Nechapu proc tolika lidem vadi kampan Renaultu. Me se to docela libi a povazuji ji castecne jako jako revoluci - prulom v internetove reklame. Reklama je prece od toho aby byla vtirava a byla videt, jinak by to ani nemelo cenu. A pokud se upravi technicke detaily techto novych formatu, tak je to zase krok vpred. Je mi jasne, ze uzivatele jsou zvykli mit vse zadarmo, ale provozovatele serveru to proste musi nejak resit, pokud nemaji obrovsky kapital, ktery by to dotoval. Kdyz teda nechce nekdo reklamu, at si plati. Jako priklad uvedu kabelovou televizi UPC a jejich kanal HBO. Reklama zde neni. Jen samotny program HBO stoji pres 200 Kc mesicne + standardni nabidka cca 340. Takze to vyjde pres 500 Kc mesicne (ceny nejsou presne, kabel nemam). Za tyto penize dostane divak opavdu kvalitu. A pokud chce mit kvalitni filmy zadarmo, tak musi pockat az NOva neco omylem zakoupi. Napr. TITANIC mel podle Lidovych Novin pres 30 minut reklamniho casu. A to nebylo otravne?
Reklama je prece od toho aby byla vtirava a byla videt, jinak by to ani nemelo cenu.
Reklama je tu od toho, aby si recipient spojil s propagovanym produktem (znackou) pozitivni konotace - cili reklamy si musi vsimnout, jinak se nespoji nic, zaroven ho reklama nesmi prudit, jinak konotace nebudou pozitivni. Rovnice "i negativne prijata reklama = dobra reklama" (vsimli si nas, mluvi se o nas, kampan tudiz splnila ucel) rozhodne neplati.
Ano, ale to jsou priklady zavadeni noveho produktu / znacky, kdy dostat je lidem do hlavy 'za kazdou cenu' muze byt v nekterych pripadech kratkodobe produktivni; navic jde o reakce na 'obsah', ne formu propagace.
V pripade, kdy znacka uz na trhu pusobi, a zejmena na tak nabitem a vyrovnanem trhu, jako je trh s automobily, bych roli pozitivniho/negativniho vnimani znacky videl jako naprosto zasadni.