 6. 2001 14:50

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Tak, už mě došla trpělivost... Lupo, jsi v Restricted Zones v IE, pokud vymyslíte ještě něco otravnějšího, kde nepomůže ani tohle, tak jdete pryč z bookmarků... :-(( K "Létajícímu Čestmírovi" a podobným reklamám říkám: Tudy tedy ne, soudruzi inzerenti! ;)
  • 11. 6. 2001 13:54

    Honza Kulveit (neregistrovaný)
    Mate pravdu, za blbou reklamu je treba trestat firmy, resp. vyrobky, jez propaguje. Je hovadina si rici "ne, na Lupu uz nikdy". Smysl ma- "ne, auto od Renaultu si nikdy nekoupim".
    Rekneme, ze pravdepodobnost, ze bych si za cely zivot koupil Clio, je asi celkem mala, tak 1/5000. Na druhou stranu vynasobeno cenou auta to neni az tak zanedbatelna suma.

    Pusobeni reklamy je vyznamne ze statistickeho hlediska. Pokud Vam nekomu reklama na Clio uplne zkazila zivot, nikdy nekupujte nic se znackou Renault.
    Reklama je zalozena na podvedomem pusobeni. Pokud Vam tedy reklama vadila jen trochu, staci, kdyz si Renault vedome naasociujete s necim neprijemnym. Napriklad si tech 7 sekund cekani na preloadovani vidli muzete opakovat "reanult vyrabi hnusna a nebezpecna auta". Pri pohledu na letajiciho cestmira si predstavujte zabery mrtvych tel v nabouranem Cliu...

    Btw -me ta kampan az tak nevadila, jedina neprijemna vec byl skok na vidle po kliknuti na logo Lupy (byl jsem zvykly se tak vracet na titulni stranku...). Cestmira jsem vubec nevidel a Lupu jsem byl stejne nucen prebookmarkvat na index.phtml (automaticky reload mi nefungoval). (To jsou ti uzivatele "alternativnich" browseru... ;-)
  • 11. 6. 2001 14:13

    Ladislav Šobr (neregistrovaný)
    ...., nevim jestli jen na Lupe nebo i jinde, ale podobne letajici "cosi" jsem uz pred jistou dobou videl. Slo o reklamu na eurotelacky Juice - ta zelena bublina tehdy navic litala po obrazovce nepredvidatelne, takze se mi napriklad stalo, ze jsem chtel kliknout na link, ale nez jsem "doklikl", uz jsem mel pod kurzorem tu mrchu...a hadejte, kde jsem skoncil. Mam pocit, ze ta bublina "vyjizdela" z reklamniho banneru. Zajimave je, ze tato reklama probehla uplne potichu, nikdo se neozval.

    Muj nazor na tyto veci je celkem prozaicky:
    a) vseho moc skodi - takze kdyz jsem se pri prochazeni webu dostal na Lupu a uvidel po x-te "vidle", sel jsem okamzite pryc, aniz bych se na titulni stranku dostal (byl jsem schopen predelat si link primo na originalni homepage, ale nejak mi to nestalo za to); jinak "upravene vidle" jsem schopen akceptovat
    b) "Letajici Cestmir" je opravdu i pro me maso, v podstate mi znemoznuje precist si tu stranku (pri projeti pres text mi sebere pozornost a musim zacit cist od zacatku). To, ze to bylo na titulni strance je pro me stejne neprijemne jako jinde, protoze si na mnoha serverech ctu jen nadpisy a upoutavky. Jen kdyz me clanek zajima, tak si ho prectu. No a Lupu jsem z toho "prochazeni" proste musel vyradit, coz mi bylo dost lito.
    c) Z hlediska ctenare (divaka TV apod) je pro me akceptovatelna ta reklama, ktera se DA ignorovat - chapu, ze pro inzerenty takova reklama ma nizsi ucinnost nez nejaka "vnucovaci", ale je to tak. Banery - ok, proste je na strance nemusim vnimat. Reklamy v tisku - ok, nemusim cist. Blok reklam v TV - ok, muzu jit pryc. Interstitial s proklikem - ok, muzu se prokliknout. Ve chvili, kdy jsem donucen na neco koukat, je problem - "cestmiri", reklamy na kurzoru apod. Jak by se divakum TV treba libilo, kdyby "pres" film bezely reklamy. Nebo kdyby kazde 3 minuty byla jedna patnactisekundova reklama? Asi moc ne. Me tedy vubec...vysledek by byl: NEKOUKAT! ;-)
  • 11. 6. 2001 15:23

    jirka (neregistrovaný)
    Mnohem milejší mi jsou vtipné reklamní kampaně typu Oskar (vždyť jsme národ Švejka no ne?), než styl "bouchneme to všude, kam můžeme". Myslím, že se docílí přesně opačného okamžiku.

    Na druhé straně nutno říci, že "VIDLE" byly tak trochu z oboru, proto jsem již 25.5. reagoval tímto článkem tušíce nějakou reklamní lumpárnu. Spíš jsem ale očekával nějaký nový časopis :-)))

  • 11. 6. 2001 15:44

    Martin Hajek (neregistrovaný)
    Nikdy nerikejte nikdy :-) Uz to tu bylo zmineno, kdyz prisla Nova s reklamou v prubehu vysilani, taky lidi rikali, ze se budou divat na ostatni televize. V tuhle chvili se reklame branite (a doplaci na to Renault), ale v budoucnu si clovek zvykne na vsechno. Jestli obcas zahlidnete Volejte rediteli, tak na grafech vidite, ze se lidi na Novu divat neprestali, naopak... :)
  • 11. 6. 2001 16:57

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Jsem ochoten platit za obsah Lupy, ale ne 1500 Kč. E-biz stojí něco kolem 400 Kč, takže roční předplatné Lupy bych viděl taky nějak tak. Při platbě za Lupu bych snesl bannery, buttony a skyscrapers, ale jinak nic víc.
  • 11. 6. 2001 17:05

    luckily@atlas.cz (neregistrovaný)
    Pouzivam obvykle prime linky (z oblibenych zalozek) tak me dost prekvapila "heknuta" titulni stránka PENIZE.cz a napsal jsem jim, ze to je docela dost drsny at si to daj doporadku. Asi za 10 minut jsem na to same narazil myslim na REDBOX.cz - napsal jsem jim to same a zacal jsem obdivovat zdatnost hackeru.... Za par minut jsem ale od redakce Penize.cz dostal odpoved, ze to je reklama... nasledne i z redboxu me sdelili to same. Konec pointy. Reklama me minula. Nepochopil jsem ji. Provozovatele serveru jsem chvíli pokladal za bridily.
  • 11. 6. 2001 17:28

    pdb (neregistrovaný)
    Ad reklama na kurzoru: podivejte se na www.annonce.cz jak vypada neco prilepene na kurzoru. Kdyz je to vkusne udelane, za chvilku o tom vubec nevite ....
    K vyrozovani "nectenim": Ctenari porad v diskuzich vzhrozuji, ze prestanou cist to i ono, nejen tady, ale i jinde (napr. zive) ale co by jinyho cetli, ze ... a navstevnost roste a roste a pokud nejste schopen pochopit, ze nic neni zadarmo, tak skodite opravdu jen sobe.
  • 11. 6. 2001 15:37

    Lukáš Mižoch (neregistrovaný)
    Na úvod: reklama by měla být vtipná, výstižná, neotřelá a především informující. Rozhodně by se neměla klientovi vnucovat, neboť pak zákazník automaticky získá odpor k danému výrobku.

    A nyní k často zmiňované TV NOVA, která taky do filmů dává reklamy: Ano, je to opravdu tak. Stejně jako Právo tiskne na své stránky inzeráty. Ale nějak jsem nezaregistroval, že by během Titanicu na obrazovce létal inzerát na nějakou kravinu nebo že by v ekonomickém zpravodajství Práva byl zajímavý článek zpola přelepený nečím naprosto nezajímavým.

    Osobně se domnívám, že reklama má především informovat a je jen na zákazníkovi, zda se rozhodně, že si tuto reklamu přečte (klikne na baner, vydrží u televize apod.). Co mě nezajímá, to prostě ignoruji a i kdyby na mě leták na Clio skákal ze střechy, prostě si ho nekoupím. Možná nebudu mít skvělé auto, ale to už je jen chyba výrobce, že zvolil špatný způsob marketingu.

    Zadavatel reklamy zapomněl totiž na hlavní zásadu dobrého prodejce: Každého zákazníka (i potenciálního) je třeba hýčkat.
  • 11. 6. 2001 17:41

    Jan Havlicek (neregistrovaný)
    Reklama je prece od toho aby byla vtirava a byla videt, jinak by to ani nemelo cenu.

    Reklama je tu od toho, aby si recipient spojil s propagovanym produktem (znackou) pozitivni konotace - cili reklamy si musi vsimnout, jinak se nespoji nic, zaroven ho reklama nesmi prudit, jinak konotace nebudou pozitivni. Rovnice "i negativne prijata reklama = dobra reklama" (vsimli si nas, mluvi se o nas, kampan tudiz splnila ucel) rozhodne neplati.
  • 11. 6. 2001 17:49

    px (neregistrovaný)
    Presne tak - at je tu reklama, ale ne takovadle!! .. nekdo to srovnava s reklamou behem filmu - ale to sou IHMO spis ty bannery. A tuhle litaji debilitu bych srovnal s napr. kdyby behem Titanicu LeonCaprio ve filmu, treba behem toho co chcipe, rek "tohle by se mi s novym renaultem clio nestalo, protoze ma klimatizaci" ..
  • 11. 6. 2001 18:00

    venda (neregistrovaný)
    Vidle by ještě šly, ale ten "Létající Česmír" je důvod přestat Lupu číst. A co se týká reklamy na Nově, velice "náhodně" se trefují do doby, kdy je reklama i na dalších programech, takže není na co přepnout. Jistě jde o pouhou "náhodu". Na Internetu je naštěstí výběr větší.
  • 11. 6. 2001 19:10

    ČoČkin (neregistrovaný)
    1] Koukat sedm vterin na vidle neni nuda, pokud oplyvate fantazii... vzdyt to bylo supr, dostat vetsi nez male mnozstvi casu na predstavy, co to vlastne je a na co to je reklama :o))

    2] kdo nebyl blbej, chodil na Lupu pres index.phtml :o))
    (pripadne pres imejly, pokud ma nastaveno jejich zasilani)
  • 11. 6. 2001 19:27

    ČoČkin (neregistrovaný)
    to byste se divil

    napr. cokolada Forte... vzdy zalezi na tom, ze ne vsichni ji prijmou zaporne. Hlavne v pri konecnem rozhodovani nebo vyberu.

    nebo i negativni clanek o firme v lokalnich novinach
    dokazal nakonec zvednout na mesic pocet zvedavcu o 100% a stalych zakazniku asi o 20%
  • 11. 6. 2001 19:32

    Petr Mohyla (neregistrovaný)
    Ja nevim jak ostatni, ale ja mam po vikendu pojem Renalt Clio spojeny s odpornym poletujicim ctvercem, ktery mi zakryval pismenka a vadil ve cteni. V takovem provedeni jako to bylo tady je to tedy spise antireklama. Mozna by nebylo spatne to vyresit tak, aby reklamni prvek "nelezl" do textu.
    Uvodni obrazovku povazuji za prulom v internetove reklame (BTW uz se o tom mluvilo drive, jenom to jeste zadny server nezkousel).
  • 11. 6. 2001 19:52

    ČoČkin (neregistrovaný)
    Omlouvám se za vyrušení komunity odpůrců, zatím mi žádná forma reklamy na Lupě nevadila. (opakování "vidlí" jsem po několika shlédnutích obešel změnou linku na index.phtml)
    //Pardon, rozladilo mě, když nefungoval flash banner WorldOnline, myslím že s vyplňováním kritérií pro připojení pevnou linkou, chtěl jsem kliknout a ono nic...//

    První, co tomu napomáhá, je zvědavost.
    Druhé jsou zkušenosti ze serverů světových a... nebudu nic nalhávat, warez a erotických, kde na vás vyskakuje kde co, takže nějaký "Čestmír" už člověka nevytrhne :)
    Zatřetí, (ač to často nedokážu, když je potřeba) při čtení Lupy se soustředím a poletující Clio beru jako příjemné zpestření (možná by to chtělo náhodný směr pohybu na začátku, aby to nebylo monotonní). Vytkl bych netransparentní podklad, zbytečně je zvýrazněna čtvercová plocha obrázku, vždyť auto není žádný čtvereček.
    Rozhodně mě ale neruší, pokud si čtu titulky článků, perexy apod. Ani nepotřebuju kurz rychločtení, abych ignoroval relativně malý, pomalu se pohybující objekt...

    A to občas dokážu být pěkně vzteklý, nervózní nebo podrážděný.... :))
    Vivat alternativní formáty ! :))
  • 11. 6. 2001 19:55

    Jan Havlicek (neregistrovaný)
    Ano, ale to jsou priklady zavadeni noveho produktu / znacky, kdy dostat je lidem do hlavy 'za kazdou cenu' muze byt v nekterych pripadech kratkodobe produktivni; navic jde o reakce na 'obsah', ne formu propagace.
    V pripade, kdy znacka uz na trhu pusobi, a zejmena na tak nabitem a vyrovnanem trhu, jako je trh s automobily, bych roli pozitivniho/negativniho vnimani znacky videl jako naprosto zasadni.
  • 11. 6. 2001 20:49

    Viktor Wanli (neregistrovaný)
    nerozumim ani tvurcum, ani zadavetlum a ani vam jakozto posyktovatel prostoru k teto reklame... vse podstatne jiz bylo receno. Jen maly pridavek: obavam se ze tato forma reklamy neprida image Clio natoze celemu Citroenu nebo Renaltovi vubec na image... spise naopak.. ze se snizili k tak ´´poklesle´´ forme reklamy.
  • 11. 6. 2001 21:41

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Máte recht, já už taky nemusím odpovídat na emaily s prosbou o radu desetkrát denně, ale jen dvakrát třikrát, a objem porno spamu v mojí schránce se zmenšil o 90 procent. Vidíte, jak to bylo prospěšné pro všechny... :-D *checht*
  • 11. 6. 2001 20:29

    Tom (neregistrovaný)
    - reklama i samotný článek. Článek je ale horší: p. Antoš znovu ukazuje, že mu na těle narostla taková hroší kůže, že by mu i originální tlustokožec záviděl.
    Napsat něco o obrovské inovativnosti a o tom, jak s napětím čeká, co na to veřejnost, jak se interně z této reklamy všichni těší atd. přesahuje tolerovatelnou míru sebereklamy a nadsázky.
    K reklamě: Nejde o inovativnost, ale o drzost. Technologicky je tato reklama natolik bezproblémová (i předtím běžící přesměrování titulky lupy na "záhadný symbol"), že ji zvládne zrealizovat jakýkoli provozovatel webu, pokud umí napsat pár řádek HTML kódu. Pouze si nikdo jiný dosud netroufl vypustit na uživatele takový vopruz - dva bannery na jedné obrazovce jsou proti tomu vtělená nevinnost.
    K článku: zoufalé vaření z vody je na Lupě v posledních týdnech stále patrnější. Je možné, že se zrovna doma nic závažného neděje, ale podle toho, co čtu např. na Namodro, Živě atd., mám dojem, že to není pravda - témata jsou, jenom po nich jít. Vytvořit mimořádně opruzující reklamu a ještě na toto téma vygenerovat imprese tímto planým článkem je ale skutečně trapné úsilí. Samozřejmě pane Antoši, že jste věděl, že tento článek vyvolá kvantum diskusních příspěvků, které vám zvýší počet zobrazení a přisypou něco do kasičky - pokud se Lupa ubírá tímto směrem a nikoli kvalitním psaním o tom skutečně podstatném na českém Internetu, tak už rovnou pište o sexu, protože to bude impresí ještě víc.
  • 11. 6. 2001 21:56

    Smejlik (neregistrovaný)
    Tohle neni reklama ale vnucovadlo!!!! Tak sem si nacet lupu, ze se mrknu na nove pridane prispevky. Ten odporny ctverec cucel asi 5 (slovy pet) vterin nad hyperlinkem do novych prispevku!!! Takze sem si musel pockat..Mam chut sebrat klice od garaze, kladivko a ... jedno clio mam totiz v garazi zaparkovane.
    Jak uz tu nekdo naznacoval drive. To co tu v posledni dobe predvadite, mi pripada jako lov impresi skrze negativni prispevky ctenaru. Jak ubohe!!!! Jestli chcete takhle pokracovat tak radeji zavrete kram. Je tu jeste svetnamodro a dalsi portaly, takze nam nijak moc chybet nebudete.
  • 11. 6. 2001 22:38

    Pavel Budil (neregistrovaný)
    Jednoznačně souhlasím - zatím jsem si Lupu prostě nečetl z komutované linky, na pevné to celkem jde (sedím na docela tlusté hadici), takže tyto "inovace" pouze prudí. Pokud by ale měly být trvalejšího rázu nebo se mi lepit na kursor, poletí Lupa z preferencí tou nejvyšší rychlostí, jakou stihnu stisknout delete. Asi nás bude víc, v tom souhlasím s předřečníkem. Zamyslete se.
  • 11. 6. 2001 23:30

    Eduard Kucera (neregistrovaný)
    Predem upozornuju, ze sem celej clanek necet, proste proto, ze uz v posledni dobe nevydrzim konstantne cist nic... obzvlast na netu. Ale nabyvam dojmu, ze "interstitial" je trosku neco jineho, nez to co se objevuje na lupe. Mozna se mylim, ale mam pocit ze interstital je neco jako pekny animovany popup, napsany treba ve flashi, nebo tak, ktery ukazuje, ze je reklamou, nabizi uzivateli ho okamzite odpalit kliknutim na "close window" a ktery je hlavne servirovany po castech treba unicastem, tak, ze kdyz uzivatel projizdi stranky tak na kazde dostane cast dat a treba mezi 4 a 5 pageview se reklama zobrazi cela, hotova, a pripravena.... v tento moment nezdrzuje protoze uz je sejvla a hlavne vas zaujme, protoze neni ohyzdna a hlavne cekate nez se nahraje dalsi pageview! vetsinou pak prave jeste nabizi dve volby ve smyslu "tell me more" a "i am not interested". takova reklama je podle me cool! (tusim ze podobny system ads ma treba espn.com) - nabizi ho i ad agenti jako engage, doubleclick a pod.

    ta reklama co je na lupa.cz to je neco desivyho. hlavne to cloveka rusi ve cteni A NENABIZI TO moznost "POLIBTE MI S TIM...."

    pokud si pletu pojmy tak me prosim te oprav =)
  • 12. 6. 2001 7:28

    Martin Beneš (neregistrovaný)
    Na Lupu chodím čím dále tím méně - často mě zaujme jediný článek například za tři dny, kvalita a vypovídající hodnota článků podle mě klesá a tento typ reklamy je dalším hřebíčkem do mé osobní rakvičky pro Lupu. Raději se více soustřeďte na vlastní obsah článků ...
  • 12. 6. 2001 8:00

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Kdybychom meli prizpusobit na vasi filozofii. "Je to jako trapit se s pocasim", tak dodnes asi nemame zarovku, protoze chtit v noci svetlo, to prece nema smysl. Tma tu byla odjakziva a je nedilnou soucasti naseho zivota. Uzivatele nejsou pripraveni zaplatit za clanky, protoze penize, ktere by mohli mit vynalozily firmy na reklamu. Rikate, ze chcete vic agresivnejsi reklamy. Co myslite, kde je hranice? Kam az se da jit? Roztocme kola ceske ekonomiky. Kazdemu pod polstar septadlo reklamnich sloganu. Zvysujme spotrebu, vice, vice, vice!
  • 12. 6. 2001 8:27

    Auto? (neregistrovaný)
    Jestli si nekdo koupi auto (ehm, nakupni tasku) na zaklade reklamy, pak jej lze nazvat tak leda slabomyslnym. A v Renaultu museji byt slabomyslni take, jinak by za takovou reklamu nevyhazovali penize. Neco jineho jsou nezavisle testy a moznost si auto pujcit a vyzkouset - ale prosim vas, auto...
  • 12. 6. 2001 9:39

    František Vaške (neregistrovaný)
    Vážená Lupo, máš zcela legitimní právo živit se, jak umíš. Moje právo je přestat Tě číst. Sbohem !
  • 12. 6. 2001 9:50

    Daniel Rob (neregistrovaný)
    Ten projekt se mi libi a myslim, ze je nas vic. Jenomze negativismus a kriklounstvi k sobe maji blizko :-( Jinak Vam preji pekny den.
  • 12. 6. 2001 9:55

    Jirka (neregistrovaný)
    Přesně tak!! Já se od začátku pídil po informacích o těch "vidlích" a zklamán nejsem
  • 12. 6. 2001 10:04

    Jiří Ševčík (neregistrovaný)
    Ne tak uplne, nejaka spojitost tam je. Tomuhle prvku se rika Interstitial Pop-up. Superstitial je vlastne Interstitial pop-up, na ktery ma licenci firma Unicast, stejny pripad je u Transtitial, na ktery ma zase licenci firma Net-Mercial. Takze pokud chce nekdo vystihnout tenhle prvek - programovane pop-up okno, tak se pouziva nazev Interstitial pop-up, abychom se z tech ruznych -stitials nezblaznili...
  • 12. 6. 2001 8:44

    Jirka (neregistrovaný)
    Tak jak to tu ctu, tak je to samy internetovy odbornik. Ale spise mam chut rici "pseudo"odbornik !!!
    Na reklamu nadava a rve kazdy, kazdy dela chytraka, tento vypina DHTML, onen zase pouziva nejnovejsi netscape, kde DHTML zrusili, protoze ho neumeli poradne zprovoznit, ale pritom nektere stranky (i bez reklam) jsou na nem zalozeny.
    to je tak tezke si udelat PHP skript co nacte pres fopen zadanou adresu (tady treba lupa) prida do ni par funkci v JS a tento vypise ? pripadne pres regular upravi odkazy aby sly zase pres nej ?
    a ty funkce v JS mohou byti rozlicne, muzou trebas co sekundu mazat vsechny timery krome vlastniho, vsechny absolutne umistene posice posunout do zaporu a tak dale ...
    chce to vice myslet a pracovat a mene kecat a rycet.
    Nechapu jak se mohou lide co tyto veci neznaji, uplatnit pracovne v internetove sfere. Pravdepodobne jsou oni temi hloupymi jedinci, kteri pouzivaji zaklinadlo "TO NEPOJEDE VE STARYCH BROWSERECH !!!" jako stit pred vlastni neschopnosti naucit se cokoli noveho.
  • 12. 6. 2001 9:32

    yoak (neregistrovaný)
    Podle mne je to takovej zacatek. Interstitial mel bejt na mensi dobou s moznosti jeho odkliknuti na Lupu. Cestmir jakej je na Lupe musi bejt dilem 9ti letyho synka reditele Renaultu, protoze zadnej soudnej clovek by takovej gif nespustil. Je to strasny. Ale kdyby to bylo mensi,
    pruhledny a po par vterinach to zmizelo, tak by to bylo vpohode.

    Je jasny, ze kazdej zacatek je tezkej, ale v tomhle pripade si kreativa a realizatori meli PORADNE otestovat format reklamy na vzorcich lidi, nez to zacali testovat na danej populaci.

    Podle mne byla kampan vcetne interstitials az do cestmira skvela a prinasela skvelej ucinek. Hodne lidi bylo na community-c.com, hodne lidi chtelo zjistit, co ty vidle znamenaji a pak to zjistili a zapamatovali si znacku Renault Clio. Cilovy skupiny vi, ze je tahle znacka na trhu. Realizacni a kreativni provedeni cestmira tu kampan ale trosku kazi.

    Rozhodne bych z toho ale nevinil Lupu, ktera nejspis nema moc co mluvit do podoby tohohle out of the boxu. Naopak tim ze je pristupna novejm vecem nezustava pozadu... No.. mozna mela trosku prodiskutovat technicky provedeni veci...

    No a na zaver vsechno to prenastavovani browseru, co tady par lidi zminovalo mi pripada hodne uchylny a pripada mi spis jako chlubeni se, ze "ja si to dokazu vypnout"...

    bye...
  • 12. 6. 2001 10:43

    Eva Pilikova (neregistrovaný)
    Testovat v dnesni dobe nove formaty internetove reklamy primo "na lidech" (v tomto pripade na vsech ctenarich Lupy) je podle meho nazoru krok zpet, a body ztraci obe dve zucastnene strany - zadavatel i Lupa (viz vyse uvedene nazory). Ve vyspelych ekonomikach (pripadne vyspelych firmach) se bezne vyuziva tzv. pretestu novych konceptu, reklamnich formatu - tedy specifickeho druhu marketingoveho vyzkumu (predem testovano na vybranych zastupcich cilove skupiny).
    Ovsem diky tomuto experimentu na Lupe se vsichni jeji ctenari stali na par dni pokusnymi ANIMALS. Jak se vam to libi?...


  • 12. 6. 2001 10:57

    Michal (neregistrovaný)
    ... denně jsou na Lupě tak dva články. Budu optimista, a řeknu, že jeden z nich stojí za přečtení. Tedy za přečtění jednoho článku bych podle navržené částky zaplatil 50,- Kč.

    No, až tak zajímavý článek jsem na Lupě ještě neviděl.

    Co kdyby provozovatelé serveru přestali plakat nad tím, že lidé nechtějí platit. Není problém spíš v tom, že venkoncem není za co dávat peníze ?
  • 12. 6. 2001 11:36

    Alex (neregistrovaný)
    ta uvodni obrazovka mi nevadi. stejne prepinam mezi nekolika okny, abych nemusel cekat na nacitani stranek, takze ji vetsinou ani nezahlednu. ale ta letajici reklama je nechutne vlezla. ani tu sice nevnimam, co se obsahu tyka, podobne jako ostatni reklamu, ale ze mi zavazi, kdyz ctu uvod ke clanku, to mi vadi.
  • 12. 6. 2001 11:55

    Alex (neregistrovaný)
    ano. na novu se divam a reklamy mam rad, protoze si muzu zajit na zachod, do lednicky, podivat se, co zrovna davaji na jinych programech atd.
  • 12. 6. 2001 14:43

    Tom (neregistrovaný)
    Vy jste úpllně mimo! Taky vám ty američani vypláchli škopek, že se už dovedete vyjadřovat jenom jejich marketingovými bláboly a termíny, které si vymysleli před čtrnácti dny a za dva měsíce je zase pustí k vodě?
    Probuďte se, tady jste v České Republice. Tady se dělá obchod i reklama úplně jinak.
  • 12. 6. 2001 15:12

    Jiří Ševčík (neregistrovaný)
    :-))) Jsem ja to ale "looser", kazdopadne dekuji Tome za skvely navod jak delat v CR reklamu a obchod, par let praxe se nevyrovna jednomu prispevku na Lupe. Ach ta moc medii, ze ja na to neprisel drive.... :-)))
  • 12. 6. 2001 18:15

    Eduard Kucera (neregistrovaný)
    diky za info lidi, jinak ad Tom: v cz se mozna dela leccos jinak, ale lze provozovat i anglicke stranky a na nich plati anglicka pravidla reklamy =)...

    kazdopadne ale ten ujetej cestmir je desivej... ale jestli ma vysoke CPM mozna bych ho na svuj web dal taky, holt sem kurva prodejna =). superstitialy jsou fantasticka vec a casto se mi i libi, je to neco jako dobre "natocenej" banner. =)

    a na zaver otazky na ktere asi nikdo neodpovi. jake ma cestmir CPM? da se prodat v cesku rozumny objem reklamy i ne na 100% megaurovni? a jake jsou prumerne CPM? a kdo s tim ma zkusenosti? =)
  • 12. 6. 2001 19:17

    ČoČkin (neregistrovaný)
    MimoMísu: jsme v Čechách a všichni zajisté rádi používáme složitý, bohatý, ale nádherný rodný jazyk. ANIMALS se řekne zvířata :o)

    Čtenáři Lupy se Vám nezdají jako vybraní zástupci cílové skupiny ??
  • 12. 6. 2001 12:20

    Radim Kolecko (neregistrovaný)
    Jen se chci podelit o takovou malou zajimavost. Na Lupe a Penezich sem si vsimnul (coz se nedalo navsimnout si) tech vydli na zacatku. A potom jsem zjistil, ze se jedna o Clio. Jenze ta zajimavost.
    Nejakou nahodou sem zavital ne http://www.kompost.cz a misto uvodni stranky se me zobrazila stejna cerna obrazovka, ale z nejakym trochu jinym znamenim. Tim mam na mysli, zenske genitalie, ktere kresli maly caparti ve skole po lavicich. Jake je me prekvapeni, kdyz tedka kliknu na http://www.kompost.cz a vidim tam obrazek naheho Jiriho X Dolezala s otaznikem zakryvajicim jeho muznost :-))))
    Jen by me zajimalo, jako uspesnost ma tahle neobvykla reklamni kampan. To jen tak pro zasmani ;-)
  • 13. 6. 2001 8:18

    Petr (neregistrovaný)
    kdyby nebylo reklamy tak nevim kdo by to všechno sponzoroval, nebo má Lupa někde vlastní kšeft ? Těžko někdo, kdo má 10 čistýho a nebo chodí ještě do školy. Docela dobře si dovedu představit, že pokud by se za čtení Lupy mělo platit, jak by ty co brečej kvůli létající reklamě psali zase něco v tom smyslu, že teda peníze za články , tak že si ten Internet nepředstavovali.
    Komunismus už byl, pánové probuďte se. Co takhle daň z Internetu, nebo daň na Internet?:-)
  • 13. 6. 2001 11:37

    Marek Prchal (neregistrovaný)
    ...uz par let se zivim mimo jine reklamou na internetu. Tim chci rici, ze mi ani jedna formy reklamy kdekoliv na internetu nevadi. Jenom to provedeni Clia je priserny. Ale neprestanu vas kvuli tomu cist. Mej skvely den.
  • 13. 6. 2001 12:10

    Eva Pilikova (neregistrovaný)
    Problem je v tom, ze testy - vyzkumy, jsou tu od toho - aby se nove veci, vyrobky, reklamy poprve netestovali prave na VSECH - v tomto pripade na vsech ctenarich Lupy - ale na vybranem vzorku (tak, aby se vychytali "mouchy" produktu).

    Bud je neco reklamni kampan a nebo je to testovani/vyzkum produktu. A to je zasadni rozdil. Testovani je narozdil od reklamni kampane o dobrovolnosti zucastnenych.
  • 13. 6. 2001 14:29

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Komunismus nebyl a nebude, byl jen socialismus, to jen tak na okraj. K věci: samozřejmě chápu, že Lupa musí z něčeho žít. Ale všechno má svou míru a Lupa ji zjevně překročila. Úvodní stránka se ještě dala snést (i když by šla řešit ohleduplněji), ale létající čtverec přesahuje moji míru tolerance. A jestliže pan Antoš výslovně uvede, že to jen tak zkoušejí, je třeba zřetelně říct: "Ne, tohle nepřichází v úvahu." A za sebe mohu prohlásit, že pokud by se na Lupě poletuchy (nebo ještě horší zvrácenosti, kterými nám v článku vyhrožuje) měly objevovat pravidelně, se čtením Lupy končím. A doufám, že nejsem sám.
  • 13. 6. 2001 21:28

    Petr Paral (neregistrovaný)
    Dobrý. Ovšem když to vezmu jinak, je někdo kdo by dokázal definovat přesně co je to ta míra? Čtu tady překročilo to míru tolerance únosnosti atd... . Kdy to tu míru ale nepřekročí? Podle mě když to nebude otravovat. Daleko nejlepší by bylo každou stránku kterou si hodlám natáhnout
    opatřit volbami (Reklamy ano/ne), dál (hejbací(ano/ne).
    Ano přeháním. Podle mě je celá tahle diskuse o reklamě na nic a nic neřeší.
  • 14. 6. 2001 9:38

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Každý má svou hranici, co je ochoten snášet a co už ne. Já jsem naznačil tu svou, vaše může být úplně jiná. Provozovatel serveru ale musí umět odhadnout, jestli mu zisk z agresivní reklamy vyváží ztrátu části čtenářů. Je docela dobře možné že ano, pak se samozřejmě na pár "zpátečníků" ohlížet nebude.
  • 14. 6. 2001 10:38

    runner (neregistrovaný)
    Souhlasim.
    Mimoradne obtezujici, odpudive i amaterske soucasne (hlavne ten sprite). Co bude priste? Reklamni worm, subliminalky, zmena dial-up nastaveni na reklamni pomoci ActiveX?
    A efekt na me - velmi zklamane pridavam Lupu mezi stranky s filtrovanim reklamy a on-load scriptu. Skvely vysledek reklamni kampane...
  • 15. 6. 2001 9:29

    Eso (neregistrovaný)
    Samozrejme je to velmi rusive a neprijemne. Ale neprijde vam, ze to vypada straslive amaterske - z grafickeho a typografickeho hlediska? A na konci to ma byt jako kurzor, nebo co, ten bily trojuhlenicek, co se tam mihne?
    Nerozumim tomu.
  • 18. 6. 2001 11:22

    X Fileta (neregistrovaný)
    celá tahle diskuze je jen pokračováním potrhlé kampaně na nevalné auto. howgh.
  • 20. 6. 2001 11:42

    Evzen (neregistrovaný)
    ...protoze pouzivam SmartCache a dal jsem si tu praci, ze tech par reklamnich URL jsem si dal do filtru a je vymalovano!
    Vubec nechapu, o cem se tu bavite... :-O :-O :-O

    A komu se nechce nebo neumi nakonfigurovat SmartCache, at si poridi NetCaptor... je to jenom takova "obalka" okolo IE, ale umi taky filtrovat URLs a predevsim popups! Ve spojeni se SmartCache je to dokonala dvojka!
  • 11. 6. 2001 15:23

    Marian Kulhavy (neregistrovaný)
    Vážení rozčílení,

    reklama je opravdu otravná věc. Otravuje a otravuje... Bohužel je to součást ekonomiky a tudíž našeho života. Jako firmy platí daně, tak platí za reklamu, mzdy atd.

    Nevím, proč se kůli tomu rozčilujete... Je to jako bychom se se trápili s počasím, což je dost zbytečné, protože mu také nevládneme. Vidle a létající čestmír jsou dosti neobvyklým způsobem reklamy na Internetu, nicméně v celkovém mediálním kontextu to dává dosti velký smysl. Banery jako takové dosti ignoruji, ale toto se prostě ignorovat nedá, což znamená, že to sdělení dostane opravdu každý.

    Díky tomu existují pádnější argumenty o účinnosti banerové reklamy a tudíž mohutnější zdroj příjmů pro internetové servery. Citím, že uživatelé nejsou zrovna připraveni platit za články a služby na Internetu a proto každé posílení příjmů z reklamy je důležité pro další fungování našich oblíbených serverů.

    Fandím tudíž těmto snahám bez ohledu, kdo je zadavatel. Nechť už někdo z internetové reklamy udělá rozumný zdroj příjmů!

    Zdravím,

    Marian Kulhavý
    Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).