HLAVNE SI LIDICKY NEREGISTRUJTE DOMENY U PSA NA NEKOLIK LET DOPREDU. MUJ KLIENT TO UDELAL NA 5 LET A PO ROCE ZJISTIL? ZE MA HRAZEN JEN JEDEN ROK: TY 4 ROKY SI DAL PAN GRILL ASI NEKAM NA KAJMANY NEBO NEKAM VYUDIT :-) JSOU TO HYENY A NE PSI :-(
O P.E.S. jsem toho slyšel tolik, že se vám vážně divím. Tolik rozruchu kvůli jedné botě a mlžení?
P.E.S. je například na samá firma, co měla v META tagu slova jako "neviditelný pes" a přižovovala se tak na cizí popularitě (tehdá byl Pes nějaký pojem). A různé vtipné historky z doslechu ani nepočítám.
Neni nic jednodussiho, nez smazat cely clanek. :-((
Cenzura neni nic neobvykleho ani na jinych webech hafika. Treba na jejich foru technicke podpory promazavaji obcas prispevky. (Da se to zjistit i tak, ze soucasne prispevky jsou cislovany a po cenzure jiz netvori souvislou radu. I kdyz az si tohle prectou, asi je precisluji :-)))
Pokud chcete někdo znát oficiální stanovisko k této i všem podobným kauzám, najdete ho na adrese www.grill.cz, jejímž vlastníkem i technickým provozovatelem je společnost P.E.S. consulting s.r.o.
Pane Kopto, vsichni vime, ze PES k oblbovani svych zakazniku vyuziva PCSVET.CZ, Czechia k tomu vyuziva INTERVAL.CZ a GI k tomu vyuziva LUPU. Nebo chcete poprit, ze prijmy od GI netvori dost podstatnou cast prijmu II?
Pane Cendra, komu že odešel systémový disk? Vždyť vy jste přece to nezletilé dítě co s oblibou dělá maléry svým rodičům a směje se tomu že ho nikdo nemůže za nic postihnout.
> A k té poznámce, pane Cendro, nemělo by se to stát
> nikomu. Chápu, že tady je trochu problém s těmi jmény,
> ale já se mohu v emailu @quick.cz jako Svatoš a byl bych
> se tak mohl představovat i do telefonu. Každý webhoster
> musí mít kvalitní systém autentifikace. Rodná čísla,
> čísla občanských průkazů nebo IČO nestačí, to si můžete
> dneska přečíst kdekoli, třeba v ARESu, na kterej je odkaz
> z výsledků WHOISu i z Lupy.
Provozovani hostingu je nesmirne nevdecna cinnost :)
Nikomu to nepreju :-) Pred pulnoci nam v serveru odesel systemovy disk a tedkon se blizi treti hodina a prave se instaluji serice packy :-)
K te ano(ne)nimitie: je to problem, uz se tesim na dobu, kdy el. podpis bude neco jako rohliky - bude jej mit kazdy kdo bude s internetem neco poradneho¨delat :-)
Jenze lide jsou bohuzel v nasem state tak blbi, ze Mikrovlnce naleti na ty jeho lzi, ktere ma na strankach. Ten kdo jsi je projde podrobne, tak uvidi mnoho rozporu v tom co je na jedne a co na druhe strance. Jeho stupidni kecy o udavani smeru ceskemu webhostingu mne pomerne desi, protoze pokud smerujeme tam, kam nam ukazejuje Haf, tak budem v pekne p..... .
Haf a Mikrovlnka mi prijdou jak takova mala CSSD se Spidlou, Ti slibuji hory doly bez nejake vlastni aktivity obcanu a Haf slibuje hory doly za malo penez. Takhle ten svet nefunguje. Vsechno neco stoji, a kdyz to dam prilis levne, tak to musim odrbat jinde.
Jenze lide veri a veri a veri az tu nakonec budeme mit komance ve vlade a mikrovlnky ve vilach a autech z odrbanych zakazniku.
Už je to asi půl roku co jsem si u P.E.S.a objednal domenu typu .org. Už druhý den jsem měl přístup na e-mail, ftp apod., ale doména ne a ne fungovat. Když jsem zavolal, co se děje, bylo mi zděleno, že musím nejdřív zaplatit určitou sumu (říkali to v Dolarech) a že zašlou fakturu. Od té doby kde nic tu nic.
-- V Exclusive ani v jiných variantách RIPu není zahrnut příslib na uvádění v textech článků. Obchodní politika Internet Infa se na redakci nevztahuje, naopak Internet Info prodává výsledky naší práce. RIP je součástí Lupy, odkazy na něj budeme dělat naprosto stejně jako jsme je dosud dělali na náš Whois, Doménovou centrálu, Kalkulačku nebo Tiskové zprávy... Do budoucna dokonce připravujeme navázání i v opačném směru, tedy z RIPu povedou odkazy na články a tiskové zprávy. Například u SkrzNaSkrz o to někteří klienti už projevili enormní zájem.
-- Internet Info skloňujeme podle vzoru "město", vzhledem k tomu, že jako název považujeme Internet Info za celistvou jazykovou jednotku, nepovažujeme za nutné skloňovat jednotlivé jeho části odděleně -- jinými slovy: Internet v našem názvu neskloňujeme.
-- Globe Internet je dle citované studie webhosterem, který zajišťuje provoz nejvíce českých domén. Viz
http://www.lupa.cz/tzprava.phtml?show=393
-- Pan Kopta ZONER Software neopoměl, pouze se rozhodl, že nebude psát o společnostech, v nichž pracoval nebo u nichž je či donedávna byl klientem či obchodním zástupcem, pokud si to okolnosti nevyžádají. Dalo by se to totiž považovat za střet zájmů.
Mezi webhostery je velká konkurence, velmi rád zmíním příště i další. Problém je ten, že pokud potřebuji krátký citát během pár minut, bývá PR oddělení Globe Internet obvykle jediné schopné briskní reakce. Ani z Michala Krauseho jsem nevypáčil větu, kterou bych mohl bez uzardění vložit do uvozovek. :-( Ale problém vidím, vynaložím příště více námahy. Webhosterům pak připomínám, že pokud se o nich má psát jindy než při potížích, měli by o to sami usilovat. Tiskové zprávy jsou na Lupě zveřejňovány zdarma, můj email jakož i emaily dalších redaktorů jsou určeny ke zkontaktování, nic nenamítám ani proti schůzkám a běžně navštěvuji i rozličné společenské události (zítra se uvidíme na pražské First Tuesday -- http://www.firsttuesday.cz/) -- ba cestuji dokonce i mimo Prahu. Není takový problém vyměnit si se mnou vizitku, prohodit pár slov a zmínit se o zajímavých službách, které firma nabízí. Když potom potřebuji někoho citovat, automaticky sahám nejdříve po zásobníku na vizitky, rozhodně neotvírám telefonní seznam a nevolám na informace. Všimněte si, jak silně pracujeme na PR Lupy a obecně Internet Infa -- myslíte si, že prostě jen sedíme a čekáme, kdy nám kdo zatelefonuje?
Na další otázky odpovím rád osobně, ať zítra na FT, nebo pokud nejste z Prahy, můžete si domluvit nějaký jiný způsob kontaktu (pokud vám nevyhovuje email či icq) prostřednictvím asistentky; večer mě dokonce zastihnete v redakci i telefonicky, neb máme v deset uzávěrku.
Tohle je trstny cin, leda snad, ze byste byl s dotycnym klientem predem domluveny. Problem je ale ten, ze kdybych ten test delal ja, asi bych zadne konto neziskal, mnozi by me totiz poznali :-)) ale zase bych to mohl hrat na to, ze si pri praci pro Lupu "privydelavam" spravou firemnich prezentaci :-)) Kazdopadne to radsi delat nebudu, protoze z obou stran barikady vim, jak snadne je ziskat pristup k cizi domene. :-( Timhle clankem spis nez informovat o incidentu u P.E.S. Consulting chtel jsem vyburcovat webhostery k nejake akci.
Ja se panu Grillovi nedivim, ze se necha zatloukat. Ono to totiz neni poprve, u me domeny se mu stalo totez, a krome toho u te me k financni ztrate jednoznacne doslo, a nebyla k tomu potreba shoda jmen. Ale kupodivu to neni to nejhorsi co me u pes.cz. potkalo. Vyda to myslim na cely miniserial. Snazil jsem resit to vse bez zverejneni, ale pan Grill na moje konkretni nabidky s terminem do dnes nezareagoval a pokud zrovna nemlzi hraje mrtvyho bro(u)ka.
Jistě by stálo za pokus udělat podobný test na ostatních hostingech. Tj. zavolat, představit se jako pan někdo a vyžádat si přístupové údaje na ftp. Téměř všude vám na infolince řeknou přístupové jméno i heslo bez nejmenšího ověřování.
No pan Kopta trosku opomenul dalsi velkou spolecnost a tou je Zoner. Na Czechi maji taky vlastni reseni a dle me zkusenosti i pomerne funkcni. Spoustu veci si klient vyridi sam na svem uctu v administraci, kde nektere zmeny provadi sam. Na ucet se dostane pomoci hesla. Dalsi reseni je pak striktni vyzadovani komunikace s autorizovaneho(predem urceneho) emailu klienta. Nekdy je to zdlouhave, ale funguje to.
Vážně. Pochybuji, že by Internet Info tuto službu - neveřejně - nabízelo (jak skloňujete II?). Martin Kopta asi vzal 4Web, protože ví, že je v tomto unikátní, a GI, protože jsou velcí a jistého propojení mezi II a GI si nelze nevšimnout. Takže GI Martina Koptu asi napadlo jako prvního mezi "normálními" provozovateli webhostingu.
Tak doufam, ze lupacky advokat uz je v pohotovosti, Mr. Mikrovlnka uz pousti svoji nejoblibenejsi wordovskou template a sice zaloba.dot a bude zase trochu legrace na ceskem Internetu. :-)
Ad: "Běžnou zásadou komunikace je odpovídání pouze na emaily, respektive telefonní čísla, která již byla ověřena (například při podepisování smlouvy, při objednání služeb)."
Problém je v tom, že pokud to nemá někdo zašifrované, tak není zas tak těžké odeslat e-mail, který se tváří, že přišel z adresy á la info@firma.cz. V e-mailu pak mohu tvrdit např. "...vzhledem k tomu, že máme ve firmě problémy s poštou, pošlete prosím heslo na moje_jmeno@freeisp.cz..."
Zkoušeli jsme kdysi takhle několik VIP e-mailových adres a byli jsme překvapeni, jak málo lidí to má ochráněno. :-(
PES nezatlouká, naopak je velmi vstřícný. Tedy až do okamžiku, kdy někdo ze zaměstnanců má říci něco "na záznam". Existují čtyři hlavní cesty krizové komunikace: zatloukání (nic takového se nestalo), mlžení (co když se to stalo jinak), nedostupnost (pan ředitel tu není, já o tom nic nemůžu říci a nikdo kompetentní o tom problému nic neví), otevřenost (kontrolní mechanismy selhaly, a proto jsme udělali následující opatření...). PES zvolil zatloukání a vyplácí se mu to. Během půl roku se z 5. místa mezi webhostery dostal na 2. Zákazníci mu tedy věří, a to je pro komerční společnost nejdůležitější. Při tom počtu domén, jaký PES obhospodařuje, je vcelku jedno, jestli to bude o jednu více či méně. A mimochodem, Marek Svatoš si doménu NET nechal zaregistrovat ... hádejte kde.
Já jsem jen rád, že jsem počkal opravdu těch pět dní. Doufám, že tentokrát pan Grill nebude tvrdit, že Lupa vždy chce vyjádření na poslední chvíli.
A k té poznámce, pane Cendro, nemělo by se to stát nikomu. Chápu, že tady je trochu problém s těmi jmény, ale já se mohu v emailu @quick.cz jako Svatoš a byl bych se tak mohl představovat i do telefonu. Každý webhoster musí mít kvalitní systém autentifikace. Rodná čísla, čísla občanských průkazů nebo IČO nestačí, to si můžete dneska přečíst kdekoli, třeba v ARESu, na kterej je odkaz z výsledků WHOISu i z Lupy.