Názory k článku Ovládne Létající Čestmír celý český Internet?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 6. 2001 11:13

    Petr Adamek (neregistrovaný)
    Ja pouzivam take Mozillu a nebyt tohoto clanku, tak jsem ani o nicem nevedel. Ale diky nemu jsem po dlouhe dobe spustil MSIE, abych se podival, o co jsem vlastne prisel...

    Jinak mi reklama na strankach www serveru nevadi, chapu ji jako dan za to, ze si muzu cist zajimave clanky zadarmo. A co se tyce novych formatu - pokud to neobtezuje prilis, netaha to ke me spoustu dat navic a nenuti mne to instalovat nove pluginy {flash je fuj) tak mi to vubec nevadi.
  • 11. 6. 2001 11:08

    Petr Bednář (neregistrovaný)
    To je zajímavé, jak lidem vadí, že jim Lupa sebrala sedm vteřin jejich života. Přitom jeden reklamní blok v televizi trvá až pět minut, a nikdo se proti tomu nebouří.
    A v televizi - vzhledem k lineárnosti vysílání - také nemáte možnost zvolit co "číst" a co "přeskočit". Snad s výjimkou chození na toaletu. Na to je ale těch 7 vteřin docela málo :)
    Možná byl problém kampaně na Lupě v tom, že koukat sedm vteřin na "vidle" je docela nuda. Kdyby tam proběhl nějaký vtipný spot, možná by čtenáři těch sedm vetřin života snáze oželeli.
  • 11. 6. 2001 11:03

    Snehulak (neregistrovaný)
    Lita mi tu po obrazovce nakej paznecht! Asi na Lupu prestanu chodit.. pff, experiment podivnej...
  • 11. 6. 2001 10:58

    Jan Žáček (neregistrovaný)
    Přiliji olej do ohně:

    ad cílení) na první pohled nesmyslné cílení je podle mě více méně v pořádku - typický internetový odborník (čtenář Lupy) je mladý muž (prosím bez polemizování), s vyšším příjmem a pod. - ideální zájemce pro koupi auta pro mladé (clio, fiesta, fabia...). Nesouhlasím výrazně s komerční polívčičkou p. Krejčího ohledně cílení - kampaň nešla přes ARBO a to mu leží v žaludku. Ne všechny velké servery jsou ochotny a technicky schopny realizovat netradiční formy reklamy - další parametr ovlivňující cílení.

    ad otravnost) ty argumenty jsou jen výkřikem do tmy - navrhuji realizovat Lupu bez reklamy - všem remcalům z diskuse poslat fakturu na 1500 Kč (nebo víc?) - pak budou spokojeni - Lupu budou mít bez reklamy; budou platit předplatné a obě strany budou spokojené. Pro příštího Čestmíra navrhuji úpravu (opravu) skriptu - tak aby ani alternativní platformy nebyly ušetřeny, udělat i textovou verzi pro vypínače obrázků a skript spouštět z jiného serveru pro modifikátory zabezpečení, aby bylo možné oslovit všechny čtenáře. Mě osobně tahle reklama nevadí.

  • 11. 6. 2001 10:49

    Emil Čelustka (neregistrovaný)
    Používám prohlížeč Opera a výsledky kampaně jsou jednoznačné. Při použití interstitialu jsem se na Lupu samotnou (Redbox taky) nedostal vůbec, protože automatické přesměrování nefungovalo a zacyklilo se. Naopak létající čestmír nelétal, prostě se jen styděl v rohu. Schopný programátor by mohl otestovat verzi prohlížeče a nepouštět to do těch, které nemá otestované a nebo pro které není schopen správnou funkci zajistit.

    A ještě jeden postřeh - server peníze.cz prozradil pointu ještě předtím, než cokoli začalo fungovat. Nechat obrázku s vidlemi jméno renault.gif může jen opravdový odborník:-)
  • 11. 6. 2001 10:47

    Jiří Ševčík (neregistrovaný)
    Myslím, že nyní se všichni dokážeme shodnout na nutnosti zavedení základních pravidel pro používání nestandardních formátů reklamy tak, aby nedošlo k přílišnému znechucení návštěvníků stránek. Určitá opatření jsou nutná, přeci jen se jedná o agresivnější formy reklamy a tomu je úměrná i jejich cena.

    Už nějakou dobu se snažíme konzultovat nové formáty, na jejichž prosazení v ČR se Hi-Media významně podílela a základní zásady omezení dodržuje již od počátku, a jejich použití s ostatními servery. Námi používaná omezení jsou ve své podstatě uvedené návrhy, ať už Vaše či Marka Antoše.

    Interstitial

    Při prvním Interstitialu trvala kampaň pro Speedbone pouze jeden den, proto se zobrazoval Interstitial pokaždé po zadání adresy serveru Fincentrum, ale byl na něm umístěn proklik, kterým se mohl každý dostat na Home page ještě před uplynutím stanovené doby. Nyní při kampani na Renault Clio na portálu Redbox, která trvala přeci jen o poznání déle, bylo využito standardní formy cílení na cookies a proto se reklama zobrazila každému uživateli za celou kampaň pouze jednou.

    Out of the box

    Omezení všech kampaní na out of the box je s vědomím samotné agresivity prvku provedeno hned dvěma prvky. 1. out of the box po určité době zmizí, u kampaně na Renault Clio na portálu Redbox je to stanoveno na 50 vteřin od začátku nahrávání stránky, takže je prvek vidět přibližně 30 vteřin, ale to závisí na rychlosti připojení. Dále chceme zamezit častému zobrazování a proto je využito cílení na cookies (capping) a proto by měl každý vidět pouze jeden out of the box za den.

    Používání těchto základních omezení u nových formátů může pouze prospět celému trhu. To, že v minulosti proběhla kampaň, kterou jsme nerealizovali my s použitím nám ukradených skriptů není zrovna fér, ale jako mnohem horší vidíme nerespektování zásad, které při použití nových formátů využíváme. Vždyť přeci nám všem jde o přilákání dalších inzerentů a tím i většího množství peněz na Internet. Nemohu však tvrdit, že Interstitial či Out of the box jsou spásou trhu a věští nám pouze světlé zítřky... to bohužel ne, k tomu budeme potřebovat mnohem více.

  • 11. 6. 2001 10:33

    Radek (neregistrovaný)
    Muj nazor na reklamu prezentovannou v soucasne dobe je velmi negativni. Nutno poznamenat ze jsem se naucil ji ignorovat. Navic mam z bezpecnostnich ci jinych duvodu vyple podobne featury jako Java a Java Script, navic pouzivam "mensinovou" platformu a tak mne vselikere "vymozenosti" uspesne mijeji.

    Ano, reklama ma svuj vyznam, ale musi mi neco prinest. Pokud nebude cilena a vyhovovat mym zajmum jen se naucim ji jako celek jeste lepe ignorovat ci si nainstaluji sw pro jeji filtrovani.

    Tak tedy vsichni inzerenti a reklamni agentury jakozto i provozovatele webu. PROC RADEJI NERESITE NIZKY CLICKRATE KVALITOU REKLAMY!!! A neptejte se mne jak, od toho jste tady vy.

    Zaver: Ne nejsem typyckym predstavitelem stadniho zvirete, a doufam ze jim nikdy nebudu. Takze reklama nejspise neni urcena pro mne :), asi bych ji mel zacit efektivneji filtrovat :)
  • 11. 6. 2001 10:23

    Otmar (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasim s prvnim prispevkem. Na Lupu uz nikdy nejdu. S vypinanim obrazku se nebudu namahat, informace na Lupe mi za to nestoji, najdu si je jinde. Sbohem!
  • 11. 6. 2001 10:22

    Pavel Ludvík (neregistrovaný)
    Chápu, že servery musejí z něčeho žít. Létající Čestmír je nepřehlédnutelný. Ale všeho s mírou. Ty vidle absolutně nic neřekly, billboard jsem neviděl, 7 vteřin je moc, návštěvník je bezbranný. Nemůže každý přemýšlet, jak to obejít, přestavovat si záložky. Když teď vidím Clio, pokaždé se naštvu.
    Když takhle budeme dělat všichni, stane se web nepoužitelným médiem a pokorně se vrátíme k České poště.
  • 11. 6. 2001 10:18

    Radek (neregistrovaný)
    Rozdil ve funkcnosti a pouziti internetu oproti literature je zrejmy. V casopisu NEMUSIM travit 7sekund prohlizenim titulni strany ci jakekoliv reklamy uvnitr. Mohu jedinym pohledem preletet stranku s mnoha reklamami a tim padem se pohybuji na spotrebje casu radove v desetinach sekundy na jednu reklamu. Pote si vyberu tu co mne zaujala. Rychlost je nesrovantelna. Kdybych byl nucen na kazdou hledet cca 7s, to mne desi.

    Tedy jeste jednou, na papire mam svobodu toho co preskocim a co ctu. V internetu se objevuji metody jak mi VNUTIT co si musim prohlidnout.
  • 11. 6. 2001 10:04

    Radek Vychytil (neregistrovaný)
    Velka cast zahranicnich oborovych casopisu prodava sve obalky na reklamu. Nevim jestli je nekdo kvuli tomu prestal cist. Kdyz se podivate dovnitr, tak je to mnohdy hodne pres 50% reklamy. Ale zbytek, kvalitni oborovy obsah, za to stoji. Stejne jako obsah Lupy. Myslim, ze naprosta vetsina tech, co byli "okradeni" o 7 sekund, je kvuli obsahu v pohode precka. Argumentem muze byt, ze reklama je vetsinou oborova. Jaka by byla reakce komunity ctenaru, kdyby 7 sekund koukali na reklamu napr. nejakeho ISP? a nebo konkurencniho media s nazvem clanku?
  • 11. 6. 2001 9:50

    Daniel Dočekal (neregistrovaný)
    Vehementní zobrazování vidlí na lupe za poslední tri tydny ma na me jediny efekt - jakekoliv vidle nyni uvidim, nikdy na ne nekliknu a bude mi ta inzerce uplne ukradena...... Stejne jako jakakoliv inzerce Renaultu pro pristich nekolik tydnu.

    Jestli tohoto chtel Renault docilit, tak mu lze gratulovat. Obavam se ze ale chtel neco jineho :))
  • 11. 6. 2001 9:48

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Dnešní reklama je poplatná době masové produkce - podobně jako v továrně dokážeme vyrábět milióny kopií fyzických předmětů, prostřednictvím vysílání dokážeme najednou oslovit masu lidí stejnou zprávou. Dnešní reklama se proto snaží odlišit z moře jiných výkřiků tím, že nějak zaujme - většinou svou originalitou, nebo i kontroverzností (Dášenka, atd.). Účinnost se sice počítá v procentech či jejich zlomcích, ale masová výroba a masové vysílání to doženou. Navíc originalita a nápaditost mohou účinnost ještě o nějaké zlomky procenta zlepšit. Budiž.
    "Nový" způsob reklamy na Lupě ale tuto logiku nesleduje. Je to jako když pospícháme z metra a přímo doprostřed si stoupne prodejce Prostoru; nebo když jdeme přes Staroměstské náměstí a v místě, kde musí všichni projít, si stoupnou lidé s reklamními cedulemi. Nebo žebrák, který si nesedne ke kraji ulice, ale kus do prostředka, aby jej lidé museli obcházet. Ve všech těchto případech si samozřejmě takové nabídky všimneme: zároveň ale vznikne apriorní averze. I v případě, že si reklamu přečtu, jsem naladěn negativně.
    Přesně tento pocit vzniká, když chceme vstoupit na Lupu a někdo nám ukradne 7 sekund a další čas na loadování stránek. Přitom nám nesdělí vůbec nic - žádný obsah, myšlenku, ba ani ten výkřik. Je to pouze výraz arogance moci. Někoho, kdo má tu sílu a moc, sebrat nám zcela zbytečně čas z našeho života. Stejná zlost se samozřejmě přenáší na provozovatele takové reklamy.

    Internet je ale obousměrným médiem. Kromě možnosti zaujmout uživatele kreativitou, případně možnosti mu vzít čas, nabízí i některé vlastnosti navíc. Tyto vlastnosti jsou zatím opomíjeny.

    Informační technologie přeměňují naši dobu na dobu masové personalizace. Zatím vždy v historii bylo nutné nabídnout osobní službu prostřednictvím lidské práce -- vznik univerzálního hardware (von Neumannovských počítačů) umožňuje osobní služby kopírovat -- podobně jako se kopírují fyzické předměty.
    Díky tomu dostává reklama možnost opustit paradigma vysílání a přeměnit se na užitečnou personalizovanou informaci respektující osobnost a aktuální kontext uživatele. Reklama budoucnosti bude sponzorem personalizovaných služeb internetu (osobní rádio s funkcí výuky hudebních směrů; interaktivní hra proti živým hráčům...). V rámci personalizovaných služeb získám dostatek informací o uživatelích, abych je mohl správně a vhodně oslovit. Navíc se využije pradávný způsob zavazování si lidí, který může při dlouhodobějším tlaku vést k vytváření přátelství a dlouhodobého vztahu: pokud mi někdo zaplatí oběd, nebo pokud mě pozve na koncert, získám pocit závazku, který se postupně transformuje v náklonnost. Toto nové paradigma tedy navíc přináší do reklamního vztahu apriori pozitivní pocit.

    V další fázi vývoje pak vznikne specializovaná vrstva personalizace ("osobní rádce"), která dokáže znalost jednotlivého uživatele ještě dále prohloubit.
    Reklama budoucnosti se tedy dá charakterizovat jako
    užitečná cílená informace respektující osobnost a kontext osloveného člověka a vybavená zpětnou vazbou.

    Teprve tento druh reklamy dokončí přechod z éry masového vysílání do éry masové personalizace a využije možností, které nám internet nabízí.
  • 11. 6. 2001 9:46

    Tom L. (neregistrovaný)
    Dobry den,

    autor skriptu je nastesti natolik neschopny, ze to pod Mozillou nechodi - a pritom je to otazka asi 6-ti radku navic. I pouziti cookies pro zjisteni opakovane navstevy je pro autora asi taky neznamy pojem.

    Pan Krejci (vyse) ma asi pravdu.

    Tom L.
  • 11. 6. 2001 9:43

    Yeti (neregistrovaný)
    Tak to máte nějaké hodně konzervativní nastavení. Používám Galeon (tj. taky Gecko) a s Čestmírem jsem bohužel měl tu čest.

    Nicméně moje reakce byla jednoznačná -- začal jsem zjištovat, co je potřeba vypnout, abych se toho zbavil. To je podle mne jediná možná rozumná reakce (nepočítám-li okamžitý odchod z Lupy).

    Řadové uživatele některých browserů od takovéhle reklamy asi nic nezachrání, ale považuji za nezanedbatelnou skutečnost, že se objevují nástroje umožňující potlačit na stránkách cokoli připomínajícího reklamu. Některé jsou zatím dost naivní, pokud ale tento trend zesílí, bude možná platit: čím nenápadnější reklama, tím líp ;-)
  • 11. 6. 2001 9:34

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Specialniho programku neni treba - staci vam IE a zarazeni Lupy do skupiny serveru s Omezenym pristupem. Nejsem proti reklamam, ale proti tomu kousku DHTML na uvodni strance ano!
  • 11. 6. 2001 9:31

    dan peder (neregistrovaný)
    takze nebyt tohoto clanku tak jsem nic nevidel.
    intertisitiritstrialisIritus jsem nevidel vubec... diky, za e-maily. Je to nejefektivnejsi zpusob jak si precist co me zajima. Homepage Lupy vlastne vubec neznam.
  • 11. 6. 2001 9:27

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    • Skyscraper: kdyby ho někdo v diskusi výslovně nezmínil, vůbec bych si nevšiml, že na Lupě něco takového běží. A to nepřeháním, pravý sloupec prostě nečtu, a tak jsem si nevšiml, že tam něco takového je.
    • Úvodní stránka: proč ne, pokud by to nebylo nekonečných sedm sekund nebo pokud bych měl možnost to přeskočit (a pokud by byl omezen počet zobrazení), tak to beru.
    • Běhající čtverec: v žádném případě. Připadá mi to jako před pár lety, kdy tvůrci stránek hromadně objevili JavaScript a komu na stránce něco nepoletovalo, byl beznadějný zpátečník. Pokud se to více rozšíří, změním své chování a defaultově budu mít JS vypnutý. Ony už blikající bannery jsou na hranici snesitelnosti a po načtení stránky většinou mačkám Esc, abych měl klid.
    • Reklama přilepená na kurzor: tak pokud bych tu něco takového našel, bylo by to taky to poslední, co bych tu viděl. A to myslím vážně. Je mi jasné, že bez mých PageViews Lupa nezbankrotuje, ale třeba nás bude víc.

  • 11. 6. 2001 9:04

    David Nebeský (neregistrovaný)
    Vůbec nevím, o čem je tu řeč. Používám Mozillu 0.9 pod Linuxem a žádný Čestmír mi po Lupě nepoletoval :-)
  • 11. 6. 2001 8:39

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Chápu že snaha zaujmout může nabrat opravdu nevídaný prostor! Pro příště navrhuji použít místo obsahu Lupy nějaké prospekty od Clia a hlavní článek se bude zobrazovat prostřednictvím "Létajícího Čestmíra":-)

    No abych řekl pravdu, pak můj osobní názor je tento: Onen létající objekt je natolik otravný, že nedovoluje takřka zaostřit na obsah pod ním. Z hlediska reklamního opravdu úspěch! Ale z hlediska Lupy je to propadák. Jsem pravidelným čtenářem Lupy, ale pokud by se mělo něco podobného objevovat častěji, pak s čtením Lupy přestanu, nebo spíš doufám ve vznik prográmku odstraňující tu "létající mrchu" automaticky.
  • 11. 6. 2001 8:30

    Jirak (neregistrovaný)
    Protoze mam nastaveno, aby se mi obrazky neukazovaly,
    behal mi po plose jen pruhledny ramecek, a jelikoz mi bylo jasny, ze to bude asi nejaka reklama, vubec jsem se nenamahal dat "show picture". Teprve az ted, kdyz na toto tema byl clanek.
    To hlavni, co mne zajima, je text a tak je vzdy reseni, jak se temto reklamam vyhnout. Je to hlavne rychlejsi a i prehlednejsi (neblikaji mi tu zadne reklamni blbosti). Je vzdy procento lidi, na ktere reklamni kampane nemaji na internetu zadny vliv (a i jinde).

    S pozdravem,
    Jirak
  • 11. 6. 2001 8:27

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    Souhasím (většinou) s příspěvkem pana Hrubého. Úvodní "vidle" mi také nijak nevadily - dokonce jsem se snažil klikat a když to něšlo, tak jsem si začal shánět informace o tom co to vůbec je sám. Ale Čestmír je opravdu síla. Kdyby ta poletucha létala alespoň v horní nebo levé/pravé části obrazovky a ne přes anotace článků.... Opravdu jsem byl mírně iritován a neměl nejmenší zájem si kliknout. A to mám navíc rozlišení 1280x1024.

    Mluvíte o reklamě u kurzorů. Myslím si, že se to spíše obrátí proti vám a inzerentům. Tyhle věci jsou totiž pro běžného čtenáře velmi (velmi) nepříjemné.

    Na druhou stranu, ale vím kolik stojí provoz internetového deníku, takže vás plně chápu a doufám, že to brzy pochopí i čtenáři. Ti kterým vadí, že za svojí práci chcete mít zaplaceno přece vždy mohou jít jinam. Navíc jsou tyto vaše snahy (a hlavně reakce čtenářů) velmi poučné a inspirující. :o)
  • 11. 6. 2001 8:18

    Radek Strouhal (neregistrovaný)
    Asi jsem ignorant, nicméně bez vysvětlujícího článku bych si nespojil odrazující interstitial a páteční létající mrchu, netušil bych, že létající mrcha propaguje Clio, a obecně bych neměl tušení o nějaké kampani Renaultu. Možná nejsem typickým vzorkem cílové skupiny, i když je mi poněkud záhadou, proč ji zadavatel reklamy hledá na Lupě. Nejsem si jist, zdali se Renault nestal dalším v řadě pokusných králíků reklamních agentur, které ho ovšem přesvědčí o veleúspěšnosti dané formy kampaně.
  • 11. 6. 2001 8:11

    Michal Krejčí (neregistrovaný)
    Rozhodně nemohu ani nechci Marka Antoše podezírat z neznalosti internetové reklamy či necitlivému přístupu k ní. Vždyť i to, že si hos SPIR zvolil do svého čela svědčí o jeho povolanosti v tomto oboru.

    Na druhou stranu musím vyjádřit svůj osobní názor, že svou účastí Lupa v takto připravené a realizované kampani reklamě na internetu příliš nepomohla. Celá kampaň byla ze strany realizátora ( kterým nebyla Internet Info, provozovatel serveru Lupa )ušita horkou jehlou bez kvalitní přípravy jak výběru médií, tak především technických prostředků její realizace. Základní chyby vidím v tomto :

    1. Výběr médií

    V mediaplánu poměrně dlouhé ( a asi i finančně náročné ) kampaně byly zařazeny pouze 3 servery ( Lupa, Peníze a Redbox ). Protože se jedná sice o servery poměrně významné, rozhodně nelze říci, že by ve svých sektorech ( snad kromě Lupy ) byly nějak dominantní. Zásah do cílové skupiny podle mne bude velmi nízký a vzhledem k bodům níže uvedeným dojde u zasažené malé části cílové skupiny k velmi vysoké frekvenci zobrazení, která pravděpodobně přesáhne hranici, za kterou je dopad reklamní kampaně spíše negativní. Užití většího počtu serverů ( zvláště těch dominantních ve svých sektorek ) by spolu s užitím omezení frekvence přineslo zadavateli řádově větší efekt.

    2. Absence omezení frekvence

    Agresivní reklamní produkty typu interstitials ( nesoucí s sebou též velmi vysokou cenu - odhaduji CPT 4.000 - 8.000,- Kč ) nelze rozumně zobrazovat bez omezení frekvence. Já sám jsem "vidle" formou interstitials viděl alespoň 30x. Pokud je můj finanční odhad správný, zaplatil za mne zadavatel reklamy cca 200,- Kč, lépe řečeno je u mne "vyhodil z okna". Správné určení omezení frekvence u těchto produktů je jednou ze základních úloh reklamní ( či mediální ) agentury, která reklamu připravuje. Můj osobní odhad správného zadání frekvence u této kampaně je max. 5x pro intersitials, což lze u první fáze teaserové kampaně v délce 10 dnů účinně technologicky omezit na 1x za 2 dny.

    3. Časové neomezení Out-of-the-box

    Správné užití tohoto reklamního produktu je dle mne s omezením doby jeho zobrazení ( např. na 30 sec ). tento čas bohatě stačí na dosažení reklamního efektu a dává uživateli čas na rozhodnutí, zda na něj chce kliknout. Dále už objekt návštěvníka pouze otravuje. Zcela nezbytné je asi též omezení frekvence stejně jako u interstitials.

    Obecně mohu říci, že je mi této reklamní kampaně velmi líto ( a to nejen proto, že ji nerealizovala reklamní síť AdMaster Network ), ale hlavně pro její negativní dopady jak na zadavatele reklamy, tak i na reklamní servery. Právě proto, že to byla opravdu jedna z přelomových kampaní, její amatérská příprava a realizace všem, především však jejímu zadavateliu spíše uškodila.
  • 11. 6. 2001 7:45

    Tomas Hruby (neregistrovaný)
    Uvodni vidle mi v podstate nijak moc nevadily a zejmena pri respektovani zasad nadhozenych v tomto clanku to lze akceptovat. Ale ten "Letajici Cestmir" je sracka. Hledal jsem ted chvili jine slusne vyjadreni, ale proste se mi to nepovedlo. Jak jinak oznacit neco, co opravdu brani cteni popisku na titulni strance a nejde se toho zbavit??? A tady prave je ta mira - zatimco uvodni Interstial ci ruzne "skyscrapery" v podstate plne akceptuji jako dan za bezplatny pristup, tak letajici Clio jiz me k uvaham o urcitem ignorovani Lupy privedlo...
    Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).