Vlákno názorů k článku P.E.S. šije na zákazníky boudu aneb Vše pro firmu od js - "Provozovatel má právo provést na každém ze strojů...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 6. 2002 9:46

    js (neregistrovaný)
    "Provozovatel má právo provést na každém ze strojů a každé variantě služeb plánovanou odstávku a to až v rozsahu 30 minut měsíčně. Tuto plánovanou odstávku je provozovatel povinen oznámit na internetových stránkách podpora.pes.cz nejpozději 24 hodin před plánovanou odstávkou. Provozovatel odstávku provede v co nejkratší možné míře a v nejnutnějším rozsahu. Provozovatel se bude snažit odstávku provést v době nižšího provozu, tedy nejčastěji v nočních hodinách či o víkendu a svátcích. Nevyčerpaná doba odstávek v jednotlivých měsících se sčítá a zbytek se přenáší do dalšího měsíce. Tento součet lze provést maximálně za tři měsíce zpětně."
    to tedy znamena, ze 99,998% dostupnost se nekona?
  • 26. 6. 2002 10:04

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Ale kdež.... 99,998 % uptime nestojí 200 Kč měsíčně. Mám na mysli opravdový uptime zahrnující jak webserver tak mailserver. 52 sekund za měsíc je opravdu hodně málo.
  • 26. 6. 2002 11:54

    Petr Novacek (neregistrovaný)
    Pan Grill ma na garanci zajimave nazory.. Zminovanych 99.998% samozrejme odpovida 51 vterinam za mesic a ne 5 minutam a dale je nutne, aby nefungovalo VSECHNO - vcetne napr. vsech zaloznich mailserveru - aby bylo uznano, ze meli vypadek, za ktery daji zakaznikovi slevu. Podle vseho je to tak, ze na jednu stranu hlasaji jak jsou spolehlivi a na druhou zakaznik vzdy pozdeji zjisti, ze v pripade vypadku (nijak neobvyklych) nema nejmensi sanci.. Pro ilustraci prispevek (vyjadreni) pana Grilla z fora na pes.cz k problematice garanci:

    -------------------------------------
    Máme několik stupňů garance
    Administrator, admin@pes.cz, 11.6.2002 9:21:18
    Pokud si přečtete stránky www.pes.cz, tak tam vidíte, že nabízíme několik stupňů garance. Jeden nejvyšší, potom snížený stupeň a potom negarantovaný hosting - freehosting. Podle stupně se liší cena a záruky a slevy. Z té ceny je zcela zřejmé a viditelné to, jak je těžké (a o kolik je to zároveň i dražší) dosáhnout o malinko vyššího stupně spolehlivosti a tím i garance.

    Varianty s nejvyšší garancí mají ve smluvních podmínkách (speciálně pro tyto varianty) zakotveno to, že pokud je neplánovaný výpadek více než 5 minut za měsíc (kalendářní), tak je poplatek za hosting nulový! Tyto varianty hostingu jsou umistňovány na speciální stroje se speciálním nastavením. U těchto strojů je speciální technická podpora a speciální přístup při řešení problémů. U všech těchto strojů je spolehlivost z pohledu několika měsíců na úrovni 100%.

    Střední typ garance - 99,87% - to jsou varianty, které jsou na sdílených strojích a které umožňují (z našeho pohledu) až hodinu výpadku za měsíc a to bez toho, že by zákazník měl na cokoliv nárok. Pokud překročíme uvedenou hodinu, tak má zákazník nárok na slevu z měsícního poplatku. Pokud by výpadek překročil určitou hranici (nikdy se nám to nestalo), tak má zákazník nárok na celý měsíc provozu zdarma. Popis je obsažen ve smluvních podmínkách.
    U všech těchto strojů se z dlouhodobého hlediska spolehlivost pohybuje téměř na hranici 100%. Z pohledu na statistiku je zřejmé, že i některé tyto stroje mají spolehlivost 100% třeba i 3 a více měsíců za sebou (ano ani vteřina výpadku v průběhu několika měsíců). Je však pravdou, že zejména díky neukázněnosti jednotlivých zákazníků a chybám jejich skriptů může dojít u některých strojů například ke zpomalení chodu ASP nebo PHP a k následné potřebě restartovat webovský server jako službu.

    Negarantovanou službou je freehosting.cz, ale i tento server je spolehlivý. Za dobu existence dosáhl několik měsíců po sobě spolehlivosti 100%.

    Každý zákazník má právo volby a může se rozhodnout, kterou variantu zvolí. Naše podmínky a pravidla jsou přehledná a my je také dodržujeme a řídíme se tím co je v těchto pravidlech a podmínkách uvedeno.
    K tomu všemu přispívá i náš monitoring, který je on-line k dispozici a umožňuje přehled až 30 dní zpět u většiny strojů.
    Žádná jiná webhostingová společnost podobný veřejný systém nemá (doufám, že se nepletu)! Tímto našim veřejným monitoringem chceme předejít a také se nám to daří zbytečným dohadům ohledně toho zda byl či nebyl v uvedenou dobu na některém z našich serverů výpadek.

    Naše služby neustále zkvalitňujeme a vývoj posouváme dopředu. I z tohoto důvodu máme vlastní datové centrum (včetně zabezpečení, klimatizací...) s vlastním záložním zdrojem a vlastním dieselgenerátorem. Ano i tímto dosáhneme a dosahujeme vyšší kvality. Nejsme závislí na zařízeních ISP a tím může předejít například několikahodinovému výpadku napájení jednoho pražského ISP o tomto víkendu (mít výpadek 2,5 hodiny všech služeb - nevím jak bychom to vysvětlovali...). Tím, že máme vlastní zázemí, tak předcházíme častým problémům s dieselgenerátory u jednotlivých ISP a tím i k výpadkům všech strojů. Naše zařízení jsou úplně nová a dodána přímo pro naše potřeby. Ano, je pravdou, že při zapojování bylo nutné provést několik minut odstávku (a tím došlo k prvnímu výpadku některých strojů třeba po 4 měsících), ale vše je směřováno k maximálnímu zkvalitnění služeb. Naše klimatizace, UPS, generátor a zabezpečení slouží jenom pro naše potřeby, přesněji pro potřeby našich strojů. Proto je výkon těchto zařízení nesdílený a naprosto vyhovující a dostatečný.

    Ke zvýšení kavlity jistě přispívá i nová skutečnost a tou je to, že každá doména má dva záložní mailservery. Celá situace je řešena tak, že primární mailserver je na stejné síti (TGnet) jako sekundární. Třetí mailserver s nejnižší prioritou je umístněn na síti IOL. Stejným způsobem máme řešeno i DNS (jako jedni z mála v ČR - část firmiček má jako DNS jeden stroj, který má dvě IP adresy... a tak při výpadku jim nejde nic) Proto i při výpadku sítě TGnet se našim zákazníkům neztratí vůbec žádná pošta.


    Kdo si chce zkusit dosáhnout vyšší spolehlivosti, tak může bez problémů umístnit do našich prostor vlastní stroj.

    O tom, že postupně směřujeme vývoj správným směrem jistě svědčí i to, že jsme nyní zřejmě největší webhostingovou společností na území ČR a SR a zároveňi nejrychleji rosutoucí společností v tomto oboru. Ano, bez zákazníků nedosáhneme ničeho. To je pravda a proto se znažíme o maximální otevřenost a vstřícnost. Proto jsme zcela přehledně rozdělili varianty podle nabízených služeb. Stejně tak máme ke všem zákazníkům individuální přístup a i proto jsme zavedli novou variantu DOHODA hosting. V té si může každý zákazník dohodnout speciální pravidla a podmínky.
    Jako první firma v ČR jsme nabízeli a nabízíme NONSTOP podporu a to jak na telefonu (narozdíl od jiných na pevném telefonním čísle a ne na nějakém mobilu u ospalého administrátora doma v posteli), ale i podporu prostřednictvím e-mailu. Možná si někteří zákazníci nevšimli, ale jsme tady i o vánočních svátcích a třeba i o Silvestru...


    Více informací o nových službách získáte na:
    htt://www.pes.cz
    Informace o vývoji jednotlivých webhostingových firem získáte na:
    http://www.czechweb.cz/providers/
    ------------------------------
  • 26. 6. 2002 13:40

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    cca 900 :) obecne by me zajimalo kdo takovou dostupnost realne ma. resp kdo ma slibovanych 99,999? NIKDO !
  • 26. 6. 2002 14:20

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Souhlasím. 99,999 % je asi (zatím) blbost. I 99,99 % je hodně dobrých. Kéž by měly takovouto dostupnost "profesionální" sity! :-)
  • 2. 7. 2002 16:02

    Jiří Kocman (neregistrovaný)
    Huh to je sranda ne? Predminuly rok si pamatuju vypadek misa.pes.cz dne 25.12. a cely to bezelo az 27.12.
    No comment.

    Odvolavat se na zakazniky se spatnymi skripty? To snad ne? Pokud jsem zakaznik ja, tak me nezajima co ostatni, me zajima ze server nejede, proc uz neni ma starost a taky se nestaram o duvod vypadku, chci aby to jelo...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).