Haf, haf, haf ...
Utekl jsem od pséka něco před rokem, po naprosto zoufalé situaci. Jeden výpadek střídal druhý, administrátoři k ničemu. Dokonce jsem si nechal přesunout web ze serveru Diamant na Brilliant, protože diamant padal naprosto neskutečně. Za přesun jsem byl nucen zaplatit a i přesto, že Grill později přiznal problémy s diamantem (fakt nekecám, přiznal chybu na jejich straně :o), peníze mi stejně nevrátil ...
Po neskutečně dlouhém čekání na zprovoznění SQL serveru (ke kterému jsem měl všechny údaje pro připojení, jen ho prostě nedokázali odladit - jak psal Grill "Problem je v rozdilnem nastaveni klienta. Nam to totiz take na jednom PC neslo a na dalsich ano. Stejne tak to jde i dalsim klientum" či "Sam jiste vite, ze s pocitaci je to nekdy tezke. Nebo snad ne? Pri presunu nekolika desitek databazi o velikosti nekolika GB jsme neocekavali tolik problemu") jsem se sebral a utekl k Ignumu. A od té doby mám svatý pokoj. Grill mi sice psal něco ve smyslu, že odchodu lituje a "budeme nabizet i nove varianty webhostingu i s garanci dostupnosti. Treba Vas to potom zaujme.", ale ani nevím proč - nevěřil jsem mu. V korespondenci se Psem mám za jeden rok 10x víc mailů než od Ignumu a jde vetšinou o hádky ohledně výpadků.
A jedna perlička na závěr, už jsem to kdysi dával na Namodro (pak mi přišla žádost o pomoc ohledně té žaloby). Pes už v době, kdy jsem tam hostoval, vychvaloval nepřetržitý monitoring chodu serverů. Jednoho krásného dne mi asi na hodinu sjelo ASP. Dozvěděl jsem se to až v závěru problému a okamžitě napsal mail. Na ten nikdo 15 minut nereagoval a tak jsem zvedl telefon. Milá administrátorka mi sdělila, že "pokud nebrouzdá na stránkách klientů, tak nemůže vědět, že něco nefunguje".
A to nemluvím o výstřelcích pana Grilla typu mailu "Dobry vecer, Vy jste prispival nekde do diskuse?" po jednom mém (anonymním) komentáři na Namodro. Nebo humor administrátor pana Vacka, který do odpovědi na můj dotaz, proč zas nejede mail server, (mimo informace o dělším restartu) napsal také "PS : Telefon je opet obsazeny o:)". Pár dní předtím jsem si totiž dovolil stěžovat, že server hezky dlouho nejel, na maily nikdo nereagoval a telefon byl neustále obsazený.
Neprovozoval jsem nic životně důležitého. Ale pokud vám lidé volají a posílají maily, že web už zase nejede, pak je někde "zakopán pes". Restarty u psa trvaly pravidelně několik minut (čtvrt hodinky) a bylo to i víckrát za den. Z nepochopitelných důvodů nikdy nešlo o několikavteřinové restarty pouze IIS, ale vždy tvrdé restarty celé mašiny ...
Chtělo by to pořádnou kampaň na velkých webech informující o jejich chování. Určitě by se líbila všem ostatním hostingovým společnostem :o)) a zákazníkům také pomohla ...
AD jen ještě k úrovní techniků. Na Psu probíhalo stěhování databází na nový SQL server několik dní, během kterých jsem nemohl začít to SQLko používat. Docela by mne zajímalo, jak vlastně udržovali aktuálnost dat. Mám v poště několik nářků (reakcí na mé stížnosti), jak náročná operace to je. A stále jen prosby o strpení, že to SQLko už brzy pojede.
Takže: pokud nejelo (nemohl jsem ho používat), co těch několik GB databází co přesouvali? Na kterém serveru jely? Na tom novém (proč jsem nemohl já?) nebo na původním (a pak se data stěhovala asi znova) ?
U Ignumu byl přesun na nové SQLko otázkou minut a včera jsem "stěhoval" jednu databázi u Czechie. Tam stačilo kliknout na tlačítko v administračním centru a za chvilku jen dorazil mail s novou IP adresou ...
Omluvte můj trošku delší výlev. Ale když si vzpomenu na zážitky se psem, začínám skoro nenávidět i ta nebohá zvířata. A při cestách z Prahy mám neodolatelné nutkání na jednom místě zastavit a udělat něco s jistým billboardem (IMHO mimo jiné dost ošklivým).
Akorát k tomu billboardu (nevím, jestli mluvíme o stejným). Když ho vidím, vždycky si řeknu, proč je tam ta vrána. Teprve pak si uvědomím, že to je pes a reklama na hafhaf.